Cloeck en Moedigh en het vijfde Kerstrapport
UNIVERSAPRESSE E b.v.
Al meer dan 20 jaar
gespecialiseerd in het afdrukken
van foto's in kleur en zwart/wit
van:- beelden uit akte
of trailer
- dia's
- foto's
- en natuurlijk van negatieven
Ouderwets lage prijzen
en een hoge kwaliteit
Snelle levering; prijzen op aanvraag
Moor de vijfde maal zijn de resultaten gepubliceerd van het jaarlijks onderzoek onder adverteerders en mediaplanners, naar hun bekendheid met en hun
waardering voor uitgeefconcerns en media-exploitanten. Het spitst zich hierbij toe op de kwantiteit en kwaliteit van de onderlinge zakelijke relaties.
In hetkommentaarvan Mediamarkt, de opdrachtgever van dit door buro In-
te r/View gehouden onderzoek, wordt vermeld dat de meest opvallende
nieuwkomer in de algemene top-tien bioscoopreklame-exploitant Cloeck en
Moedigh is.
In het deelsegment "Ether- en projektiereklame" mocht Cloeck en Moedigh
zich echter bovendien verheugen in een eerste plaats (1988 2e), boven gere
nommeerde namen als RTL-Veronique, STER, Sky etc.
De direktie van Cloeck en Moedigh is destemeer verheugd over dit "rapport
cijfer", omdat zij jarenlang konsekwent gewerkt heeft aan en geïnvesteerd
heeft in een optimale relatie met haar afnemers.
Zoals u allen weet draait het bij het genereren van inkomsten nu eenmaal al
tijd om de afnemer. En in ons geval dus om de adverteerder en het reklame-
buro. Een goede relatie met je afnemer, of dat nu een bioscoopbezoeker is
of een adverteerder, schept niet alleen een veel aangenamer (werk)sfeer,
maar zorgt er ook voor dat hij of zij bij jou z'n bestedingen doet c.q. z'n geld
uitgeeft.
Vandaag de dag strijden steeds meer media om de reklamegulden en met de
komst van RTL-Veronique is dat er niet minder om geworden. In dat licht ge
zien is het des te opmerkelijker dat Cloeck en Moedigh in 1989 aanzienlijk
meer bioscoopreklame heeft kunnen verkopen dan het jaar daarvoor.
Bovendien liep meer dan 70% van de totale reklamebestedingen in biosco
pen in 1989 via Cloeck en Moedigh!
Zo'n resultaat bereik je niet zomaar. Je moet voortdurend aanwezig zijn, al
tijd en overal waar adverteerders en reklameburo's zich manifesteren. Voort
durend dienen mediaplanners van buro's en hun adverteerders geïnfor
meerd te worden wat ze v.w.b. het medium bioscoop kunnen verwachten.
Hoe onze doelgroep eruit ziet, welke films er komen, suksesstories van bio
scoopadverteerders en noem maar op. Dag in dag uit is Cloeck en Moedigh
daarmee met een team van medewerkers bezig. En zeer suksesvol.
Zoals gezegd zijn de huidige resultaten een gevolg van jarenlange inspannin
gen. Zo is Cloeck en Moedigh initiatiefnemer en producent van het Hand
boek voor Bioscoopreklame dat jaarlijks verschijnt. Daarnaast worden ad
verteerders en reklameburo's (en de bij CenM aangesloten bioscoopexploi
taties) 3x per jaar voorzien van het vakblad "Fragment". Hierin verschijnen
alle belangrijke wetenswaardigheden inzake het bioscoop(reklame)gebeu-
ren, de nieuwe bioscoopcommercials enz. enz. Daarnaast vertegenwoordigt
CenM ons medium in het bestuur van de Stichting Reclame Code en in het
bestuur van het Samenwerkingsverband voor Multi-Media Onderzoek
(SUMMO), naast tal van andere belangrijke aktiviteiten.
Ten aanzien van haar achterban "de bioscoopexploitanten" wil CenM graag
een grote adverteerder citeren, die zegt:" Je kunt niet eeuwig bescheiden
blijven". Dat klinkt misschien wat arrogant, maar wij meenden dat wij deze
ene keer wat uitvoeriger mochten ingaan op de basiselementen van de bio-
scoopreklamegulden en hoe CenM deze hanteert.
CenM is namelijk van mening dat de zorg om de bioscoopreklamegulden
niet primair de dagelijkse zorg moet zijn van de bioscoopexploitant.
Optimale inkomsten en een goed gevulde reklamebezetting moeten een kon-
tinue stroom zijn en het is onze taak daarvoor te zorgen.
Deze houding heeft ons gemaakt tot wat we nu zijn: de oudste en grootste
bioscoopreklame-exploitant in Nederland.
Paul M.Lem
Direkteur Cloeck en Moedigh
(dus niet verknippen)
Jan van Nassaustraat 40
2596 BT 's-Gravenhage Tel. 070-3.24.42.42
Tom Cruise in "Bom on the 4th ofJuly" (U.I.P.)
32