J^K ~**^m^~~^kn '^k W ^J Drukwerkreclame is een reclame-collega The miraclv wnrker ^?^/\>L De tiiisfmer Rottianofj and /tittel To Paria mth tmv fffi procei 5« JAARGANG - AUG. 1963 augustus-nummer), waarvan u hierbij een zwart-wit repro- duktie ziet. De inhoud is gewijd aan een aantal films, waar aan weinig redactioneel werk is verbonden. Recensies uit dagbladen, natuurlijk met bronvermelding, geven een indruk van de betreffende films. Helaas ontbraken ook hier adres, telefoon en bespreekuren. Ook werd niet vermeld wanneer de besproken films in het betrokken theater zouden worden gedraaid. Wellicht waren hiervoor echter bepaalde verant woorde redenen aan te wijzen, die buiten onze gezichtskring liggen. Zelfs al zou men de juiste data niet precies weten, dan mag een zekere indicatie ons inziens niet geheel achter wege blijven. Wederom: de service aan de klant moet perfect zijn, zeker als het drukwerk zoals in dit geval uit stekend verzorgd is. De Uitkijk en Leidsepleintheater verzorgen voor elk programma een eenvoudige maar smaakvolle brochure. Zij doen dit al jaren lang en wij zouden ongecontroleerd kunnen zeggen ongetwijfeld met succes. Ook hier een om slag met één kleur en voorzien van adres, telefoonnummer, data en bespreekuren van de betrokken film. Binnenin enkele dagbladrecensies alsmede een aankondiging van een grammofoonplaten-concert van een half uur voorgaande aan de (eerste) middag- en avondvoorstelling. Een kleine „flap" aan deze brochure zegt een en ander over de te verwachten film. Wij hebben op deze pagina's de buitenkant van deze folder afgebeeld: bovenaan de halve flap, daaronder de adreskant (op zijn kop omdat dit drukwerk in drieën wordt gevouwen) en de filmaankondiging. Aan de achterkant, die dus niet zichtbaar is, staan de verschillende filmrecensies, en dergelijke. Drukwerkreclame is beslist niet alleen zaligmakend. Drukwerkreclame is geen concurrent van andere reclame- middelen, maar een collega. Een gecombineerd en verant woord gebruik met perspubliciteit, affiches, lichtreclame en/of andere middelen is steeds aan te bevelen. In prin cipe heeft elk reclamemedium zijn voor- en nadelen. Men kan echter nimmer ongestraft willekeurig het ene of het andere reclamemedium gebruiken. Zoals vroeger reeds gezegd, zal men eerst zijn reclame budget voor een jaar (tenminste) dienen vast te stellen. Eerst daarna kan dit bedrag over de diverse reclame- media worden verdeeld. Maar laat men zich dan ook geheel aan deze opzet houden, want het handhaven en doorzetten van zijn uitgestippeld reclamebeleid is de noodzakelijkste voorwaarde tot commercieel succes. Reclame maken is geen liefdadigheid, maar een keiharde, commerciële zaak. Om tot slot nog even stil te staan bij drukwerkreclame, kunnen wij het volgende stellen: drukwerkreclame stelt ons in staat via de brievenbus de juiste mensen op de juiste manier en op het juiste moment in te lichten over de juiste goederen. De gerichtheid is dan ook groter dan bij elk ander medium. Vandaar dat men ook dikwijls spreekt over gerichte reclame, ook al is elke reclame in wezen gericht. De kracht van gerichte of drukwerkreclame is 1. Het persoonlijk cachet. 2. De mogelijkheid om te richten. 3. De keuze van het geschiktste tijdstip. 4. Gelegenheid tot uitvoerige omschrijving. 5. Vrije keuze van het materiaal zowel wat betreft de vorm als de kwaliteit. 6. Gebruik van kleur. rfondwd^ 11 m vrijde 13 |ull THE GENERAL CUSTER KEATOH Ch*rf«* Smlth nrtanias 11 h> xtttd** 14 jolt KLUCHTIG EN LUCHTIG Got4*n >g> o* Conwdy Wilt Room J.«j Hii-tow E<i«*r Ktmdy Stlty Imn K*y«i9n« Cet>i Ch.rltt CflSM I 13 «n ctinttf»* ft juii (.Ik. WtlldJ CHAPL1NS KOLDERPARADE ftaitawKl* uit: SNACHTS OM 1 UU» IN DE LOMMERD CHABLIS OP ROLSCHAATSEN D£ BRANDWEERMAN SWOIO HULP w4*rk>*s 17 w> dondcflhg II full UIT DE OUDE DRAAIDOOS Lik. l«ftUdï M*faw«rk»»d*n; Bvtl.r Kt.ion Snob Polltrtl F««y Arfevclit» M.r«ln Lob.* Dimy K(y* OwriU ttórrai/ ■rilrftg I* w> »>t*rd»f 20 juli (••WW! HARRY LANGDON'S LACHPARADE B*it»!H*« uit. Df GISSE FOTOGRAAF GE LIFTER In int «Mrpmflnmmi: 3USTER KEATON lx DE «UNDWEERMAM DE ONTVOERING MArftfj 11 m mmd4» n full (oiks U*MM] ZET JE ZORGEN OP ZU dondonUg 33 «n vrijd»*) Ti Juli THE THREE STOOGES t vil: HANDIGE JONGENS VERJONG 1NG5 Ml DOEL - BIJ DE KOPPENSNELLERS DE TARZAN5 DE HOOFDP* uurd^ 37 ui iwtdni 28 jut! WATT EN HALF WATT OP AVONT munclafl M au <jlnvto« M Jel! GEORGE WINT OP ALLE FRONTE M.rt.1 Vimat JOE E. BROi ¥\tnnc* Rtct Guy KIbbM DANNY KAY1 D*tt* WrnUr Dia» Dort 1 Jl {vil hi donilardaj 1 •uftvdv. DE PECHVOGEL irijoag 2 tn tiWrdtg 1 «uguitui DE DOLLE GENERAAL On th* Dovbi* Mil, Shmlm DE MELKMAN dlfl«l*« i womttdtg 7 avfl«*ttn HERR GENERAL - DIREKTOR M (vil («IL. k*ftlj»i) BEN TURPIN SUKSESSEN

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1963 | | pagina 50