s s GEACHTE REDAKTIE VERHUISD GEVESTIGD NAAMSWIJZIGING PERSONALIA «3 AD VAN DER LEUN 0 s Love Frame heeft kennis genomen van een brief, die Cinescope heeft verzonden aan een aantal theater-exploitanten en waarin o.a. de kwaliteit van onze zelfmaak-dia, met name de brandgevoeligheid, aan de orde wordt ge steld. Cinescope heeft deze vragen echter nooit aan Love Frame voorgelegd. Als antwoord op de vele telefonische vragen van exploitanten naar aanleiding van deze brief en om onnodige onrust te voorkomen, willen wij u nogmaals informeren over de kwaliteit en het effect van onze zelfmaak-dia. Het materiaal dat wij voor de zelfmaak-dia gebruiken, wordt in de bioscoop gebruikt als aanloopfilm. Deze zg. leaderfilm van Agfa is gemaakt van polyester en kan niet in brand vliegen. Ook het diaraam is onbrandbaar. In de genoemde brief wordt verder de sug gestie gewekt dat de zelfmaak-dia's nadelige consequenties zouden hebben op de re- klame-inkomsten van uw theater. Het tegendeel is waar! De opbrengst per acht seconden vertoningstijd ligt bij een reguliere reclame-dia op een bedrag tussen de 2 en 4 gulden per vertoning. Met Love Frame krijgt u, per vertoonde zelfmaak-dia, een bedrag van minimaal 16 gulden (verkoop en verto ning zelfmaak-dia). Bovendien wordt voor de bezoeker het verblijf in de bioscoop een bij zondere gebeurtenis. De vertoning van zelf gemaakte dia's zorgt voor een verrassend voorprogramma, waardoor meer mensen ge boeid zullen kijken. Dia-reclame wordt daar mee effectiever. Een grotere effectiviteit be tekent op termijn hogere inkomsten uit deze wijze van doek-exploitatie. In een tijd dat belangrijke adverteerders van het filmdoek geweerd gaan worden en het voorprogramma moet worden ingekort, vormt de zelfmaak-dia een geschikt instru ment om de verwachte terugval van inkom sten uit doek-exploitatie te beperken. Mijns inziens verdient dit initiatief, dat een gunstig effect heeft op de omzet en boven dien het verblijf in de bioscoop veraange naamt, een kans. Arthur Vierboom Love Frame CINE/VISTA B.V. ABBEY FILM PRODUCTION B.V. VOF de TV Dokter GREAT CONCEPT B.V. Faas Eliaslaan 3 3742 AR Baarn Tel. 02154-23720 Fax 02154-23736 CINESCOPE AUTOMATISERING B.V. Edisonbaan 18 3439 MN Nieuwegein Tel. 03402 - 53553 Fax 03402 - 38500 Kontaktpersoon: Herman Dubach CINE-VIEW ADVERTISING B.V. Joan Muyskenweg 82 1099 CK Amsterdam Tel. 020 - 663.57.46 Fax 020-693.29.43 4 maart jl. heeft The Cannon Group haar naam gewijzigd in MGM CINE- MAS. Adres, telefoon- en faxnummers zijn onveranderd. PAUL VISSER, voorheen werkzaam bij Columbia/Tri-Star Films, is als booker in dienst getreden bij METEOR FILM. Sinds 17 februari jl. is MARLEEN PAGR- ACH, voordien werkzaam bij CNR Film Releasing, aangesteld als sales mana ger bij CONCORDE FILM. Op 21 januari jl. is BERT TIELEMANS benoemd tot voorzitter van de SAM (Stichting Audiovisuele Manifestaties). Hij volgt in deze functie Gerd van Dorth op. Sinds 1 februari is DRS.W.C.NIEUW- BOER direkteur van TFC Studio's in Apeldoorn, bestaande uit een film- en videoproduktiebedrijf, een geluidsstu dio, een beeldstudio en videomontage faciliteiten. Samen met enkele mede werkers heeft de heer Nieuwboer dit bedrijf overgenomen van TFC Audiovisuele Media in Velp. Sn i De laatste jaren was het stil gewor den rond hem. Het kontakt werd beperkt tot het uitwisselen van g - kerstwensen en een ansicht vanaf het vakantieadres. Niettemin werd zijn naam in gesprekken tussen verhuurders en exploitanten van de oudere generatie nog dikwijls genoemd. Ad van der Leun, jarenlang vertegenwoordiger bij Centrafilm en daarna bij Euro-Centrafilm. In 1946 begon hij als assistent van de heer Roodfeld, toen vertegenwoordiger van Centrafilm. Deze naderde de pensioengerechtigde leeftijd en Ad van der Leun volgde hem op. Door zijn innemende persoonlijkheid was hij binnen korte tijd ingeburgerd in het - vooral in die jaren - 'gesloten' filmwereldje. Maar hij won het glansrijk door zijn manier van optreden, on derhandelen en nakomen van gemaakte afspraken, door zijn to tale inzet. Vermoedelijk heeft hij van alle vertegenwoordigers in die jaren de meeste kilometers afgelegd. Zij rustigste dag was de maandag...! 's-Morgens op het bijkan toor van Centrafilm op de N.Z.Voorburgwal, 's-middags naar de filmbeurs. Afhankelijk van welke exploitanten de filmbeurs be zochten, werd het dan bijtijds of laat naar huis (meestal was het laat!). Maar dinsdagmorgen stapte hij in zijn auto en ging op pad, meestal zonder vaste afspraken; doorkruiste het land van oost naar west en van noord naar zuid, van 's-morgens vroeg tot 's- avonds laat. Niets was hem voor 'de zaak' te veel. Ook in minder goede tijden, wanneer het met de uitgebrachte films tegen zat, bleef hij onvermoeibaar volhouden. Ad kwam geen enkele week verslag uitbrengen op kantoor zon der een kontrakt of op z'n minst een aantal inzetdata. Soms was hij wat later dan gewoonlijk. Dan was het de afgelopen week niet zo best gegaan: geen enkel kontrakt. In zo'n geval ging hij vrij dagavond laat of zaterdagochtend nog bij een exploitant langs, om toch met iets 'thuis' te komen. Wanneer er ooit een werknemer in het filmverhuurbedrijf on dergewaardeerd is geweest, dan was het Ad van der Leun! Op 9 januari jl. overleed hij op 80-jarige leeftijd. Een fijne kerel! Moge hij rusten in vrede! F.P.van den Berg 35

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1993 | | pagina 35