Onderwerpen waar meer aandacht aan moet worden besteed Tijd die wordt besteed aan het lezen van Film Hoeveel er wordt gelezen van Film techniek beleid Op de vraag AAN WELKE ONDERWERPEN MOET MEER AAN DACHT WORDEN BESTEED antwoordt de helft van de responden ten (50%) dat het onderwerp internationale ontwikkelingen meer aandacht verdient. Ook beleid (30%) en techniek (24%) mogen meer aandacht krij gen in het blad. 16% wil meer aandacht voor economie en 11% wil dat er meer aandacht wordt besteed aan nostalgie. Andere onderwerpen die worden genoemd zijn publiciteit, de bio scoop, onderzoek, marketing, video en filmdistributie. Vaak wordt aangegeven dat films zelf meer aandacht verdienen. 15-30 minuten (35%) de helft (22%) J^k 15 minuten (9%) ^^^A geen antwoord (1%) fl ^r \<een P^-^kwart (5% ^^^B> 50 minuten (19%) /antwoord V^ 1 (1%) 30-60 minutenV V VSv (39%) -------- driekwart (39%)^-^alles (24%) Op de vraag HOEVEEL TIJD BESTEEDT U GEWOONLIJK AAN HET LEZEN VAN FILM antwoordt het grootste deel van de responden ten 30 - 60 minuten (36%) of 15 - 30 minuten (35%). 19% be steedt meer dan 60 minuten en 9% besteedt minder dan 15 minu ten aan het lezen van het blad. Op de vraag HOEVEEL LEEST U GEMIDDELD VAN EEN NUMMER VAN FILM antwoordt 39% van de respondenten dat het driekwart van het blad leest, 24% zegt alles te lezen, 22% leest de helft en de rest leest minder. 'Op deze positieve manier doorgaan en kritisch blijven op uw produkt. De vraag WAAR LEEST U FILM levert als resultaat dat het blad on geveer evenveel op het werk wordt gelezen (66%) als thuis 'Een cliché, maar welgemeend: Ga zo door!' (63%). Er zijn dus ook respondenten die FILM zowel thuis als op het werk lezen. Met name de informatieve functie van FILM wordt door de lezers als NUTTIG VOOR WERKZAAMHEDEN ervaren. Het blad dient als naslagwerk en ondersteuning bij het werk. Het geeft meer inzicht in hetfilmvak. Aan de hand van alle suggesties, kritieken en signalen die uit dit lezersonderzoek naar voren zijn gekomen zal de redactie proberen het blad te verbeteren en aan te passen aan de wens van de lezer, indien de NFC, d.w.z. de Verenigingen, besluit door te gaan met het financieren van FILM. Lindy Popma Gouden Palmwinnaar "The Best Intentions" (Meteor Film) 11

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1992 | | pagina 11