BIO NIEUWS gend, spannend en verrassend en kende de eerste prijs toe in de ca tegorie 'maatschappij' Bob Kommer Produkties maakte de videoproduktie 'Receptionistes gevraagd' om jongeren te werven voor een opleiding apothekersas sistente. "Het instructieve element is verweven in het verhaal en komt natuurlijk over", zo meldt de jury, die Kommer de eerste prijs in de categorie 'onderwijs' gaf. 'The technology of CD-Video' is onderdeel van een drieluik dat op po pulaire wijze de techniek van CD-Video weergeeft. Doel van de door Fröger Staudenmaijer Partners gemaakte videoproduktie is de in terne sale force en de handel te informeren. Volgens de jury gebeurt dat "Helder en duidelijk". Deze produktie kreeg de eerste prijs in de categorie 'technologie en wetenschappelijk onderzoek'. Om nieuwe medewerkers inzicht te geven in wat de winkelketen Al- bert Heijn is en doet, maakte Signum Informatieprojecten 'Welkom bij Albert Heijn'. "Het zal de nieuweling duizelen van alle produkten in deze winkel. Het videoprogramma brengt daarin rust en orde ning", aldus het juryrapport. Deze produktie werd onderscheiden 'Zorgen voor de kust' (Arcadia Filmprodukties) met een eerste prijs in de categorie 'opleiding'. Voor het juryrapport en fotomateriaal kunt u zich wenden tot de SAM, 035-833742 (Marjolein Kanters). UTRECHT COLLECTESTAD! De stad Utrecht is met maar liefst drie theaters vertegenwoordigd bij de vijf prijswinnaars van de kerstcollecte 1988. We kunnen dus rustig spreken van Utrecht als 'de collecte-stad in Ne derland'! Ook de andere theaters in Utrecht hebben flink hun best ge daan. In cijfers uitgedrukt nam de stad Utrecht 15% van de totale col lecte-opbrengst voor haar rekening. De kerstcollecte is afgesloten met een bedrag van f 207.099,21. Gezien het bezoekersaantal tijdens de collecte-periode toch weer een resultaat waar we erg blij mee zijn. Onze dank gaat dan ook uit naar al die andere theaters in het land die voor dit resultaat hebben ge zorgd. Op 6 juni jl. reikte tijdens de maandelijkse contactdag de heer J. Nijland de prijzen uit aan die theaters die de hoogste opbrengst per bezoeker hadden. De uitslag is: 1Scala Select Theater in Utrecht 2. Roxy Theater in Bergen op Zoom 3. Camera/Studio Theater in Utrecht 4. Lumière in Enschede 5. Rembrandt in Utrecht Alhambra in Enschede had met f 9.091,22 de hoogste opbrengst per theater. De eindstand hiervan is: 2. Scala/Select in Utrecht met f 9.012,45 3. Rembrandt in Utrecht met f 8.968,55 4. Euro-Cinema in Arnhem met f 8.944,47 5. Brinkmann in Haarlem met f 8.763,90 De aanmoedigingsprijs was dit keer voor het personeel van Tivoli 1 -5 in Apeldoorn. Zij kregen deze prijs omdat zij de moed konden op brengen om na een brutale inbraak, waarbij alle bussen werden ge ledigd, toch weer opnieuw te beginnen met als eindresultaat f3.547,25. Inmiddels is de zomercollecte weer van start gegaan. Wat vroeger dan anders, maar wij hopen mee te profiteren van de ongetwijfeld vele bezoekers aan de nieuwe James Bond-film. Wij wachten dan ook weer vol spanning.... PERSONEELSRUIMTE GEOPEND Degenen die eens een bezoek aan Bio hebben gebracht, kunnen zich ongetwijfeld het markante ronde gebouw in het midden van het ter rein herinneren. Ruim vijfentwintig jaar was dit de woning van het hoofd technische dienst. Na zijn vertrek heeft de afdeling Voorlich ting een gedeelte in gebruik genomen. Sinds 1 juni hebben de perso neelsleden van Bio in dit gebouw ook een eigen ruimte waar zij hun (schaarse) vrije tijd kunnen doorbrengen. Op de foto kunt u zien hoe deze ruimte is ingericht en dat moet u be kend voorkomen. De gehele ruimte is in de film-sfeer ingericht, com pleet met bioscoopstoelen, filmspots etc. Nu al krijgen we leuke reacties. Niet alleen van het eigen personeel maar ook van de vele bezoekers die naar ons Centrum op excursie komen. Was in het verleden veelal de vraag: "Wat betekent Bio eigen lijk?", nu wordt algauw de verklaring duidelijk. In het gehele gebouw hangen lijsten met filmposters. Hierbij een verzoek aan de filmver huurders: Neemt u ons op in uw adressenbestand voor promotiemateriaal van nieuwe films. Wij kunnen de aandacht erop vestigen en (voor ons plezier) wij kunnen zo regelmatig de ruimte een ander gezicht geven. Wij zeggen u bij voorbaat dank. De BioAward in de foyer van Scala/Select De pas geopende personeelsruimte van Bio 41

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1989 | | pagina 40