Samenwerking reklame-exploitanten Bestedingen bioscoopreklame weer gestegen Even voorstellen. Cinescope zal op korte termijn een samenwerkingsverband aan gaan met kollega Cloeck en Moedigh. Dit samenwerkingsverband zal bestaan uit het gezamenlijk verko pen van commercials en diareklame alsmede een organisatorische samenwerking. Deze zal resulteren in het koncentreren van alle aktiviteiten in Amsterdam vanaf januari 1993. Juridisch zullen Cinescope Filmreclame B.V. en Cinescope Bioscoopreclame B.V. zelfstandig blijven. Er is een groot aantal argumenten aan te voeren waarom deze sa menwerking tot stand komt. De belangrijkste hiervan zijn: - de internationalisatie van de reklamewereld zal op niet al te lan ge termijn leiden tot pan-Europese plaatsingen in de diverse media. - dreigende beperkingen en verdergaande vormen van zelfregule ring van reklame voor diverse produkten nopen tot een meer ef ficiënte kostenstruktuur. Door de samenwerking zal Cinescope binnen een Europees netwerk gaan funktioneren met alle voordelen van dien. Uiteraard veranderen er wel een aantal zaken op het personele vlak, maar alle personeelsleden van Cinescope die in vaste dienst zijn zullen ook in de nieuwe omgeving hun funktie, eventueel in gewijzigde vorm, voortzetten. Ook Cinescope Automatisering zal haar werkzaamheden voort zetten, zij het niet binnen de nieuwe struktuur. Over het eerste tastbare resultaat van de samenwerking en de nieuwe circuitindeling met éénduidige prijsstelling, kunt u meer lezen in het Hanboek Bioscoopreklame 1993 dat één dezer dagen uitkomt. In dit Handboek staat alle informatie over filmreklame in de Nederlandse bioscopen. In het najaar zal er ook een Handboek uit komen waarin alle informatie over diareklame, foyerreklame en below-the-line mogelijkheden staat vermeld. Wij vertrouwen erop dat door de genomen beslissing bioscoopre klame een medium blijft dat (nog meer) adverteerders tot de ver beelding spreekt, zodat wij ook in 1993 de sterk opgaande lijn van de afgelopen jaren kunnen voortzetten. Piet Oavelaar De bestedingen in het medium bioscoopreklame zijn ook in 1992 weer fors gestegen. Volgens de cijfers van het Bureau Budgetten Controle B.V. (B.B.C.) is er in de eerste 28 weken van 1992 voor een bedrag van 9.831.000,- aan bioscoopreklame besteed. Dit betreft uitsluitend de commercial-reklame. Ten opzichte van dezelfde periode van 1991 is dit een stijging van 1.802.000,-, maar liefst 22,4 Binnen het Cinescope-circuit bedroeg de stijging in deze periode 62,5 waardoor het marktaandeel van Cinescope is gestegen tot 34,3 In geheel 1991 bedroegen de bestedingen 16.948.000,- was 24,4 hoger dan in 1990. dit (SÖGlX§§@°)[p(§ Heleen de Zeeuw Sinds 21 augustus werkt Heleen op uitzendbasis bij Cinescope als me dewerkster commerciële binnendienst. Zij volgt hiermee Maartje de Jong op. Eerder werkte zij, tevens op uitzendba sis, bij diverse ondernemingen waaron der PTT Telecom, Coopers Lybrand en MAI Nederland. Filmreclame b.v. Bioscoopreclame b.v. Automatisering b.v. Oudegracht 154 Postbus 773 3500 AT Utrecht tel.: 030-315872/315819 fax:030-315227

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1992 | | pagina 42