Personalia Verhuisberichten Rond de jaarwisseling ging er een ware geboortegolf over Nederland heen. Ook het bioscoopbedrijf zag daarvan de resultaten. Op 10 december jl. werd in Amsterdam Raya Emma Sophie gebo ren, de dochter van de zeer trotse First Floor Features directeur Laurens Geels en Ada Nieuwendijk. Polygram's Marie- Pierre Furnée en Robert Visser zagen op 21 december hun zoon Beau Alexander geboren worden. Holland Film Nieuws wil hierbij graag de felici taties overbrengen. Esther Kollman, voorheen werkend bij Polygram Filmed Entertainment, is m.i.v. 1 januari werkzaam bij RCV Film- distribution. Ook bij RCV is Esther te vinden op de afdeling publiciteit waar ze werkt als Promotie Manager. Esther werkt o.a. samen met Carlijn Offergelt die als Publiciteits manager sinds 1 de cember RCV versterkt. Aan het begin van dit toch nog zo pril le jaar werd bekend dat Thomas Timmermans, voorheen assistent boo- ker bij Warner Bros. afscheid ging Stichting Marketing en Communicatie voor het film en bioscoopbedrijf IDEE VAN HET JAAR 1996 De laatste oproep voor het insturen van "Het Idee van het Jaar 1996", in het vorige nummer van Holland Film Nieuws, heeft geen windeieren gelegd. NFC Marketing ontving als gevolg van de paginagrote oproep nog een flinke stapel ideeën van bedrijfsgenoten die hopen met hun idee kans te maken op de prijs van maar liefst f 5.000,- Een commissie van wijze vrouwen en man nen buigt zich over alle inzendingen en zal een winnaar kiezen wiens idee een structurele bijdrage kan leveren aan de verhoging van het bioscoopbezoek of het duidelijk verbeteren van bezoek- ervaring van de bioscoopbezoekers. Hopelijk zal op een zo kort mogelijke nemen van het filmbedrijf. Thomas werkt inmiddels als account manager bij Arcade Media Sales Televisie. Zijn plaats bij Warner is inmiddels ingeno men door Willem Bakhuys Roozeboom die kennis heeft gemaakt met het film bedrijf tijdens zijn stageperiode bij Buena Vista Int. Audiolab, fabrikant van luisprekersyste- men, importeur van audiocomponenten en reparateur van alle luidsprekermer- ken gaat verhuizen. Per 1 februari ver ruilt zij het industrieterrein van Zee- wolde voor een nostalgische boerderij in Follega. Momenteel wordt hard gewerkt aan het geschikt maken van deze locatie om de overgang van alle bedrijfsactiviteiten naadloos te laten verlopen. Voor de luisterruimten hoeven geen acoustische hoogstandjes aange bracht te worden; de oorspronkelijke materialen en de vorm staan garant voor een uitstekende luisteromgeving. Het nieuwe adres per 01-02-97 luidt: Audiolab Doniagaweg 18 - 8535 WD FOLLEGA tel. 0513-431337 - fax 0513-431377 Cloeck Moedigh Bioscoopreclame is per 1 januari 1997 opgegaan in RMB Nederland. RMB Nederland is een onderdeel van RMB International, waarvan het hoofdkantoor in Brussel is gevestigd. Deze organisatie is in Europa actief op het gebied van audio visuele media. Door de versterkte band tussen Cloeck en Moedigh en RMB International kan er meer gebruik gemaakt worden van eikaars kennis en ervaring. Zo wordt er bijvoorbeeld meer en meer samengewerkt op het gebied van onderzoek en bij de ont wikkeling van specifieke software-pro- gramma's. Binnen RMB Nederland is een directie comité gevormd met als leden Pierre- Paul Vander Sande (statutair direc teur), Gulian Nolthenius (statutair directeur bioscoop), Noëlle Bakker (directeur rtv) en Carel van den Heuvel (statutair directeur financiën, adminis tratie en personeel). Wasmiddelenreclame In november was in de Nederlandse bioscopen voor het eerst wasmidde lenreclame te zien. Een memorabel feit dat reden genoeg gaf voor een onder zoek onder de bioscoopbezoekers. De vraag was in hoeverre de bezoekers wel of geen aanstoot namen aan de OMO-commercial. De uitkomst was opzienbarend: de OMO-commercial werd zowel origineel en leuk, als ver rassend en boeiend gevonden. Kortom: als de kwaliteit originaliteit van de uiting maar goed is en de ver toningsfrequentie niet te hoog, kan reclame voor welk pro- duet dan ook de kijkers waarschijnlijk boeien. (Bron: Media Exposure, Trendbox). Nadat NFC Marketing eind vorig jaar haar Strategieplan 2000 presenteerde heeft zij direct de handen uit de mouwen gestoken om de doelstelling 20.000.000 bezoekers in 2.000 te realiseren. In het hieronder afgedrukte artikel vindt u een overzicht van activiteiten van NFC Marketing die zich afspelen in het voorjaar. Zoals u kunt zien: het is nogal wat! termijn de winnaar van "Het Idee van 1996" bekend kunnen worden ge maakt. Alle andere inzenders kunnen als direct gevolg van hun inspanning in ieder geval een cadeaubon van f 50,- tegemoet zien. Ook in 1997 kan iedereen die werk zaam is in het film- en bioscoopbedrijf en die meent dat zijn of haar idee een bijdrage levert aan het verbeteren van de markt, dit idee opsturen naar NFC Marketing om in aanmerking te komen voor: "Het Idee van het Jaar 1997". BELBIOS INTERNET Net als alle andere 06 nummers in Nederland is ook het BelBios nummer veranderd, en wel in 0900-9363. Zoals dat gebruikelijk is bij dit soort grote operaties van PTT Telecom, blijven de oude en de nieuwe nummers voorlopig gewoon naast elkaar bestaan. Langzaam maar zeker moet de consu ment natuurlijk wel vertrouwd raken met het nieuwe nummer: 0900-9363. Op dit moment wordt hard gewerkt aan de Internet site van de BelBios. Volledig vormgegeven in de huisstijl van de NFC geeft deze site alle infor matie die de 0900 lijn ook geeft. Daarnaast kan er natuurlijk ook gere serveerd worden via de computer. Het reserveersysteem is zo opgezet dat de reserveerder per E-mail een bevesti ging ontvangt van zijn of haar reserve ring. In deze bevestiging staat ook het

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1997 | | pagina 4