<S> techniek F Systems -©""Ö© T ^73 Content Provider ~'m maar ook commercials waar video clips in verwerkt zijn. Natuurlijk zijn de mogelijkheden van zo'n systeem groter dan alleen voor reclame. Omdat het gedurende de complete inloop operationeel is, kan een exploitant een leader met de huis regels draaien, of kan het programma een paar videoclips bevatten. Ook kan de bioscoopexploitant met de beamer live events vertonen of zelfs videoga me-wedstrijden organiseren. Maar waarom niet gewacht tot het N anrwband ojder datatianat! issjon «L icenas distrbutbn «K ey adm inisdatbn cinema betreft? De beide reclame verkopers laten weten, dat ze de ontwikkelingen - en elkaar - goed in de gaten houden, maar dat ze nog geen concrete plannen hebben. Herman ten Cate van Screenvision Nederland wijst erop, dat zijn colle ga's in België participeren in het Belgische project met Kinepolis en Barco (zie elders in dit blad). Daarnaast volgt hij het project van moedermaatschappij Carlton Screen Advertising in Engeland. Maar: Bioadband Sbi datattansn jssian Transmissie-schema van FTT T-Systems daadwerkelijke begin van digitale cinema? Omdat het nog steeds niet zeker is, dat digitale cinema er zal komen en zo ja wanneer. Bovendien zijn de voordelen van digitale reclame groot: het geeft grotere flexibiliteit voor alle partijen. Door de lagere kosten zijn er meer advertentiemoge lijkheden voor lokale adverteerders en er geldt een kortere levertijd voor commercials. Daarnaast zijn commer cials per zaal of film te verkopen, èn, ook niet onbelangrijk, digitale reclame biedt betere controlemoge lijkheden voor adverteerders over wat daadwerkelijk vertoond is. Geen concrete plannen Maar hoe is de situatie in Nederland, toch al geen koploper wat digitale 'Digitale reclame is absoluut een prioriteit als toekomstige driver voor de business. Er moet echter voorkomen worden dat er al te hoge verwachtingen worden gewekt.Toch zouden wij volgend jaar ook in Nederland een test willen beginnen, maar in omvang is dat bescheiden in relatie tot de internationale initiatie ven.' Mariene Wickel van concurrent Jean Mineur MediaVision:'Wij hebben een onderzoek gedaan bij onze thea ters naar wat de technische situatie is en met die informatie gaan we weer verder aan een businessplan werken. Wij zijn er druk mee bezig, maar ik wil er pas concreet over worden, als ik daar bepaalde data of activiteiten aan vast kan knopen.' 30 HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2003 | | pagina 26