De Uitloper, huis-aan-huis Cannes Lions '92 Centraal Beheer - Box In samenwerking met Jogchem's Theaters, Schouwburg Casino en Warner Bros is de Uitloper op 6 augustus huis-aan-huis ver spreid in Den Bosch. In een oplage van 40.000 exemplaren werd hierdoor extra be kendheid gegeven aan de première van "Batman Returns", de ove rige bioscoop- en theatervoorstellingen, exposities en optredens in Den Bosch. Het was de bedoeling om achterat het eftekt van een huis-aan-huis verspreiding te meten doch wij hebben gekon- kludeerd dat dit niet op een representatieve wijze mogelijk was. De reden hiervan is dat in dezelfde week ook het Theaterfestival Boulevard plaatsvond en dit, mede gezien het warme weer, wel licht veel mogelijke bioscoopbezoekers heeft getrokken. Toch bestond de indruk dat het bezoek op de weekdagen in ver houding hoger was in vergelijking met andere steden en met de week ervoor. Zonder dat dit als bewezen kan worden beschouwd is onze eindkonklusie dat het suksesvol was. Wij zijn dan ook van plan een dergelijke huis-aan-huis uitgave in de toekomst te herhalen in één of meerdere steden. Uiteraard hebben wij ook dan weer de medewerking nodig van de bioscoopexploitant(en) ter plaatse en één of meer filmverhuur ders. Voor deze laatsten is het natuurlijk een bijzonder interessante ma nier om hun film grootschalig onder de aandacht te brengen in een aparte uitgave die separaat wordt bezorgd. De attentiewaarde is veel hoger dan een advertentie in een lokale krant, zeker ook omdat er gebruik gemaakt kan worden van een steunkleur. Wellicht is het mogelijk om in de Kerstperiode een dergelijke huis-aan-huis verspreiding te realiseren in alle steden waar de Uitloper verschijnt. Gezien het traditioneel grote aantal premièrefilms in deze periode zouden de kosten gedragen kunnen worden door een aantal ver huurders en uiteraard de betrokken exploitanten. Tevens kan er een wervend artikel in geplaatst worden als vorm van kollektieve reklame. (Met Kerst MOET je immers naar de bioscoop Heb jij GEEN bioscoopbon gekregen/gegeven Ook respons-advertenties en prijsvragen zijn mogelijk. Achteraf kan er dan een onderzoek uitgevoerd worden naar het ef- fekt ervan op het bioscoopbezoek. Het is immers vrij eenvoudig vast te stellen hoe de bezoekcijfers zich verhouden tot andere ste den. Overigens hebben wij gepland dat vanaf oktober de Uitloper ook zal verschijnen in Arnhem en Eindhoven. De SAWA-representanten Cloeck Moedigh en Cinescope orga niseren onder auspiciën van de AV-sektie van het Genootschap voor Reclame traditiegetrouw in september een aantal voorstellin gen van CANNES LIONS '92, de prijswinnende commercials van het 39e International Advertising Film Festival, gehouden van 22 t/m 27 juni j.l. in Cannes. Na de verschijningsdatum van deze editie van FILM volgen er nog twee vertoningen namelijk: - Maandag 21 september om 14.00 uur in Camera Groningen, i.s.m. Bioscooponderneming A.F. Wolff B.V. - Dinsdag 24 september om 14.00 uur in Rembrandt Utrecht, i.s.m. de Nederlandse Filmdagen. Deze tweede vertoning vindt plaats binnen het programma van de Nederlandse Filmdagen op de dag dat er meerdere opdrachtfilms worden vertoond, o.a. een selektie uit het werk van Musch Tinbergen en een aantal andere prijswinnende opdrachtfilms. Kaarten voor de voorstelling zijn te bestellen bij de organisatoren. Dus mocht u de voorstelling in Amsterdam hebben gemist dan kunt u deze historische reel (11 Nederlandse Leeuwen!) alsnog op groot formaat zien. Uiteraard kan de reel ook besteld worden op video. De kosten be dragen: - VHS-band 250,- - 2 U-matic banden 450,-- Deze prijzen zijn inklusief B.T.W. Vanaf 3 september is in een aantal bioscopen de nieuwe Centraal Beheer commercial te zien. De commercial, die onlangs in Engeland geschoten is, heet "Box". Hij is vervaardigd door DDB Needham Worldwide. Art Director is Lode Schaeffer, Copywriter Erik Wünsch, Regisseur Will van der Vlugt. Verantwoordelijk bij Centraal Beheer is uiteraard Aad Muntz. Even Apeldoorn bellen.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1992 | | pagina 43