1
II
*T
CANNESDIDATES '92
Flodder en Cinescope
Cannesdidates '92
Idformatie
Sony-Kraanvogel
.V'-.■■•
fr
Als laatste ben ik aan het (vrij nieuwe) team van Cinescope toegevoegd.
In het begin kwam het bedrijf mij als zeer gemoedelijk over, waarbij alles
wel 'op rolletjes' loopt. Op rolletjes loopt het zeker bij Cinescope maar
niet automatisch op rolletjes'.
Zo ging ik dus van start. Wij zitten in een uniek Utrechts grachtenpand
met uitzicht op de terrasjes aan de werf en met de service van vele omlig
gende winkels.
Het gebouw van binnen heeft op mij een grote aantrekkingskracht
alhoewel het me enige moeite heeft gekost om de juiste gangen te vinden
en de juiste sleutels te ontvangen.
Het grappige van mijn werk is dat het niet exakt uit te leggen is wat mijn
funktie inhoudt. Ik houd mij bezig met het verwerken van kontrakten, af
spraken maken en veel telefonisch onderhoud met klanten, acquisitrices
en bioscopen.
Mijn buro staat op de vierde verdieping (zolder), waar ik met nog drie
kollega's vertoef.
Op deze plek komen alle kontrakten binnen die vandaar uit naar de andere
kant van het gebouw gebracht worden; de studio van Cinescope.
Weet u trouwens dat het adverteren in bioscopen heel gunstig is?
Reklame in de bioscoop heeft als voordelen dat het zowel een groot als
een herkenbaar bereik heeft bij het publiek.
Bovendien kost het veel minder dan een advertentie in een dagblad.
Een dia in een bioscoop wordt zeven dagen per week, minimaal twee
maal per dag, vertoond.
Cinescope is een zeer levendig en commercieel bedrijf dat is gefundeerd
op enthousiaste mensen. Maar er is ook ruimte voor non-profit orga
nisaties waarvoor wij graag gratis de dia's maken en in vertoning laten
gaan.
Dat deze non-profit organisaties ook nog leuke akties met zich meebren
gen is natuurlijk meegenomen. Dat geeft mij het idee dat we met z'n allen
een beetje het "Flodder-gevoel" uitstralen, maar dan op een serieuze en
goed bedoelde manier.
Reikhalzend kijken we uit naar Flodder in Amerika, om weer nieuwe inspi
ratie op te doen!
Iris de Winter
Op 4 juni vond in Tuschinski Cannesdidates '92 plaats.
Het programma werd gepresenteerd door Catherine Keyl. Na een korte
beschouwing over hun jury lidmaatschap in Cannes van Harry Obdeijn
(print) en Paul Meijer (film) werd de reel vertoond met alle 148 ingezon
den Nederlandse commercials.
Hierna konden alle aanwezigen plus de vakjury, bestaande uit Theo
Strengers, Bart Kuiper, Nico Sjoers en (op afstand) Harry Kramp, hun
stem uitbrengen op de commercial die volgens hen de meeste kans
maakt in Cannes een leeuw te winnen.
Met 24% van de stemmen was de commercial "Kraanvogel" voor Sony
Boxen de onbetwiste winnaar.
Paul Meijer mocht dan ook de Gouden Welp in ontvangst nemen.
Evenals vorig jaar is de Gouden Welp dus terecht gekomen bij een
commercial die ook in de bioscoop wordt vertoond.
CLOICK KN HHDiCig
NATURAL SOUND