Nieuwe NVB zet zwaar in op marketing en informatiecentrum feature 2 16 Het is nu meer dan drie maanden dat Wim Stolwerk werkzaam is als directeur van de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB). Een mooi moment om weer eens even bij te praten. Niet in de laatste plaats omdat hij daar de vorige keer zelf op aanstuurde. Door Jeroen Huijsdens "Hoe ziet de NVB er over drie jaar uit?vroeg ik NVB-directeur Wim Stolwerk toen ik hem drie maanden geleden een kennismakingsinter view afnam. "Dat is te vroeg", antwoordde hij toen. Ik moest hem de vraag drie maanden later nog maar eens stellen. Die periode is inmiddels verstreken. Een mooie reden voor een vervolggesprek. En.hoe ziet de NVB er over drie jaar uit? "Tegen die tijd is het een hele actie ve vereniging op het gebied van marketing en een vereniging met een fors serviceapparaat voor alle vragen die er bij de leden mogen leven." Je zet klaarblijkelijk zwaar in op marketing? "Ja, variërend van de marketing van de bioscoopbon tot die van de bioscoop als product. Ik zie nog Wim Stolwerk voldoende kansen voor een omzet groei. Wil je dat verhogen, dan zul je daar een forse marketing achter moeten zetten. Met de bioscoopbon hebben we een van de mooiste marketinginstrumenten in huis. Als je de groei daarvan bekijkt dan zie ik daar voorlopig geen einde aan komen." Wat kunnen we op dat gebied dit jaar nog verwachten? "In de tweede helft van het jaar gaan we wat extra ondernemen met de Nationale Bioscoopbon. We heb ben vijf partners, te weten Shell, Free Record Shop,VW, de Postkantoren en natuurlijk de bio scopen en de filmtheaters, die teza men zon 1.400 verkooppunten hebben voor de Nationale Bioscoopbon. Enerzijds zul je met je verkooppart ners en filmdistributeurs op het verkooppunt een aantal activiteiten moeten ontwikkelen om de bon extra bij de consument onder de aandacht te brengen. Anderzijds gaan we met behulp van een thema tische campagne communiceren dat de bon op die 1.400 punten te koop is. Het inladen van de bon bij de verkooppunten is leuk, maar de bedoeling is wel dat ze ook weer snel doorverkocht worden. Extra omzet én tevreden verkooppun ten!" Je hebt het over de relatie met de distributeurs. "Ja, we zijn partners in business. Er zijn voorbeelden te noemen dat het heel goed uitpakt. Kijk maar naar de bioscoopbon-actie met HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2002 | | pagina 16