Cloeck en Moedigh en het vijfde Kerstrapport UNIVERSAPRESSE E b.v. Al meer dan 20 jaar gespecialiseerd in het afdrukken van foto's in kleur en zwart/wit van:- beelden uit akte of trailer - dia's - foto's - en natuurlijk van negatieven Ouderwets lage prijzen en een hoge kwaliteit Snelle levering; prijzen op aanvraag Moor de vijfde maal zijn de resultaten gepubliceerd van het jaarlijks onderzoek onder adverteerders en mediaplanners, naar hun bekendheid met en hun waardering voor uitgeefconcerns en media-exploitanten. Het spitst zich hierbij toe op de kwantiteit en kwaliteit van de onderlinge zakelijke relaties. In hetkommentaarvan Mediamarkt, de opdrachtgever van dit door buro In- te r/View gehouden onderzoek, wordt vermeld dat de meest opvallende nieuwkomer in de algemene top-tien bioscoopreklame-exploitant Cloeck en Moedigh is. In het deelsegment "Ether- en projektiereklame" mocht Cloeck en Moedigh zich echter bovendien verheugen in een eerste plaats (1988 2e), boven gere nommeerde namen als RTL-Veronique, STER, Sky etc. De direktie van Cloeck en Moedigh is destemeer verheugd over dit "rapport cijfer", omdat zij jarenlang konsekwent gewerkt heeft aan en geïnvesteerd heeft in een optimale relatie met haar afnemers. Zoals u allen weet draait het bij het genereren van inkomsten nu eenmaal al tijd om de afnemer. En in ons geval dus om de adverteerder en het reklame- buro. Een goede relatie met je afnemer, of dat nu een bioscoopbezoeker is of een adverteerder, schept niet alleen een veel aangenamer (werk)sfeer, maar zorgt er ook voor dat hij of zij bij jou z'n bestedingen doet c.q. z'n geld uitgeeft. Vandaag de dag strijden steeds meer media om de reklamegulden en met de komst van RTL-Veronique is dat er niet minder om geworden. In dat licht ge zien is het des te opmerkelijker dat Cloeck en Moedigh in 1989 aanzienlijk meer bioscoopreklame heeft kunnen verkopen dan het jaar daarvoor. Bovendien liep meer dan 70% van de totale reklamebestedingen in biosco pen in 1989 via Cloeck en Moedigh! Zo'n resultaat bereik je niet zomaar. Je moet voortdurend aanwezig zijn, al tijd en overal waar adverteerders en reklameburo's zich manifesteren. Voort durend dienen mediaplanners van buro's en hun adverteerders geïnfor meerd te worden wat ze v.w.b. het medium bioscoop kunnen verwachten. Hoe onze doelgroep eruit ziet, welke films er komen, suksesstories van bio scoopadverteerders en noem maar op. Dag in dag uit is Cloeck en Moedigh daarmee met een team van medewerkers bezig. En zeer suksesvol. Zoals gezegd zijn de huidige resultaten een gevolg van jarenlange inspannin gen. Zo is Cloeck en Moedigh initiatiefnemer en producent van het Hand boek voor Bioscoopreklame dat jaarlijks verschijnt. Daarnaast worden ad verteerders en reklameburo's (en de bij CenM aangesloten bioscoopexploi taties) 3x per jaar voorzien van het vakblad "Fragment". Hierin verschijnen alle belangrijke wetenswaardigheden inzake het bioscoop(reklame)gebeu- ren, de nieuwe bioscoopcommercials enz. enz. Daarnaast vertegenwoordigt CenM ons medium in het bestuur van de Stichting Reclame Code en in het bestuur van het Samenwerkingsverband voor Multi-Media Onderzoek (SUMMO), naast tal van andere belangrijke aktiviteiten. Ten aanzien van haar achterban "de bioscoopexploitanten" wil CenM graag een grote adverteerder citeren, die zegt:" Je kunt niet eeuwig bescheiden blijven". Dat klinkt misschien wat arrogant, maar wij meenden dat wij deze ene keer wat uitvoeriger mochten ingaan op de basiselementen van de bio- scoopreklamegulden en hoe CenM deze hanteert. CenM is namelijk van mening dat de zorg om de bioscoopreklamegulden niet primair de dagelijkse zorg moet zijn van de bioscoopexploitant. Optimale inkomsten en een goed gevulde reklamebezetting moeten een kon- tinue stroom zijn en het is onze taak daarvoor te zorgen. Deze houding heeft ons gemaakt tot wat we nu zijn: de oudste en grootste bioscoopreklame-exploitant in Nederland. Paul M.Lem Direkteur Cloeck en Moedigh (dus niet verknippen) Jan van Nassaustraat 40 2596 BT 's-Gravenhage Tel. 070-3.24.42.42 Tom Cruise in "Bom on the 4th ofJuly" (U.I.P.) 32

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1990 | | pagina 33