NETROV AIRFREIGHT B.V. - Flamingoweg 1, Schiphol-Zuid
Telefoon 020 - 6010521. Telex 15133 (netaf), fax. 020 - 6015053
Ciiri zUeer
"SERVICE EN KWALITEIT, OVERAL, ALTIJD"
- Méér dan 30 jaar ervaring in vervoer per vliegtuig;
- Flexibele, marktgerichte dienstverlening;
- Alle (douane)faciliteiten voor import-export-doorvoer-opslag;
- Consolidaties, (split)charters, internationale koeriersdiensten;
- 'Door to door" verzendingen - wereldwijd agenten-netwerk.
HOU 'T KADER IN DE GATEN
De Verzekeringsmaatschappij
uit Apeldoorn. (055 79 80 OO)
FILM start een nieuwe rubriek GERRIT DE DRAAIER waarin ope
rateurs melding kunnen maken van merkwaardige, vreemde of
vervelende gebeurtenissen welke zij in de praktijk ervaren, ter
lering ende vermaeke.
Enkele maanden terug werd het nieuwe handelsmerk van Cloeck
Moedigh geïntroduceerd in samenwerking met een verzekerings
maatschappij uit Apeldoorn. Een synergie van adverteerder en de
distributeur van bioscoopreklamefilms, een loffelijk streven. Het
handelsmerk van C M is 'Het Paard' met Ruiter, door de operateurs
kortweg 'Het Paard' genoemd.
In de eerste beelden van de commercial komt 'Het Paard' van rechts
het beeld in en staat stil in het midden en laat daar iets vallen. Als
operateur ben je dan blij dat dit op het doek gebeurt en niet op het
toneel! De Ruiter (niet die van Cinescope) op 'Het Paard' kijkt ver
schrikt om, doch 'Het Paard' loopt door en stoot zijn kop (lees:
hoofd) tegen de deur van z'n hok. Dat geeft niet mee, kwaad trapt
'Het Paard' het hok tegen de grond en loopt driftig uit beeld.
De Ruiter (niet die van Cinescope) valt van 'Het Paard' en ja wel,
hoor, daar komt de tekst in beeld: "Even Apeldoorn bellen". Een bij
zonder geestige film. Maar het venijn zit in de staart! Onder Apel
doorn bellen moet te lezen zijn "Centraal Beheer" met telefoonnum
mer. Helaas valt dit geheel buiten het gangbare bioskoopkader. Het
geen betekent datje als operateur van zaal naar zaal holtom even het
kader wat hoger te stellen en om het even later weer terug te zetten
anders ziet men in de volgende commercial mensen zonder hoof
den, bierflesjes zonder halzen of auto's met - onbedoeld - open dak.
Over auto's gesproken, de laatste Volkswagen-commercial ver
toonde beneden een zwarte kaderbalk, zodat zonder bijstellen 'kop
pen werden gesneld". Aan het einde van dezelfde film, verdween een
deel van een regel daar deze niet in het midden was geprint!
Het is jammer van moeite en kosten dat een aardig idee teniet wordt
gedaan door een slordigheid als deze. Bioskoopkader kent nu een
maal al sinds jaren een verhouding van 1:1,75 en dat is ook bruikbaar
voor televisie!
Maar ik blijf lachen,
Gerrit.
Lid
NWL
FENEX
FIATA
26
NETR0VA1RFREIGHT