Irritatiegrens we've got mail Wilt u wat kwijt over uw werk? Heeft u een uitgesproken mening over een onderwerp? Is er iets waar u op wilt reageren? Houd het dan niet voor u. Laat het ons weten. Stuur uw brieven of e-mails naar: Holland Film Nieuws Van Eeghenstraat 34 1071 GH Amsterdam, fax 020-6732963, e-mail hfn@worldonline.nl. ten, die tijdens de contactdag in november een eerste demo van het systeem hebben kunnen zien. Einde van de papierwinkel Ticketlab is een van de kassasystemen die momenteel wordt voorzien van een aansluiting op MaccsBox. De film theaters die het systeem gebruiken, werkten nog gewoon met fax, borde rel en envelop en waren daarom aan vankelijk een beetje huiverig voor het systeem, aldus Mark van der Gugten van Ticketlab. Hij is zeer te spreken over de mogelijkheden.'MaccsBox is een logische en sterke toepassing van nieuwe technieken', aldus Van der Gugten.'Doordat het hele traject, van boeking tot facturering, via het systeem verloopt, gaat iedereen tijd besparen.' Michael Lambrechtsen van de NVF praat al zolang hij er directeur is, zo'n drie jaar, over de nieuwe postbus en is dan ook content dat het er nu ein delijk van gaat komen. 'We maken een efficiencyslag en moderniseren. De hele papierwinkel wordt opgeheven, dus dat levert een geweldige bespa ring op.Als je weet dat grote distribu teurs wel 10.000 contracten per jaar afsluiten, kan je je iets bij die bespa ring voorstellen.' Maar zijn de belan gen van de NVB en NVF wel gelijk? 'Het is een puur gezamenlijk project waarin wij allemaal alleen maar voor delen zien. Het is een enorme verbe tering waar de hele branche buiten gewoon veel profijt van zal hebben. En van diegenen die het gezien heb ben, krijg ik alleen maar enthousiaste reacties.' MaccsBox online: www.maccsbox.nl MaccsBox info: www.maccsbox.com Graag zou ik u bij deze mijn - bescheiden - mening willen geven over de terugloop in het bioscoop bezoek. Voor alle duidelijkheid; onder getekende is geen zakelijk belangheb bende, maar een veelvuldig bioscoop bezoeker en een ware liefhebber van het grote doek. Natuurlijk mag het aanbod als mager beschouwd wor den. En ja, de prijzen zijn aan de hoge kant. Maar...... een beetje filmliefheb ber laat zich hierdoor niet weerhou den om de bios (frequent) te bezoe ken. In gesprekken komen steeds vaker dezelfde redenen naar voren waarom men de bioscoop niet meer zo kan waarderen. De allerbelangrijkste reden is niet het aanbod en de prijs, maar het verzie ken van de voorstelling door balorige jongeren. Steeds vaker worden voor stellingen verstoord, neemt een kleine groep de zaal in haar greep en durft niemand wat te zeggen. Juist hier ligt een taak voor de exploitanten. Door forse bezuinigingen in het personeels bestand is er nauwelijks toezicht in de zalen. Door de vergroting met mul- tiplexen is het toezicht houden tot een minimum teruggebracht. Als je dan een relatief duur kaartje hebt gekocht, gaat zitten en je verheugd op die ene film en vervolgens wordt je avond vergald, tja... Als hier dan ook nog eens nauwelijks echt adequaat op wordt gereageerd door medewerkers van de bioscoop, druip je - al dan niet voortijdig - af. Met name dit probleem neemt intus sen enorme proporties aan. Iets wat zich in de Randstad in heviger mate voordoet dan elders, maar ook in mijn woonplaats Arnhem is dit fenomeen inmiddels meer dan een incident. Kortom, het aanbod kunt u niet beïn vloeden, de hoge toegangsprijzen zul len waarschijnlijk nodig zijn (alhoe wel de buffetprijzen natuurlijk buiten alle proporties zijn en ook wij met onze kids dus geregeld vooraf in de stad onze lekkernijen inslaan) maar aan de verblijfskwaliteit kunt u wél wat doen. Moet u wat doen! Uiteraard bent u dit als gastheer verplicht aan uw bezoekers. Maar tevens is het in uw grootste belang om niet nog meer bioscoopminnende klanten als onder getekende voorgoed kwijt te raken. De irritatiegrens is overschreden. Met vriendelijke groet, Erik Roelofs (abonnee van HFN) HOLLAND FILM NIEUWS - 2 5

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2006 | | pagina 22