Onderwerpen waar meer aandacht
aan moet worden besteed
Tijd die wordt besteed
aan het lezen van Film
Hoeveel er wordt
gelezen van Film
techniek
beleid
Op de vraag AAN WELKE ONDERWERPEN MOET MEER AAN
DACHT WORDEN BESTEED antwoordt de helft van de responden
ten (50%) dat het onderwerp internationale ontwikkelingen meer
aandacht verdient.
Ook beleid (30%) en techniek (24%) mogen meer aandacht krij
gen in het blad. 16% wil meer aandacht voor economie en 11%
wil dat er meer aandacht wordt besteed aan nostalgie.
Andere onderwerpen die worden genoemd zijn publiciteit, de bio
scoop, onderzoek, marketing, video en filmdistributie.
Vaak wordt aangegeven dat films zelf meer aandacht verdienen.
15-30 minuten (35%)
de helft (22%)
J^k 15 minuten (9%)
^^^A geen antwoord (1%)
fl ^r \<een
P^-^kwart (5%
^^^B> 50 minuten (19%) /antwoord
V^ 1 (1%)
30-60 minutenV V VSv
(39%) -------- driekwart (39%)^-^alles (24%)
Op de vraag HOEVEEL TIJD BESTEEDT U GEWOONLIJK AAN HET
LEZEN VAN FILM antwoordt het grootste deel van de responden
ten 30 - 60 minuten (36%) of 15 - 30 minuten (35%). 19% be
steedt meer dan 60 minuten en 9% besteedt minder dan 15 minu
ten aan het lezen van het blad.
Op de vraag HOEVEEL LEEST U GEMIDDELD VAN EEN NUMMER
VAN FILM antwoordt 39% van de respondenten dat het driekwart
van het blad leest, 24% zegt alles te lezen, 22% leest de helft en
de rest leest minder.
'Op deze positieve manier doorgaan en kritisch blijven op uw
produkt.
De vraag WAAR LEEST U FILM levert als resultaat dat het blad on
geveer evenveel op het werk wordt gelezen (66%) als thuis
'Een cliché, maar welgemeend: Ga zo door!'
(63%). Er zijn dus ook respondenten die FILM zowel thuis als op
het werk lezen.
Met name de informatieve functie van FILM wordt door de lezers
als NUTTIG VOOR WERKZAAMHEDEN ervaren. Het blad dient als
naslagwerk en ondersteuning bij het werk. Het geeft meer inzicht
in hetfilmvak.
Aan de hand van alle suggesties, kritieken en signalen die uit dit
lezersonderzoek naar voren zijn gekomen zal de redactie proberen
het blad te verbeteren en aan te passen aan de wens van de lezer,
indien de NFC, d.w.z. de Verenigingen, besluit door te gaan met
het financieren van FILM.
Lindy Popma
Gouden Palmwinnaar "The Best Intentions" (Meteor Film)
11