1 II *T CANNESDIDATES '92 Flodder en Cinescope Cannesdidates '92 Idformatie Sony-Kraanvogel .V'-.■■• fr Als laatste ben ik aan het (vrij nieuwe) team van Cinescope toegevoegd. In het begin kwam het bedrijf mij als zeer gemoedelijk over, waarbij alles wel 'op rolletjes' loopt. Op rolletjes loopt het zeker bij Cinescope maar niet automatisch op rolletjes'. Zo ging ik dus van start. Wij zitten in een uniek Utrechts grachtenpand met uitzicht op de terrasjes aan de werf en met de service van vele omlig gende winkels. Het gebouw van binnen heeft op mij een grote aantrekkingskracht alhoewel het me enige moeite heeft gekost om de juiste gangen te vinden en de juiste sleutels te ontvangen. Het grappige van mijn werk is dat het niet exakt uit te leggen is wat mijn funktie inhoudt. Ik houd mij bezig met het verwerken van kontrakten, af spraken maken en veel telefonisch onderhoud met klanten, acquisitrices en bioscopen. Mijn buro staat op de vierde verdieping (zolder), waar ik met nog drie kollega's vertoef. Op deze plek komen alle kontrakten binnen die vandaar uit naar de andere kant van het gebouw gebracht worden; de studio van Cinescope. Weet u trouwens dat het adverteren in bioscopen heel gunstig is? Reklame in de bioscoop heeft als voordelen dat het zowel een groot als een herkenbaar bereik heeft bij het publiek. Bovendien kost het veel minder dan een advertentie in een dagblad. Een dia in een bioscoop wordt zeven dagen per week, minimaal twee maal per dag, vertoond. Cinescope is een zeer levendig en commercieel bedrijf dat is gefundeerd op enthousiaste mensen. Maar er is ook ruimte voor non-profit orga nisaties waarvoor wij graag gratis de dia's maken en in vertoning laten gaan. Dat deze non-profit organisaties ook nog leuke akties met zich meebren gen is natuurlijk meegenomen. Dat geeft mij het idee dat we met z'n allen een beetje het "Flodder-gevoel" uitstralen, maar dan op een serieuze en goed bedoelde manier. Reikhalzend kijken we uit naar Flodder in Amerika, om weer nieuwe inspi ratie op te doen! Iris de Winter Op 4 juni vond in Tuschinski Cannesdidates '92 plaats. Het programma werd gepresenteerd door Catherine Keyl. Na een korte beschouwing over hun jury lidmaatschap in Cannes van Harry Obdeijn (print) en Paul Meijer (film) werd de reel vertoond met alle 148 ingezon den Nederlandse commercials. Hierna konden alle aanwezigen plus de vakjury, bestaande uit Theo Strengers, Bart Kuiper, Nico Sjoers en (op afstand) Harry Kramp, hun stem uitbrengen op de commercial die volgens hen de meeste kans maakt in Cannes een leeuw te winnen. Met 24% van de stemmen was de commercial "Kraanvogel" voor Sony Boxen de onbetwiste winnaar. Paul Meijer mocht dan ook de Gouden Welp in ontvangst nemen. Evenals vorig jaar is de Gouden Welp dus terecht gekomen bij een commercial die ook in de bioscoop wordt vertoond. CLOICK KN HHDiCig NATURAL SOUND

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1992 | | pagina 35