IN THEATER ESSENTIEEL INTERUNIE/I.B.GROEP: ZonubOJv /r (jsedacdóe... VAN PUUR TRADITIONEEL TOT AVANTGARDE De slogan 'Geef eens een bioscoopbon cadeau' heeft meer diep gang dan alleen maar attentiewaarde. Feitelijk wordt een cul tuurpatroon doorbroken en wordt een eigentijds geschenk toe gevoegd met een dubbele uitwerking. De bioscoopbon wordt ervaren als een verrassende afwisseling van het puur traditio nele en bovendien staat de bioscoopbon borg voor een heerlijk avondje uit, dat naar eigen keuze kan worden ingevuld. Het succes van zo'n middag/avondje bioscoop of theater valt en staat met de entourage. Herhalingsbezoek is voor theater en bioscoop de levensader. Het is dé voorwaarde voor continuïteit in exploitatie en bedrijfs voering. Interunie, onderdeel van de I.B.Groep aan het Spinveld in Bre da, beïnvloedt dat herhalingsbezoek, door juist die facetten, welke zo bepalend zijn in de entourage, een extra dimensie te geven. Interunie is immers gespecialiseerd in wand- en vloe rafwerking. INVESTEREN Uitstraling, luxe en een harmonisch geheel zijn de exponenten van een weldadig en aangenaam verblijf. "De intimiteit van de zaal werkt diep in op de persoonlijke belevingswaarde", zegt Rien Chabot, directeur van Interunie. Daarom is het volgens hem zo belangrijk, dat eigenaren van bioscopen en theaters kritisch blijven staan tegenover hun eigen zaak en durven investeren in sfeer. "Het is investeren in de toekomst. Wie zijn theater laat versloffen verliest de grip op.de bezoekers en zijn eigen zaak", aldus Chabot. SPECIALISTENWERK De aankleding van een bioscoop of theater is specialistenwerk. Het vereist een grote know-how en die is Interunie niet vreemd. Een brede ervaring is opgebouwd met de inrichting van hotels, win kels en kantoren. "Van puur traditioneel tot avantgarde", zegt Chabot en daarmee bestrijkt Interunie het totale scala aan moge lijkheden. "Een eigen team van designers is beschikbaar om elk project, bestaand of nieuw, uitstraling te geven." Interunie kan bovendien terugvallen op de groep binnenhuisarchitecten, bouwkundig adviseurs en industriële vormgevers van de I.B.Groep. Alle spe cialisten zijn in één hand, waardoor het niet alleen mogelijk is om op bestaande situaties in te haken, maar ook een project 'turn-key' te klaren. De bioscopen en theaterwereld vormen voor Interunie een nieu we markt, waarin inmiddels succesvol de vleugels zijn uitgesla gen. De Wolff-theaters in Nederland, het Alhambra-theater in Vlissin- gen, Cinema Royal in Oss en de Minerva Groep hebben met Inte runie een gedecideerde stap gezet naar een nieuwe welvarende toekomst. 'ROLLSROYS' Vloer- en wandbekleding zijn essentieel voor de sfeer van het in terieur én de veiligheid van de bezoekers. Het duurzame Zwitser se Melchnau-tapijt (de Rolls Roys onder de tapijten) en het alter natief, Italiaans Rossifloortapijt zijn overheersend in dit segment van de markt. Interunie heeft in Nederland van beide de alleenver tegenwoordiging. Chabot: "Melchnau heeft een 'blend'-tapijt van 80 procent wol en 20 procent nylon. Deze combinatie maakt het tapijt brandvertragend. In tegenstelling tot een vol polyamidenta- pijt, komen er bij brand geen gevaarlijke chloorgassen vrij en ontstaat er geen verstikkende rookontwikkeling, waardoor bij calamiteiten de bezoekers zich tijdig in veiligheid kunnen stellen." UITSTRALING Behalve het zo belangrijke veiligheidsaspect ademt 'Melchnau' luxe en uitstraling. "Het is sterk, heeft een grote slijtageweerstand, is vuilversluierend en is kleurvast. Het design met maximaal acht kleuren kan zelf worden bepaald. Vanaf 25 m2 wordt er naar eigen ontwerp vloerbedekking geproduceerd. De warme, chique gedek te kleurstellingen in de vloerbedekking kunnen worden doorge trokken in het interieur van de wanden. Van art-decor tot klassie ke dessins. Dat geldt voor het Melchnau weeftapijt, maar ook voor het 'getufte' Rossifloortapijt, met zijn temperamentvolle Italiaan se kleuren", zo verduidelijkt Rien Chabot. Brochures zijn aan te vragen bij Interunie en Interieur Bouw Groep, Spinveld 13, 4815 HR Breda, tel. 076-220280. Tijdens de Nederlandse Filmdagen werd de commercial-competitie vertoond op tv-formaat en -kwaliteit. Als er uitsluitend bioscoopcommercials zouden zijn toegelaten, zodat ook hier de slogan "The Big Screen, The Big Difference" van toepassing zou zijn, zou dit geen Gouden Kalf waardig zijn? 16

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1990 | | pagina 16