Gouden Platina Film NVB introduceert elektronische nieuwsbrief van achter verlicht. kort In de afgelopen periode zijn er weer diverse keren Gouden en Platina Films uitgereikt aan films waar respectievelijk 100.000 en 400.000 bioscoopkaartjes van werden verkocht. Een over zicht. Nadat vorig jaar www.nvbinfocentrum.nl is geïn troduceerd, dé site voor NVB-leden die goed geïn formeerd willen blijven, heeft de NVB een volgen de stap gezet op het vlak van digitale informatie voorziening: de digitale NVB Nieuwsbrief. De kwaliteit van filmposters, vaak Zelfs dubbelzijdig bedrukt, komt pas echt goed tot zijn recht indien Geef ook UW theater die extra uitstraling! 10 De prijzen worden toegekend door het Nederlands Film Festival en het Filmfonds en ondersteund door Fine BV Pietje Bell 2 trok in tweeënhalve week meer dan 450.000 bioscoopbezoekers. Daarmee haalde de film in record- tempo het aantal bezoekers nodig voor de Platina Film. Momenteel hebben al meer dan 700.000 mensen de film gezien. Er zal overigens geen derde deel komen, zo liet regisseur Maria Peters in een interview weten. Pipo en de p-p-parelriclder kreeg de Gouden film nadat de film in de laatste week van december de grens van 100.000 bezoekers overschreed. De passievrucht bereikte eind maart de status van Gouden Film met 100.000 bezoekers. 'Het is een fantastisch gevoel dat 100.000 mensen naar mijn film zijn komen kijken', aldus regisseur Maarten Treurniet.Tot slot ontvingen ook de makers van Polleke een Gouden Film voor het bereiken van de grens van 100.000 bezoekers. Succes voor Pietjes tweede avontuur, maar er komt geen derde keer. Omdat de NVB er veel waarde aan hecht zijn leden zo goed moge lijk te informeren, is samenwerking gezocht met de Stichting Branche Informatie Centrum (SBIC), om op basis van een speciaal gedefinieerd profiel, elektronisch artikelen te verzamelen die door de verschillende media op het Internet zijn geplaatst. U kunt dus kennisnemen van alle interessante artikelen uit de landelijke- en de regionale pers, waardoor u optimaal op de hoogte blijft. In de nieuwsbrief, die iedere twee weken wordt verzonden, treft u de (kranten)koppen aan van de artikelen, inclusief een automa tisch aangemaakte samenvatting. Voor het volledige artikel kan worden doorgelinkt naar het bronartikel. Indien daar aanleiding toe is zullen er extra -tussentijdse- editities worden verzonden. Naast de nieuwsbrief wordt ook een zogenaamde 'infotainment- brief' toegestuurd. Hierin is nieuws opgenomen met voornamelijk entertainment-waarde, leuk om te weten en wellicht te gebruiken voor filminformatie op uw eigen website. Nieuwsbrief en infotain- mentbrief worden automatisch verzonden naar de ons bekende contactpersonen en e-mail adressen. weiktype lichtbak? Kijk op www.actionsign.nl of bel 040-255 25 14 (voor advies, vraag naar Jos van Kemenade) HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2004 | | pagina 9