Samenwerking reklame-exploitanten
Bestedingen bioscoopreklame weer gestegen
Even voorstellen.
Cinescope zal op korte termijn een samenwerkingsverband aan
gaan met kollega Cloeck en Moedigh.
Dit samenwerkingsverband zal bestaan uit het gezamenlijk verko
pen van commercials en diareklame alsmede een organisatorische
samenwerking.
Deze zal resulteren in het koncentreren van alle aktiviteiten in
Amsterdam vanaf januari 1993.
Juridisch zullen Cinescope Filmreclame B.V. en Cinescope
Bioscoopreclame B.V. zelfstandig blijven.
Er is een groot aantal argumenten aan te voeren waarom deze sa
menwerking tot stand komt.
De belangrijkste hiervan zijn:
- de internationalisatie van de reklamewereld zal op niet al te lan
ge termijn leiden tot pan-Europese plaatsingen in de diverse
media.
- dreigende beperkingen en verdergaande vormen van zelfregule
ring van reklame voor diverse produkten nopen tot een meer ef
ficiënte kostenstruktuur.
Door de samenwerking zal Cinescope binnen een Europees
netwerk gaan funktioneren met alle voordelen van dien.
Uiteraard veranderen er wel een aantal zaken op het personele
vlak, maar alle personeelsleden van Cinescope die in vaste dienst
zijn zullen ook in de nieuwe omgeving hun funktie, eventueel in
gewijzigde vorm, voortzetten.
Ook Cinescope Automatisering zal haar werkzaamheden voort
zetten, zij het niet binnen de nieuwe struktuur.
Over het eerste tastbare resultaat van de samenwerking en de
nieuwe circuitindeling met éénduidige prijsstelling, kunt u meer
lezen in het Hanboek Bioscoopreklame 1993 dat één dezer dagen
uitkomt.
In dit Handboek staat alle informatie over filmreklame in de
Nederlandse bioscopen. In het najaar zal er ook een Handboek uit
komen waarin alle informatie over diareklame, foyerreklame en
below-the-line mogelijkheden staat vermeld.
Wij vertrouwen erop dat door de genomen beslissing bioscoopre
klame een medium blijft dat (nog meer) adverteerders tot de ver
beelding spreekt, zodat wij ook in 1993 de sterk opgaande lijn van
de afgelopen jaren kunnen voortzetten.
Piet Oavelaar
De bestedingen in het medium bioscoopreklame zijn ook in 1992
weer fors gestegen. Volgens de cijfers van het Bureau Budgetten
Controle B.V. (B.B.C.) is er in de eerste 28 weken van 1992 voor
een bedrag van 9.831.000,- aan bioscoopreklame besteed. Dit
betreft uitsluitend de commercial-reklame.
Ten opzichte van dezelfde periode van 1991 is dit een stijging van
1.802.000,-, maar liefst 22,4
Binnen het Cinescope-circuit bedroeg de stijging in deze periode
62,5 waardoor het marktaandeel van Cinescope is gestegen tot
34,3
In geheel 1991 bedroegen de bestedingen 16.948.000,-
was 24,4 hoger dan in 1990.
dit
(SÖGlX§§@°)[p(§
Heleen de Zeeuw
Sinds 21 augustus werkt Heleen op
uitzendbasis bij Cinescope als me
dewerkster commerciële binnendienst.
Zij volgt hiermee Maartje de Jong op.
Eerder werkte zij, tevens op uitzendba
sis, bij diverse ondernemingen waaron
der PTT Telecom, Coopers Lybrand
en MAI Nederland.
Filmreclame b.v.
Bioscoopreclame b.v.
Automatisering b.v.
Oudegracht 154
Postbus 773 3500 AT Utrecht
tel.: 030-315872/315819
fax:030-315227