0: VAM DRAAIBOEK THE ULTIMATE C0LLECTI0N OF CULT FILM- TV-THEMESÜ! jJr 40 TITELS, MEER DAN 2 1/2 UUR MUZIEK Twee cd's voor de prijs van één! 20 pagina's informatie! Dat de beleidsnotitie "Stich ting voor Onderzoek: 1996 en verder" niet geheel onopge merkt bleef, werd duidelijk toen deze stichting van de Stichting Marketing Com municatie vrij snel een aantal opdrachten kreeg. Hiertoe behoorde o.a. een onderzoek naar de Bel- Bios en haar gebruikers én een onderzoek naar de relatie senioren en bioscoop. Beide rapporten worden binnenkort afgerond. Tevens ontving de stichting het verzoek om de Nationale Bios- coopdag 1996 en de ETOS 2 voor 1 zomeractie te evalueren. Hiertoe werd samengewerkt met twee studenten van de Hogeschool IJsselland, te weten Tom Oosterhuis en Mendel Peereboom. Het verslag hiervan heeft u kunnen lezen in HFN nr. 11. Hun opdracht bestond niet alleen uit het evalueren van de twee eve nementen, maar ook uit het samenstellen van een draaiboek dat kan worden gebruikt ter evaluering van alle toekomstige acties. Het pri maire doel van dit draaiboek was de creatie van een praktisch hand boek dat o.a. kan zorgen voor een uniformiteit in vraagstelling en steekproeftrekking Onderdeel van het draaiboek is een bioscooppanel, bestaande uit 30 bioscopen in 18 steden verspreid over heel Nederland, dat wordt gebruikt bij de consumentgerichte onderzoeken. De 18 steden zijn ingedeeld in de vijf Nielsen districten, zoals deze in de markt onderzoeken vaak worden gehanteerd. Deze indeling stelt onder zoekers in staat ook regionale verschillen boven tafel te krijgen. Per bioscoop worden er per onderzoeksronde in totaal 25 speciaal ontworpen enquêteformulieren verspreid onder de bioscoopbezoe kers die deelnemen aan een actie. In totaal levert dit 750 vragen lijsten op die vervolgens m.b.v. een statistisch softwareprogramma worden bewerkt. In het geval van een actie waar zowel deelnemers als niet-deelnemers gebruik van maken (bijvoorbeeld de ETOS actie) wordt een deel van de vragenlijsten ook voorgelegd aan de niet-deelnemers. Een analyse van de bioscoopbezoekers alleen achte het bestuur van de Stichting Onderzoek niet voldoende. Daarom werd besloten ook het peilen van de opinie van de bedrijfsleiders van alle bioscopen onderdeel te laten uitmaken van het stappenplan. De bedrijfsleiders zijn immers degenen die samen met het personeel direct meemaken wat er voor, tijdens en na een actie in de bioscoop gebeurd. Na het draaiboek, en vooral de enquêteformulieren, zorgvuldig te hebben getest werd tijdens de Nationale Bioscoopdag 1996 voor het eerste echt gebruikt gemaakt van de nieuwe onderzoeksmethode. De resultaten hiervan zijn inmiddels gepresenteerd aan het Bestuur van de Stichting Marketing Communicatie. O Cast: Regie: Release: P.ob Cohtn fJ-J Ari BreniieiücLn. Na" een enorme explosie raken de twee openingen van een grote tunnel tussen Manhattan en New Jersey gesloten. De overleven den proberen wanhopig een weg te vinden naar het daglicht. VIA2CD THE CULT FILES V95.0042.20 THE PINK PANTHER THE BLUES BROTHERS A informatie, marketing promotie VIA 035 - 6211 255 distributie PIAS Benelux 1} rijjfnrrthwK» ,mn CD 1 TV CD 2 FILM THE X-FILES TV Version THE PRISONER THE SAINT DANGERMAN RANDALL HOPKIRK THE AVENGERS JAS0N KING THE PERSUADERS BLAKE'S SEVEN RED DWARF DOCTOR WHO ROBINSON CRUSOE ALFRED HITCHCOCK PRESENTS HAWAII 5-0 PERRY MASON IRONSIDE KOJAK MISSION IMPOSSIBLE STAR TREK SEAQUEST DSV BABYLON 5 THE X-FILES Complete Version 2001:ASPACEODYSSEY EXCALIBUR ALIEN MAD MAX BEYOND THUNDERDOME BODY HEAT THE OMEN HALLOWEEN ASSAULT ON PRECINCT 13 BLADE RUNNER BATMAN SUPERMAN THE SHADOW THE ROCKETEER HEAVEN'S GATE LEGEND SOMEWHERE IN TIME TAXI DRIVER

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1996 | | pagina 10