PERSONALIA CINEVIEW'S BIOSDISK Stichting Marketing en Communicatie voor het film en bioscoopbedrijf NFC Marketing Strategieplan 2000 De datum waarop zij haar eerste stap zette in het kantoor van Concorde Film ligt alweer enige weken achter ons, toch wil len we graag nog even melding maken van het feit dat Carolyn Liefland.inmiddels als Booker werkzaam is bij het filmver huurkantoor dat volgend jaar haar 25 jarig bestaan zal vieren. De heren J. Kouwenhoven en W.J. Roelofs zijn recentelijk benoemd tot leden van het directieteam van RCV Enter tainment BV. De heer Kouwenhoven is benoemd tot Financieel Directeur, terwijl de heer W.J. Roelofs Commercieel Direc teur is geworden. Naast deze benoemingen werd bekend dat San Fu Maltha, voorheen consultant van RCV Entertainment, nu is aangesteld als Algemeen Directeur van RCV Entertain ment. Nog meer veranderingen bij RCV Film- distribution: de afdeling Booking heeft versterking gekregen en wel in de persoon van Mischa Staupe. Zij assisteert Paul Visser. Helaas bleek het niet meer mogelijk om in het vorige nummer van Holland Film Nieuws het bericht op te nemen dat op 31 augustus jl. op 75 jarige leeftijd de heer G. Alberts is overleden. De heer Alberts is ruim 40 jaar werkzaam- geweest in het bioscoopbedrijf en wel als Chef Operateur van het Select Theater en Rembrandt Theaters te Eindhoven. Bureau Phoebe Felen, gespecialiseerd in communicatie en sponsoring, heeft in ver band met uitbreiding van haar activiteiten het team versterkt met twee medewerkers: Xerva Blom en Esther Zielhuis. Xerva studeerde Communicatieweten schap aan de Universiteit van Am sterdam. Esther Zielhuis volgde de rich ting Communicatie aan de HEAO te Utrecht. Zij zetten zich in als junior projectleiders bij sponsorprojecten als de hernieuwde uitgave van het Filmjaarboek, de wer vingsactie ten behoeve van de nieuwbouw van het Wilhelmina Kinderziekenhuis en het tiende Cinekid Kinderfilmfestival. Meer informatie over deze projecten en andere activiteiten van Bureau Phoebe Felen kunt u krijgen via telefoonnummer 020-6260339, fax 020-6388612. Het adres van het bureau is Pakhuis "de Liefde", Nieuwe Teertuinen 12 B, 1013 LV Amsterdam. Vanaf 1 oktober is BIOSDISK nr 5 te koop. Deze BIOSDISK heeft een revolutionaire verbetering ondergaan. De producent Admission heeft, in samenwerking met Microsoft, software op de disk "meege- bakken" die het mogelijk maakt om de BIOSDISK op alle PC's die onder Windows 95 draaien full screen en fullmo- tion af te spelen zonder dat een MPEG- kaart of aanvullende software nodig is. Voor computergebruikers is dit een belang rijke vooruitgang en het aantal distributie punten van de BIOSDISK zal dan ook aan merkelijk worden uitgebreid. De software zal het in de toekomst (wellicht al vanaf nr. 6) ook mogelijk maken diredte links te leg gen naar Internet-sites. Alle Video-CD's/CD-Roms die Cine-View gaat uitbrengen zullen worden voorzien van deze software. Sinds de ETOS 2 voor 1 actie is het even stil geweest rond de Stichting Marketing Communicatie. Dit wil echter niet zeggen dat de stichting in de tussentijd ook heeft stil gezeten, integendeel: het bedrijfsleven is benaderd met een brochure "7 promoties met een happy end...", het bestuur heeft een strategieplan voor de komende jaren opge steld, er start een nieuwe promotiecampagne van de BelBios en er worden voorbereidin gen getroffen voor een "Filmplein" op Internet. Vanuit het bedrijfsleven is er enthousiast gereageerd op de brochure, waarin een aan tal mogelijkheden zijn neergelegd voor samenwerking met het film- en bioscoopbe drijf. De afgelopen periode zijn de reacties van bedrijven geïnventariseerd en zijn er oriënterende gesprekken gevoerd met diver se potentiële partners. Het behoeft weinig betoog dat met name de mogelijkheid voor een 2 voor 1 actie het meeste respons heeft opgeleverd, maar ook de Nationale Bioscoopbon blijkt bij veel bedrijven in trek. Door de succesvolle voor gaande 2 voor 1 acties heeft de stichting de vereiste tegenprestaties van de partner behoorlijk kunnen opschroeven: werd van ETOS nog een media-investering van ca. 500.000,- gevraagd, van toekomstige partners zal een media-investering van 1.000.000,- worden verlangd. Naast reacties op specifieke actie-mogelijk- heden heeft de brochure ook geleid tot een groter bewustzijn dat het film- en bioscoop bedrijf een actieve en interessante partner kan zijn in diverse joint-promoties. Voor het komende jaar zijn er naar verwach ting legio mogelijkheden om voor enkele kernactiviteiten partners te vinden die een substantiële media-ondersteuning kunnen bieden maar ook bereid zijn tot sponsoring over te gaan. Om in de communicatie richting bedrijven, reclamebureau's e.d. duidelijker voor het voetlicht te brengen dat de Stichting Marketing Communicatie een onderdeel vormt van de NFC en dat dus alle geledingen van de NFC gezamenlijk de activiteiten van de stichting bepalen en deze activiteiten ook dragen, is besloten om de naam van de stich ting te wijzigen in "NFC Marketing". Met het "Strategieplan 2000, de weg naar 20 miljoen bezoekers in het jaar 2000" heeft de stichting op basis van een analyse van recen te maatschappelijke- en demografische ont wikkelingen én op basis van een aantal ont wikkelingen binnen de bedrijfstak, een strategie uitgezet die moet leiden tot een bezoekcijfer van 20 miljoen in het jaar 2000.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1996 | | pagina 4