IN THEATER ESSENTIEEL
INTERUNIE/I.B.GROEP:
ZonubOJv /r (jsedacdóe...
VAN PUUR TRADITIONEEL TOT AVANTGARDE
De slogan 'Geef eens een bioscoopbon cadeau' heeft meer diep
gang dan alleen maar attentiewaarde. Feitelijk wordt een cul
tuurpatroon doorbroken en wordt een eigentijds geschenk toe
gevoegd met een dubbele uitwerking. De bioscoopbon wordt
ervaren als een verrassende afwisseling van het puur traditio
nele en bovendien staat de bioscoopbon borg voor een heerlijk
avondje uit, dat naar eigen keuze kan worden ingevuld. Het
succes van zo'n middag/avondje bioscoop of theater valt en staat
met de entourage.
Herhalingsbezoek is voor theater en bioscoop de levensader.
Het is dé voorwaarde voor continuïteit in exploitatie en bedrijfs
voering.
Interunie, onderdeel van de I.B.Groep aan het Spinveld in Bre
da, beïnvloedt dat herhalingsbezoek, door juist die facetten,
welke zo bepalend zijn in de entourage, een extra dimensie te
geven. Interunie is immers gespecialiseerd in wand- en vloe
rafwerking.
INVESTEREN
Uitstraling, luxe en een harmonisch geheel zijn de exponenten van
een weldadig en aangenaam verblijf. "De intimiteit van de zaal werkt
diep in op de persoonlijke belevingswaarde", zegt Rien Chabot,
directeur van Interunie. Daarom is het volgens hem zo belangrijk,
dat eigenaren van bioscopen en theaters kritisch blijven staan
tegenover hun eigen zaak en durven investeren in sfeer. "Het is
investeren in de toekomst. Wie zijn theater laat versloffen verliest
de grip op.de bezoekers en zijn eigen zaak", aldus Chabot.
SPECIALISTENWERK
De aankleding van een bioscoop of theater is specialistenwerk. Het
vereist een grote know-how en die is Interunie niet vreemd. Een
brede ervaring is opgebouwd met de inrichting van hotels, win
kels en kantoren. "Van puur traditioneel tot avantgarde", zegt
Chabot en daarmee bestrijkt Interunie het totale scala aan moge
lijkheden.
"Een eigen team van designers is beschikbaar om elk project,
bestaand of nieuw, uitstraling te geven." Interunie kan bovendien
terugvallen op de groep binnenhuisarchitecten, bouwkundig
adviseurs en industriële vormgevers van de I.B.Groep. Alle spe
cialisten zijn in één hand, waardoor het niet alleen mogelijk is om
op bestaande situaties in te haken, maar ook een project 'turn-key'
te klaren.
De bioscopen en theaterwereld vormen voor Interunie een nieu
we markt, waarin inmiddels succesvol de vleugels zijn uitgesla
gen.
De Wolff-theaters in Nederland, het Alhambra-theater in Vlissin-
gen, Cinema Royal in Oss en de Minerva Groep hebben met Inte
runie een gedecideerde stap gezet naar een nieuwe welvarende
toekomst.
'ROLLSROYS'
Vloer- en wandbekleding zijn essentieel voor de sfeer van het in
terieur én de veiligheid van de bezoekers. Het duurzame Zwitser
se Melchnau-tapijt (de Rolls Roys onder de tapijten) en het alter
natief, Italiaans Rossifloortapijt zijn overheersend in dit segment
van de markt. Interunie heeft in Nederland van beide de alleenver
tegenwoordiging. Chabot: "Melchnau heeft een 'blend'-tapijt van
80 procent wol en 20 procent nylon. Deze combinatie maakt het
tapijt brandvertragend. In tegenstelling tot een vol polyamidenta-
pijt, komen er bij brand geen gevaarlijke chloorgassen vrij en
ontstaat er geen verstikkende rookontwikkeling, waardoor bij
calamiteiten de bezoekers zich tijdig in veiligheid kunnen stellen."
UITSTRALING
Behalve het zo belangrijke veiligheidsaspect ademt 'Melchnau' luxe
en uitstraling. "Het is sterk, heeft een grote slijtageweerstand, is
vuilversluierend en is kleurvast. Het design met maximaal acht
kleuren kan zelf worden bepaald. Vanaf 25 m2 wordt er naar eigen
ontwerp vloerbedekking geproduceerd. De warme, chique gedek
te kleurstellingen in de vloerbedekking kunnen worden doorge
trokken in het interieur van de wanden. Van art-decor tot klassie
ke dessins. Dat geldt voor het Melchnau weeftapijt, maar ook voor
het 'getufte' Rossifloortapijt, met zijn temperamentvolle Italiaan
se kleuren", zo verduidelijkt Rien Chabot.
Brochures zijn aan te vragen bij Interunie en Interieur Bouw Groep,
Spinveld 13, 4815 HR Breda, tel. 076-220280.
Tijdens de Nederlandse Filmdagen werd de commercial-competitie
vertoond op tv-formaat en -kwaliteit.
Als er uitsluitend bioscoopcommercials zouden zijn toegelaten,
zodat ook hier de slogan "The Big Screen, The Big Difference" van
toepassing zou zijn, zou dit geen Gouden Kalf waardig zijn?
16