De tentoonstelling ging vergezeld van een Congres programma waarin op zes achtereenvolgende werk dagen des ochtends door verschillende sprekers alle facetten van het av-gebeuren uitvoerig werden be licht. Er werd in dit kader gesproken over de keuze van de av-media; het werken met av-media; av- media in archieven en bibliotheken; av-media en voorlichting; video bij marketing en PR alsmede de computer bij onderwijs en opleiding. De Congres bijeenkomsten werden over het algemeen redelijk goed bezocht, ondanks de vrije hoge toegangsprijs. Op de tentoonstelling die ditmaal ruim 60 stands telde was op hardware gebied erg veel te zien. Vooral de video sector was sterk vertegenwoordigd en over het algemeen kan worden gesteld dat aan de presentatie door de standhouders grote zorg was besteed. Over het bezoek zijn op dit moment nog geen cij fers beschikbaar. Geraamd wordt dat ondanks de daarvoor door de Jaarbeurs gevoerde zeer uitge breide publiciteitscampagne, evenals in 1969 5 a 6 duizend personen Mediavisie hebben bezocht, waarbij het in hoofdzaak ging om een technisch georiënteerd publiek. Dit afgezien van de "over loop" uit de aangrenzende Nederlandse Onderwijs tentoonstelling, zijnde een tweejaarlijks evenement dat tienduizenden bezoekers uit de onderwijswe reld aantrekt. In de komende maanden zal mede aan de hand van door de Jaarbeurs verzamelde gegevens, de gebrui kelijke evaluatie van de resultaten van deze vak beurs plaatsvinden. Van de uitslag daarvan hangt het af of, en zo ja in welke vorm de manifestatie in de toekomst gecontinueerd zal worden. Volgens voorlopige berichten zijn de vertegenwoor digers van de hardware sector tevreden tot zeer te vreden met de resultaten, maar dit is in veel min dere mate het geval met degenen die de software vertegenwoordigden. DE STILTE ROND CHRISTINE M. De hoofdrollen worden gespeeld door Cox Habbema, Edda Barends, Henriët- te Tol, Nelly Frijda, Eddy Brugman, Dolf de Vries en Frederik de Groot. De regie is in handen van Marleen Gorris, camera: Frans Bromet, licht: Hans Burghard, geluid: Victor Dekker, produktie: Matthijs van Heijningen. De complete crew bijeen Het scenario beschrijft de situatie van drie vrouwen die een man vermoord hebben. Een van de vrouwen is huisvrouw. Ze is een jaar of 28, ge- trouwd, heeft drie kinderen waarvan de jongste één jaar is. Ze woont in Nieuw-West in Amsterdam en leeft het leven van de meeste vrouwen die niet buitenshuis werken, tame lijk geisoleerd, weinig kontakt met de buitenwereld. De tweede vrouw is ongeveer 50 jaar. Ze werkt f uil-time in een soort coffeeshop annex broodjeszaak waar veel vracht- wagenchaufferus komen. Ze is gescheiden en heeft een dochter die ze niet meer ziet. Ze werkt hard en houdt zich goed staande in de coffeeshop door op een half joviale, half vinnige manier om te gaan met de mannen die er komen. Buiten haar werk leidt ze een vrij eenzaam bestaan. Ze woont alleen. De derde vrouw is directiesecretaresse. Ze is de rechterhand van haar baas en naar zijn eigen zeggen de meest betrouw bare kracht die hij ooit gehad heeft. Toch behandelt men haar als een ondergeschiktehaar capaciteiten worden ten volle benut maar ze krijgt er de credit niet voor. Ze is en blijft alleen maar een secretaresse. Deze drie vrouwen, die elkaar niet kennen, lopen onafhan kelijk van elkaar een boetiek hebben waar ze kleren willen kopen. De manager van de zaak betrapt de huisvrouw op het stelen van een jurk. In de loop van het verhaal blijkt, in flash backs, dat de huisvrouw zich stilzwijgend tegen hem verzet. Deze rebellie tegen de man wordt overgenomen door de an dere twee vrouwen en gezamelijk vermoorden zij de man.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1981 | | pagina 4