Nationale Bioscoopbon 'Hallo Nederland, letten we even op! Ook Finding Netno geef je cadeau met de Nationale Bioscoopbon. De Nationale Bioscoopbon, het leukste cadeau in het donker!Dit hebben we ook gedaan met The Matrix Revolutions, Kill BUI, Looney Tunes: Back In Action, Master Com- mander, Love Actually en SWAT Alles bij elkaar hebben we dertien verschil lende spots uitgezonden vanaf eind november tot en met eind december. In januari evalueren we deze campag ne. Bij gebleken succes gaan we met deze bioscoopbon/filmradiospots ver der in 2004. Op televisie hebben twin spots gedaan met Finding Nemo en 777e Return of the King. Special Editions De bioscopen lijken een beetje speci al edition moe te worden. Nadat deze zomer de bonnen van The Hulk en Charlie's Angels al minder goed lie pen dan we gewend waren, bleken ook The Matrix Revolutions en Kees de jongen minder goed te lopen. De bonnen van Finding Nemo en The Return of the King deden het overi gens wel weer goed. Free Record Shop heeft na een test met een aantal verschillende special editions beslo ten om deze alleen in zeer uitzonder lijke gevallen nog te gaan verkopen. Aangezien het voor de filmverhuurder ook niet interessant is om bonnen te hebben met hun film erop die niet bij de consument terechtkomen, zullen wij in 2004 alleen nog van een select aantal topfilms special edition bios coopbonnen uitbrengen. MaDiWöDo-bioscoopkaartje 2003 was zonder twijfel het jaar van het MaDiWöDo-bioscoopkaartje. Niet alleen wat het aantal kaartjes betreft, maar ook wat de discussies binnen de branche betreft. Een van de doelstel lingen van het kaartje is om een impuls te geven aan het bezoek in een dalperiode. Inmiddels is daar op maandag tot en met donderdag in de krokus-, herfst- en kerstvakantie geen spake meer van. Daarom zullen de MaDiWoDo-kaartjes die in 2004 ver kocht gaan worden niet meer geldig zijn in deze perioden. Uiteraard zal dit duidelijk zichtbaar worden op de nieuwe kaart, die ook voor de kassa medewerkers duidelijk te onderschei den zal zijn van de huidige generatie MaDiWoDo-bioscoopkaarten. B-to-B De omzet in de business-to-business markt is niet afhankelijk van de zichtbaarheid van de bon, voldoende voorraad bij onze verkooppunten etcetera. Het effect van onze marke tinginspanningen bepaalt in grote mate het resultaat. Eind oktober lie pen wij nog 12,5% voor op 2002, maar of de beperking van de aftrek baarheid van het kerstgeschenk onze omzet in de laatste twee maanden negatief zal beïnvloeden, of juist posi tief, zal blijken. In de joint promo- tions markt hebben we het dit jaar goed gedaan. De afgelopen weken hebben onder andere Duracell, Royalty Wodka en Kodak een actie gedaan waarbij de bon weer goed zichtbaar was. Op de drempel van het nieuwe jaar wens ik u namens het hele team dat zich bezig houdt en hield met de Nationale Bioscoopbon een fan tastisch 2004! Ons motto blijft: hoe meer bonnen, hoe meer bezoekers! Frank Smit is commercieel manager van de Nationale Bioscoopbon Actieposter Free Record Shop 1 6 - HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2003 | | pagina 15