DE ZELFMAAK-DIA VAN LOVE FRAME Hoe kunt U de opbrengst van het filmdoek vergroten en de band met uw publiek verstevigen? Hoe maakt de consument van een 'filmpje pakken' weer een echt 'avondje uit'? Met de zelfmaak-dia van Love Frame haalt U het antwoord op beide vragen uw theater binnen. Herinneringskaart: tastbaar bewijs van een onvergetelijke herinnering Voortaan kunnen bioscoopbezoekers, originele, lieve, grappige boodschappen op het grote filmdoek laten projecteren voor ie mand anders in de zaal. Met de zeltmaak-dia kan iedere bezoeker een hoofdrol spelen tijdens de film in uw theater. Dit plan is reeds besproken met mensen die werkzaam zijn in de theaters. Zij toonden zich zeer enthousiast over het uiteindelijke resultaat. Na tientallen gesprekken met exploitanten, operateurs en ander personeel ziet de praktijk van de zelfmaak-dia er als volgt uit: Iemand koopt aan uw kassa een pakket waarin zich alle benodigd heden bevinden voor het maken van een dia. Die benodigdheden zijn: een diaraam met blanco film, gebruiksaanwijzing met voor beeldtekeningen, doekje voor vet- en stofvrij maken, hittebesten dige viltstiften met watervaste inkt, een herinneringskaart en een transportzakje. Thuis of direct in de bioscoop kan, op eenvoudige wijze, een dia klaar worden gemaakt voor vertoning. Met het doekje wordt de blanco film vet- en stofvrij gemaakt. Met de bijgeleverde viltstift wordt een 'boodschap' geschreven op de blanco film. De dia is nu klaar en wordt in het transportzakje gedaan om beschadigingen te voorkomen. DE HERINNERINGSKAART Op de herinneringskaart schrijft de consument het adres van de gene voor wie hij/zij de zelfgemaakte dia zal vertonen. Nadat op de kaart een postzegel is geplakt kan ook deze kaart in het transport zakje worden gestopt. Minimaal een half uur voor het begin van de voorstelling levert de consument dit zakje aan de kassa af. Na het betalen van 'vertoningskosten' kan hij plaatsnemen in de zaal. Als de dia vertoond is, wordt hij uit de projector gehaald. De dia kan nu op de uitsparing in de herinneringskaart worden gelegd. Met een sticker wordt deze dia aan de kaart bevestigd. Op de sti cker richt U zich nog eenmaal tot de bezoeker van uw theater: "We hopen dat U een fijne avond heeft gehad en dat wij U binnenkort opnieuw in ons theater mogen ontvangen". De herinneringskaart fungeert als visitekaartje voor uw theater en vormt voor de ontvanger het tastbare bewijs van een onvergetelij ke herinnering. Een herinnering die onlosmakelijk verbonden is aan uw theater. De zelfmaak-dia kan in het ene theater worden aangeschaft en in het andere theater worden vertoond. GEEN RECLAME De zelfmaak-dia's mogen geen reclameteksten bevatten. Ook kun nen dia's door U, zonder opgaaf van redenen, geweigerd worden als zij obscene en/of grievende teksten bevatten. Zowel in de ge bruiksaanwijzing als op het transportzakje wordt de consument hiervoor gewaarschuwd. Mocht U om bovenstaande redenen een dia niet vertonen, dan ontvangt de consument zijn geld niet terug. In ieder theater zullen de zelfmaak-dia's worden voorafgegaan en afgesloten door een zogenaamde bump-dia. Op deze dia kondigt een adverteerder de zelfmaak-dia's aan en af. Deze dia's zullen door Love Frame via de doek-exploitant van uw theater worden geboekt. Naast wisselende opbrengsten uit verkoop van pakketten en vertoning van zelfmaak-dia's heeft U dus een 'vaste' opbrengst uit twee reclame-dia's. leder theater dat zich in wil zetten voor het succes van Love Frame en over vertoningsfaciliteiten voor dia's beschikt kan zich in principe aansluiten bij Love Frame. Theaters verplichten zich slechts tot afname van zelfmaak-dia's bij Love Frame en tonen zich bereid om de zelfmaak-dia's onder de aandacht van het pu bliek te brengen. Love Frame verplicht U niet tot een minimale af name. In een tijd dat belangrijke adverteerders van uw filmdoek geweerd zullen gaan worden en het voorprogramma moet worden ingekort, vormen de zelfmaak-dia's een geschikt middel om de terugval in inkomsten uit doek-exploitatie te beperken. POSITIEVEREACTIES Het publiek stelt de nieuwe service op prijs. 161 mensen van de 200 bioscoopbezoekers, die wij ondervraagd hebben over de wen selijkheid van dit nieuwe initiatief zegt de nieuwe service op prijs te zullen stellen. 112 ondervraagden zeggen daadwerkelijk over te zullen gaan tot gebruik van de zelfmaak-dia's. Daarnaast vinden 121 ondervraagden dat het pakket, samen met een bioscoopbon (voor vertoningskosten), een leuk cadeau is om weg te geven. Op dit moment benaderen wij alle Nederlandse bioscooptheaters met het verzoek of zij zich 'aan willen sluiten' bij Love Frame. In het voorjaar van 1993 zullen de zelfmaak-dia's van Love Frame in Nederlandse bioscooptheaters dan hun wereldpremière kunnen beleven. Mocht u meer willen weten over dit initiatief van Love Frame dan kunt u ons bellen op 030-882210. U kunt dan vragen naar Arthur Vierboom of Marcel van Kleeft. 45

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1992 | | pagina 45