Bio-prijsvraag suksesvol Filmweekkalender 1992 Even voorstellen (SÖLrD(§g(3®[p@ Als deze editie van FILM verschijnt heeft inmiddels de prijsuitreiking plaatsgevonden van de prijsvraag "Test je reklamekennis" welke door Cinescope is georganiseerd ten bate van Bio-Kinderrevalidatie. In het aprilnummer van FILM zal hier ongetwijfeld verslag van worden ge daan. Eén ding is in ieder geval duidelijk, de prijsvraag heeft velen aangezet het formulier terug te sturen en velen waren ook bereid om zelfs meer dan de vereiste 3,50 aan porti extra bij te plakken. Bij het ter perse gaan van dit blad was de exakte opbrengst voor BIO nog niet bekend. Meer hierover in de volgende FILM. Ook hebben wij gekonkludeerd dat de kennis van reklame bij de bios coopbezoekers hoog is, gezien de bijna 200 goed ingevulde formulie ren. Van alle ingevulde formulieren worden inmiddels de antwoorden op de enquêtevragen verwerkt en wij hopen op korte termijn de uitslagen hiervan te kunnen publiceren. De prijzen zijn op 17 januari getrokken door Henk Westbroek, zanger en VARA-radiopresentator. Op onderstaande foto trekt hij het formu lier van Judith Lechner uit Groningen. Dit was o.i. de meest originele inzending. Hilde Steenbergen uit Amsterdam won de hoofdprijs, een Sony Black Trinition t.v. met draadloze hoofdtelefoon. Naast prijzen voor de invullers was er ook een prijs voor de Favoriete Bioscoopcommercial. Deze is gewonnen door Centraal Beheer met de commercial "Rebel". Met een overdonderende meerderheid is deze gekozen met, als meest voorkomende argumentatie, het verrassende effekt ervan. Overigens werd er door velen ook verwezen naar oudere Centraal Beheer films. De meest Suksesvolle Bioscoop bleek Eurocinema te Arnhem. In ver houding kwamen hier de meeste formulieren vandaan. Hulde aan bedrijfsleider de heer Reurekas en zijn medewerk(st)ers. Samen met Bio gaan wij na of het zinvol is een dergelijke prijsvraag te herhalen en zo ja of dit op dezelfde manier moet gebeuren. In ieder geval zijn wij zeer tevreden over de medewerking van de sponsors en de inzet van het bioscooppersoneel. Zonder deze inzet zou een dergelijke aktie immers onmogelijk geweest zijn. Piet Davelaar In samenwerking met Centraal Beheer heeft Cinescope de Filmweekkalender 1992 uitgegeven. Deze kalender geeft de weken aan zoals dit in de bioscoopwereld gebruikelijk is van vrijdag t/m don derdag. Verder staan uiteraard de feestdagen vermeld, de reklamepe- rioden, de kontaktdagen etc. Filmreclame b.v. Bioscoopreclame b.v. Automatisering b.v. Oudegracht 154 Postbus 773 3500 AT Utrecht tel.: 030-315872/315819 fax:030-315227 De kalender is verzonden naar alle bioscopen en verder naar media planners, adverteerders en andere relaties. Zolang de voorraad strekt kunt u nog kalenders bijbestellen, belt u hiervoor s.v.p. met Virginia Sadal. Maartje de Jong Sinds juni 1991 werkt Maartje bij Cinescope. Zij verzorgt offertes aan commercial adver teerders, onderhoudt kontakten met rekla- meburo's en regelt de administratieve ver werking hiervan. Voordat zij bij Cinescope kwam, werkte ze bij Sara Lee/DE

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1992 | | pagina 32