Kijk op Cinescope Mijn favoriete commercial De mening van het publiek Als geboren en getogen Utrechter ben ik maar wat gelukkig met mijn huidige werkplek. Aan ons tameuze Oude Grachie staat het pand waarin Cinescope gevestigd is. Wanneer ik uit het raam kijk, hetgeen natuurlijk weinig voorkomt i.v.m. drukke werkzaamheden, zie ik het gekrioel van winkelende mensen. Vooral in de zomer bieden de grachten, met de overvolle terrassen, een vrolijk aanzicht. Het is dan iets minder fijn dat wij binnen zitten te werken en al die mensen bui ten relaxen. Maar dan is er altijd nog de lunchpauze, waarin wij naar het terras rennen, op een stoel neerploffen en even van de zon genie ten. Ook 's winters is het gezellig in Utrecht. De winkels verlichten hun etalages en ook binnen bij Cinescope staat een sfeervolle kerst boom. Virginia en ik zingen standvastig ons kerstrepertoire, ook al geniet niet iedereen daarvan. Ook de werkzaamheden bij Cinescope zijn prettig te noemen. Zo rond de winter breekt bij ons het hoogseizoen aan. Jaaroverzichten, bud getten volplannen, plannen maken voor het nieuwe jaar, je blijft bezig. Gelukkig kun je bij ons spreken van een uitermate goede kollegialiteit, zodat iedereen je kan en wil helpen bij je drukke werkzaamheden. Er is altijd wel iemand die je ter zijde kan staan. Neem nu bijvoorbeeld de telefoon. Gewoonlijk zal de sekretaresse opnemen, maar wanneer zij het erg druk heeft (en dat komt nogal vaak voor met een veeleisen de baas) zal het regelmatig voorkomen dat u de overige medewerkers aan de telefoon krijgt. Er zijn ook veel vorderingen te zien bij ons kleine bedrijf. De verbou wing van onze etage is een duidelijk zichtbare verandering. Maar ook de fors gestegen omzet van het afgelopen jaar is een bewijs dat het goed gaat met Cinescope. Natuurlijk zullen we hard moeten blijven werken om dit sukses te kontinueren. Als kleinste van de twee bedrij ven in Nederland die bioscoopreklame verzorgen, zul je altijd meer je best moeten doen. Die extra spanning ervaren wij allemaal als posi tief. Vooral als er op het laatste werkoverleg van het jaar gekonklu- deerd kan worden dat er veel vooruitgang is geboekt. Plannen voor 1992 zijn er genoeg. Verbetering van interne en vooral ook externe kommunikatie staat hoog op het prioriteitenlijstje. Daarnaast zijn er een paar nieuwe projekten, zoals de Bio-kinderreva- lidatie prijsvraag, die ook de nodige aandacht en zorg opeisen. Mijns inziens zijn dat de pluspunten van Cinescope: nooit dezelfde werkzaamheden, er is altijd wel iets nieuws onder de zon. Met zijn al len werken aan een goed resultaat. Dit heeft tot gevolg dat je met zijn allen ook de eer kunt opstrijken. In een klein bedrijf is iedere mede werker belangrijk. Zonder jou loopt het niet helemaal gesmeerd. Als ik mijn zinnen nog eens doorlees, kom ik tot de ontdekking dat mijn baan wel ontzettend leuk is. Natuurlijk zitten er minder leuke kanten aan, maar gekombineerd met de positieve zaken is het echt wel vol te houden! Voor het nieuwe jaar zijn mijn verwachtingen hooggespannen: meegroeien met Cinescope, nieuwe projekten aan pakken en stug blijven doorzingen met Virginia. Maartje de Jong Natuurlijk, er zijn een hoop leuke commercials in de bioscoop te zien. Maar de absolute topper is voor mij toch wel Centraal Beheer. "Boot" vond ik al een erg leuke. Stoere vent met duidelijk zwakkere kanten, lekkere muziek. Maar de nieuwste vind ik echt helemaal het einde: "Rebel". Met de heer Muntz, direkteur van Centraal Beheer, heb ik eens op een NBB dag staan praten over zijn filmpjes. Hij is er zelf ook erg enthousiast over. Vooral het "Rebel" filmpje verstaat de kunst van het weglaten. Er wordt niet gesproken, de muziek zegt genoeg. De opbouwende span ning, wat gaat er gebeuren? De stukjes film vertellen een heel ver haal: flits, jongen ontmoet meisje bij benzine station, flits, meisje ach terop motor verleidt jongen, flits, bij een meertje stoppen ze, flits, meisje begint zich erotisch uit te kleden, flits, jongen weet niet hoe snel hij uit zijn kleren moet komen, flits, jongen rent als jonge hond het water in, flits, meisje steelt motor (zeer geëmancipeerd!) en flits, wat sneu voor die jongen. Echt fantastisch. En dan die muziek die de heren reklame makers weer zo goed weten uit te zoeken. Piet Davelaar wees mij er terecht op dat het allemaal muziek was uit zijn jeugd, heeeeel lang geleden. Grappig, zo genieten minstens twee ge neraties van die lekkere muziek. Maartje de Jong De mening van Maartje over de commercial "Rebel" blijkt overeen te stemmen met die van een overgrote meerderheid van de bioscoopbe zoekers. De film is namelijk verkozen tot de Favoriete Bioscoopcommercial in de enquête die gekoppeld was aan de Bio- prijsvraag. De film is exclusief voor bioscoopvertoning gemaakt door DDB/Needham te Amsterdam (Martin Boomkens, copywriter- Mart Boudestein- artdirector, Karin Smit- r.t.v. producer) en geproduceerd door Will van der Vlugt.Filmproductions.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1992 | | pagina 33