Nationale Bioscoopbon Ook in de eerste maanden van het jaar 2002 blijft de belangstelling voor de Nationale Bioscoopbon toenemen. Er worden niet alleen meer bioscoopbonnen verkocht, ook de special editions worden steeds popu lairder Door Frank Smit De bioscoopbon heeft weer menig record gebroken de afgelopen maan den. De cijfers van 2002 zijn een beetje moeilijk te interpreteren omdat de eer ste verkoop van euro-bonnen de cijfers van januari vertekent. Dit geldt overi gens niet voor de verkopen in de busi- ness-to-business markt, want daar is geen sprake van inkopen van voorra den. Als we de totale verkopen van janu ari buiten beschouwing laten, is er in februari tot en met april een gemiddel de omzetstijging gerealiseerd van maar liefst 23%. Als we dit de rest van het jaar kunnen vasthouden komen we ruim boven onze doelstelling uit. Vanzelf zal dit zeker niet gaan en daarom zal er de komende maanden weer veel geïn vesteerd worden. Onafliankelijken doen het beter Als we de cijfers van februari tot en met april verder onder de loep nemen, valt op dat de onafhankelijke exploitanten het als geheel beter doen dan de con cerns. De stijging is respectievelijk 26% en 10%. Wij zullen proberen te achterha len waar dit aan ligt. Mocht u daar idee ën over hebben, laat u het ons dan weten via bioscoopbon@nfc.org. Wij waarderen al uw input. Wat meer pro motiemateriaal gebruiken binnen de concerns zal zeker geen kwaad doen. Nu onze distributie optimaal is, kunnen we beginnen met de bioscoopbon en de verkooppunten verder in de markt te zetten. Begin juni zijn we daarmee begonnen. Er is een nieuwe 35 mm commercial en een nieuwe dia met daarop de logo's van Free Record Shop, Shell, VW en Postkantoor. Ook buiten de bioscopen nemen we de outlets mee in onze communicatie, bijvoorbeeld in advertenties in Preview en Spits. Uiteraard ook in de twin spots op tele visie. Scooby-Doo Begin juni hebben we weer een voor première actie gedaan met Shell. Dit maal konden de kopers van een Bioscoopbon bij Shell twee voorpremiè rekaartjes krijgen voor Scooby-Doo. De actie werd op de deelnemende Shell benzinestations gecommuniceerd door een speciale toonbankdisplay en via audioreclame in de shops. Ook is er een week lang zwaar geadverteerd op Sky Radio. In het volgende nummer van Holland Film Nieuws komen we terug op de resultaten. Er staat na de zomer nog een aantal acties op stapel met onze outlets. Deze acties hebben twee doelstellingen: bekend maken dat de Scooby-Doo twin spot bioscoopbon te koop is bij de betreffen de outlet en verkopen genereren. Tevreden Free Record Shop is zeer tevreden over de eerste verkoopresultaten, die zijn gerealiseerd met zeer beperkte commu nicatie. Medio juni staat een radiocam pagne van een week gepland om de verkrijgbaarheid bij Free Record Shop groots te communiceren. In juni komen er twee special editions uit. Als eerste Scooby-Doo en daarna Spirit. De belangstelling van de filmver huurders is groot en er komen natuur lijk nog veel films uit die goed zouden staan op een special edition. Voorlopig blijven ze exclusief te koop bij de bios copen. Frank Smit is commercieel manager van de Nationale Bioscoopbon HOLLAND FILM NIEUWS - 23 Het blijft goed gaan met de Nationale Bioscoopbon

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2002 | | pagina 22