Nationale Bioscoopbon: de eindsprint is ingezet Nationale Bioscoopbon Het belangrijkste kwartaal voor de bioscoopbon is inmiddels weer aangebroken. De komende weken wordt bepaald hoe dit jaar de geschiedenis in zal gaan. Een ding is zeker: de nieuwe outlets zullen een grote bijdrage leveren aan de stij ging van de omzet. 26 Door Frank Smit Outlets Free Record Shop en Postkantoor zijn na de eerste paar maanden ver kopen zeer enthousiast over de bios coopbon. Vanaf eind augustus heb ben wij drie weken samen met de Postkantoren een actie gedaan, die de omzet bijna verdrievoudigde ten opzichte van de gemiddelde ver koop in de voorgaande periode. Helaas heeft Shell onlangs op Europees niveau besloten om artike len met een relatief lage omloop snelheid en lage marge, waar de bioscoopbon er een van is, uit hun assortiment te saneren. In de nabije toekomst gaan ze zich nog meer richten op wat zij noemen "re-ener- gizing the car and the driver". Uiteraard zijn wij teleurgesteld, aan gezien we nog veel potentie zagen in Shell als verkooppunt. Op korte termijn zullen wij het Shell logo van al onze communicatie-uitingen afha len. De komende tijd zullen wij ons volledig concentreren op het stimu leren van de verkoop bij Free Record Shop, het Postkantoor en in mindere mate de VW. In de toe komst zullen wij kijken of er moge lijkheden zijn om de impuls en con- veniece shopper te bedienen. Want dat daar nog een stuk omzet gehaald kan worden is zeker. Grote radiocampagne Vanaf maandag 9 tot en met eind september hebben we de grootste IlilllllllllllEIII llllllilllllllllll 7! 9 Volle Maan special edition Nieuw MaDi WoDo-bioscoopkaartje radiocampagne uit ons bestaan gevoerd. Het doel was om met name Free Record Shop en Postkantoren als verkooppunt bekend te maken. Maar we hebben ook spots ingezet om de VW en de bioscoop en het filmtheater te promoten. De "Hallo Nederland let ten we even op..." spots ingespro ken door Joost Buitenweg (wel licht beter bekend als Lex uit Sam Sani) vielen zeer op in de reclame blokken. In totaal zijn er meer dan 300 spots uitgezonden op Sky Radio, Radio 538,Yorin FM en Noordzee FM. Hoewel het doel van deze campagne is om de verkoop punten bekend te maken en ze niet direct naar een van de outlets te trekken steeg de verkoop van Free Record Shop met 100% in de eerste week van de campagne ten opzichte van de weken ervoor. Dus deze campagne heeft ook op de korte termijn effect. Nieuw product Begin oktober brengen wij een nieuw product op de markt. In samenwerking met Jimmy's Products hebben we een emmer zoete popcorn met (direct onder HOLLAND FILM NIEUWS 100004180400

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2002 | | pagina 26