NETROV AIRFREIGHT B.V. - Flamingoweg 1, Schiphol-Zuid Telefoon 020 - 6010521Telex 15133 (netaf), fax. 020 - 6015053 "SERVICE EN KWALITEIT, OVERAL, ALTIJD" Méér dan 30 jaar ervaring in vervoer per vliegtuig; Flexibele, marktgerichte dienstverlening; Alle (douane)faciliteiten voor import-export-doorvoer-opslag; Consolidaties, (split)charters, internationale koeriersdiensten; 'Door to door" verzendingen - wereldwijd agenten-netwerk. KANS Eind 1987 startte Shell Nederland het KANS-project, dat langdurig werklozen tot 25 jaar de gelegenheid geeft om gedurende zes maan den werkervaring op te doen bij een Shell-station. Wegens enorm succes, ruim 90% vindteen baan, wil Shell Nederland Verkoopmaat schappij het project bij langdurig werklozen wat meer bekendheid geven. Daartoe kreeg Fred Spierenburg Productions de opdracht een enthousiasmerend videoprogramma te maken dat via arbeidsbu reaus zijn weg naar de doelgroep, waar inmiddels ook ouderen toe behoren, moet vinden. Het programma (8,5 minuten, produktiekosten f 30.000,-) toont de selectieprocedure voor het KANS-project alsook de opleiding van veertien dagen waarin de deelnemers een praktijkgerichte training ondergaan in sociale vaardigheden en solliciteren. Scenario en regie zijn in handen van Thijs Laboyrie. De coördinatie van het project is van het trainingsbureau Gooiconsult in Hilversum. KREATIVITEITZONDER GRENZEN Een menselijke zeebonk staat model voor De Zeeuw Golfkarton in dit videoprogramma gemaakt door Eclips Filmprodukties in opdracht van Havinga Marketing Communication. Het betreft hier een busi- ness-to-business programma in viertalen, onderdeel van een multi mediale bedrijfspresentatie voor de bekende institutionele doelgroe pen van bedrijven zoals prospects, bestaande relaties en eigen per soneel. Doel van het programma is een extra dimensie te geven aan bedrijfs bezoeken, niet in het minst vanwege de geluidsoverlast van machi nes in de fabriek waardoor mondelinge uitleg tijdens rondleidingen onmogelijk is. Het materiaal is, voor een betere beeldkwaliteit, opgenomen op 16mm film en afgewerkt op 1 inch. Distributie vindt ondermeer plaats via de sale-representatives van De Zeeuw Golfkarton die een videoband meekrijgen in hun sales-kit. Qua vormgeving steekt het programma niet boven de middelmaat uit, zij het dat er uiterst fraai camerawerk is geleverd. Scenario is van Gerard Leuverink en George Schouten, de laatste tekende eveneens voor de regie. Produktiekos ten f 160.000,--. TUSSEN 20 EN 2000 Dertienduizend KLM-ers kregen eind 1989 ter gelegenheid van het 70-jarig bestaan van de KLM de videoband "Tussen 20 en 2000" mee naar huis. In dit 17 minuten durend videoprogramma wordt een over zicht gegeven van de ontwikkelingen van de luchtvaartmaatschappij sinds 1920 en de verwachtingen c.q. plannen voor de komende tien jaar. Als producent van het KLM TV-journaal lag het voor de hand dat Signum Informatieprojecten ook deze journaal-special vervaardig de. Het programma is geheel samengesteld uit bestaand materiaal, zowel uit het KLM-archief als uit andere bronnen. KLM-kenner Jan van Lieshout schreef samen met Derk Bolt, een scenario aan de hand waarvan de archiefbeelden werden geselecteerd. Het resultaat is een boeiend bedrijfsdocument geworden. Niet alleen voor de me dewerkers zelf maar ook de achterban thuis die zo een aardige indruk krijgt van wat de KLM als bedrijf betekent. Een stukje promotie daar bij is overigens mooi meegenomen, want gebleken is dat de video band per KLM-er vier kijkers oplevert. En dat voor f 55.000,- aan produktiekosten. José Henderikx INWL FENEX RATA 30 NETROVAIRFREJGHT

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1990 | | pagina 33