feature picture digital cinema projectoren servers digital signage publicity multimedia technologie voice VOIP/internet telefonie sales ticket, shop, bar fastlane verkoopsysteem point-of-sales hardware customer cards, loyalty system internet ticket-sales zonder transactiekosten automatische ticket machines kiosken system mailserver, firewall, anti-spam/virus vpn, lan/wan configuratie support 24/7 helpdesk 8 jaar bioscoop ervaring 10 Digital Voice !s uw netwerk klaar voor digitale cinema? Onze fiber-netwerken zijn op maat van de digitale projectie van morgen. Goedkoper maar j kwalitatief telefoneren over het internet? Met onze Voice over IP telefooncentrale kan het, zelfs met behoud van alle traditionele telefonie functionaliteiten. l cinema - on screen now... i partner voor uw ticketsysteem digitale projectie? Ons team bewaakt vanop afstand zowel uw e/d-cinema projectoren als ticketing-piatform. Eén Single Point of Contact! Wij bieden service- Leasmgformul.es op maat voor al uw ticketing d-cinema projecten. digitalgenius nederland digitalgenius kan, door de combinatie van haar operationele bioscoop ervaring en de jarenlange ICT service verlening, u state-of-the-art cinema technology aanbieden. Onze services omvatten, bemande, onbemande ticket- en/of concessieverkoop, multimedia-broadcasting (digital signage), internetdiensten, e-commerce, voice-over-iP, wire(dllless) networking, Virtual Private Networking, burotica ICT, antispam- antivirus-oplossingen en network security (firewall). De helpdesk van digitalgenius is de Single Point Of Contact (SP0C) waar u als bioscoop steeds terecht kan met alle vragen ivm uw ticketplatform. Operationele of IT gerelateerde vragen, onze medewerkers helpen u prompt verder. De helpdesk is U uur op U en 7 dagen op 7 bereikbaar. Een noodzaak voor een operationele omgeving! Als ticketing platform, hebben wij gekozen voor de WinTICKET software van C0MPES0, wat resulteert in uiterst efficiënte en professionele verkoopsystemen. digitalgenius Smedenstraat 20 - B-2610 Antwerpen - tel: +32 32 97 77 71 - salesf3digitalgenius.be www.digitalgenius.nl - www.digitalticket.nl gebracht. De internet-ondernemer Todd Wagner, CEO van de achter die film staande firma 2929 Entertainment, is zeer verwonderd over 'de gewoonte om voor de consumenten te bepalen, waar en wanneer zij Hollywoods producten kunnen consumeren'. Volgens Wagner zou dit beleid er in de muziekindustrie op neerkomen dat een via de radio populair geworden song pas na vijf maanden op cd verkrijgbaar zou zijn. Dat een betrekkelijke nieuwkomer een frisse kijk op een conventioneel marktbeleid heeft, is niet verwon derlijk, en in principe ook goed. Zelfs komend van een volslagen leek, zou deze vergelijking echter stupide zijn. Anders dan bij bioscopen, is er bij de radio immers geen partij voor wie het zo lang uitstellen van de volgende exploitatiefase enig voordeel zou opleve ren. Op zelfgenoegzaamheid gebaseerde eigengereid heid van invloedrijke personen kan gevaarlijke gevol gen hebben. De auteur van het artikel in de FT heeft de verwachting dat de grote bioscoopketens, die al over de korter geworden windowtermijnen hebben geklaagd, nooit iets zullen vertonen wat al via een ander medium is uitgebracht. Hoewel velen in Hollywood dan ook een mislukking voorspellen, lijkt Wagner nauwelijks ontmoedigd''. Overigens hoopt hij de bioscoopexploitanten tot medewerking te kunnen overhalen door hun een aandeel in de via de andere vertoningswijzen verkregen opbrengsten aan te bieden. Volgens de auteur van het artikel impliceert dat een erkenning van het belang van de promotionele functie van de bioscopen, maar mij lijkt het een gevaarlijke deal. Nog alarmerender dan de uitspraken van Wagner is het standpunt van Robert Iger, sinds eind september de nieuwe CEO van Walt Disney. Deze heeft namelijk gezegd, een gelijktijdige uitbreng van belangrijke films in de bioscopen en op dvd voor de toekomst niet uit te sluiten, hetgeen tot felle reacties van onder meer de president van de Amerikaanse bioscoopbond NATO heeft geleide Inmiddels is gebleken dat een andere lei der van een major company, Ron Meyer, de president van Universal Studios, het niet eens is met Iger. Zijns inziens is een in de tijd gescheiden uitbreng in de bios copen en op dvd lucratiever voor de producenten, en hij waarschuwt daarom voor 'kannibalisering' van het product*. Een minder eenzijdig, maar toch commentaar vergend standpunt is afkomstig van Ryan Kavanaugh van Relativity Media, die de 'financiële brug' vormt tussen Wall Street en Hollywood. Dat de winstgevendheid van de productie en de distributie door de digitalisering zal worden vergroot, is niets nieuws. Dat hoeft, zoals in het navolgende nog aan de orde zal komen, echter niet te betekenen dat het, zoals door Kavanaugh is gesteld, mogelijk zou zijn om veel minder aandacht te geven aan de bioscoopomzetten en toch de winstgevendheid te verbeteren. - HOLIAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2005 | | pagina 9