'The Buzz' in de bioscoop 'Doe er nog maar eentje!9 advertohal quiz Doe mee en win een mooi filmpakket Begin volgende maand dendert de derde Mission: Impossible de Nederlandse bioscopen in. Sequels, prequels en alles wat daarmee samenhangt wandelen met grote regelmaat de bioscopen binnen. Dus hebben we een quiz bedacht waarin een hoofdrol is weggelegd voor vervolgfilms. 3. 4. 5. 6. UITSLAG OSCAR-TOTO 2006 17 De bioscoop is een uniek medium dat adverteerders meer biedt dan alleen on screenreclame. Postering, beeldschermen en events zijn voor beelden van hoe een on sereen- campagne effectief kan worden uit gebreid, terwijl de beleving van de bioscoopbezoekers nog eens extra wordt geprikkeld. Helaas wordt de off screencampagne nog niet zo vaak ingezet en wordt er ook lang niet altijd uitgehaald wat er in zou kunnen zitten. Screenvision wil daarom pro-actief meedenken met haar partners om bestaande acti viteiten nieuw leven in te blazen en nieuwe activiteiten te ontwikke len. Op deze manier hopen wij de buzz in de bioscoop weer een beetje aan te wakkeren. Screenvision wil dit jaar haar pro ducten ten aanzien van off screen activiteiten verder uitbreiden en professionaliseren. Om dit te bewerkstellingen wordt een grondi ge inventarisatie gemaakt bij de bioscopen in het netwerk, om te zien wat er momenteel aan moge lijkheden aanwezig is. Onderdelen bij deze inventarisatie zijn bijvoor beeld het huidige aanbod van ande re mediatypen (folders, posters, beeldschermen etc.) binnen en buiten de bioscoop, de karakte ristieken van de foyer en de even tueel aanwezige horeca, maar bij voorbeeld ook wat voor events er al worden georganiseerd en wat voor entertainmentfaciliteiten er eventueel aanwezig zijn. Op basis hiervan kunnen er pakketten wor den ontwikkeld die direct te boe ken zijn en direct bij de start van een campagne kunnen worden gelanceerd. Het uiteindelijk doel is natuurlijk de bioscoop nog aantrekkelijker te maken, voor zowel adverteerders als bezoekers! Natuurlijk gaan we het weer niet al te moeilijk maken. Het enige wat je hoeft te doen is vertellen hoeveel films er van de onderstaande 'serie' wer den gemaakt en wie er vooral erg beroemd mee is geworden. Inzendingen kunnen tot en met 26 mei worden opgestuurd naar Holland Film Nieuws Van Eeghenstraat 34 1071 GH Amsterdam. Of stuur het ant woord per email naar hfn@worldonline.nl. Uit alle inzendingen met de meeste goede antwoorden wordt een winnaar getrokken. En dan nu de films.. 1. Star Wars 2. X-Men Halloween Dirty Harry Batman 7. 8. 9. 10 Harry Potter Friday 13th The Godfather Superman Casino Royale Mission: Impossible III, distributie UIP Voorspel de Oscar-winnaars in onze vijf categorieën, dat was de opdracht in de vorige HFN. Niemand had alle vijf de winnaars goed en er waren slechts twee personen die in vier van de vijf categorieën goed zaten. Dat zijn tevens de winnaars. Het zijn Monica Muns uit Amsterdam en Bastiaan Taa uit Groningen. Van harte gefeliciteerd! De prijzen worden naar jullie opgestuurd. De juiste antwoorden waren: Beste Film: Crash; Beste Regisseur: Ang Lee (Brokeback Mountain); Beste Actrice: Reese Witherspoon (Walk the line); Beste Acteur: Philip Seymour Hoffman (Capote); Beste Buitenlandse Film: Tsotsi (Zuid-Afrika). HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2006 | | pagina 17