CARILLON AUDIOVISUAL MEDIA CARILLON AUDIOVISUAL MEDIA NAAR MAATSCHAP IN 1980 Carillon Audiovisual Media b.v. gaat binnen enige jaren over in een produ centenmaatschappij, intern wordt voor lopig gewerkt met de naam 'Carillon' Producers'. Eigendom en directie zullen niet meer in handen zijn van Gerard J. Raucamp en Ted de Wit, die sedert 1949 als op richters samenwerkten in hun gestaag gegroeid bedrijf. Eerst alleen voor film- produktie, later ook voor produktie van andere audiovisuele media. Hun bedoeling is de nieuwe vennoot schap geheel over te dragen aan jonge, creatieve medewerkers, die de aandeel houders van de Carillon maatschap zul len zijn en in de toekomst het manage ment zullen vormen. Raucamp en De Wit hebben de af gelopen jaren aan het plan gewerkt, toen voor hen de vraag over de toe komst van Carillon meer en meer actu eel werd. Hoe kan in een nieuwe fase, zonder hun deelneming in de top, het behoud van verworven kennis gekoppeld wor den aan nieuwe ideeën met een garan tie voor verjongende creativiteit? Zoals Raucamp het uitdrukt is gezocht naar 'een langzame overvloeier' en het resultaat van dit zoeken is begin van dit jaar in ontwikkeling gebracht met een plan, dat eind 1980 voltooid moet zijn. Tot dat tijdstip is er gelegenheid een en ander uit te werken en in fases te verwezenlijken. Essentieel is bijvoor beeld dat de uitvoering van lopende opdrachten niet onder de veranderin gen zal lijden. Dat is mogelijk, omdat de financiële opzet van het nieuwe Carillon gezond is. In de overgang zal de maatschap door de oorspronkelijke Audiovisual Media b.v. financieel in stand worden gehouden. In de overgangsfase blijft Gerard J. Raucamp aan als directeur. Hierbij werkt hij samen met een team van jon- De demonstratiestudio voor vertoning van film, dia, video, multiscreen en milti- media van Carillon Audiovisual Media. Vanuit een centraal bedieningspaneel wordt de voorlichting naar keuze tot ver schillende niveau's electronisch gedimd. Ook worden infomach, multiscreen, filmscherm en geluidssterkte vanuit dit paneel bediend. Het a-select oproepen van dia-beelden voor b.v. meetings is mogelijk d.m.v. het 'Random Access'systeem, waarvan het druktoetsengedeelte eveneens in het cen trale bedieningspaneel is ondergebracht (links op de voorgrond). 35 en 16 mm film met geluid. Op een uitrolbaar scherm vanuit het plafond is film en diaprojectie mogelijk tot een breedte van 6 meter. Een videocassette (VCR) met monitor en rechts een infomach module voor automatische dia projectie met overvloei-apparatuur. Zowel VCR als infomach zijn verrolbaar. Multiscreen doorzichtprojectie met computer gestuurde diaprojectoren en stereogeluid in een 3 of meer schermen configuratie. De studio is een ontwerp van ge, talentvolle krachten onder creatie ve leiding van Alewijn Dekker. Ted de Wit (60) is per 1 januari j.1. met pensioen gegaan, nadat hij reeds 3 jaar, op medisch advies, non-actief is ge weest. Zoals Carillon Audiovisual Media altijd is geweest zal de nieuwe Carillon maat schap voortgaan als een geavanceerd uitgerust centrum, dat zelf produceert, produkties coördineert, projecten ont wikkelt en adviezen geeft. In de nieuwe opzet zullen jonge op drachtfilmers en A/V makers hun krachten kunnen bundelen en kan een 30-jarige traditie worden voortgezet. Er moet nog een aantal spelregels wor den uitgewerkt, o.m. ook voor toe komstig toetredende creatieve mede werkers. Gedacht wordt aan een rege ling, waarbij een toekomstig deelnemer gedurende een bepaalde tijd in de Ca rillon organisatie z'n talenten bewezen moet hebben, voor een uitnodiging tot toetreding volgt. de afdeling Consulting van Carillon. Ted de Wit (links) en Gerard J Raucamp op lokatie in Suriname (1947).begindagen van de Carillon historie.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1978 | | pagina 10