Leukste cadeau in het donker klaar voor komende jaren agenda Nationale Bioscoopbon Een nieuw gezicht voor de Nationale Bioscoopbon Deze maand introduceren we de nieuwe vormgeving van de Nationale Bioscoopbon en de vernieuwde campagne. In deze editie van Holland Film Nieuws beide primeurs, plus nog een nieuwtje... 27-09-07 - 3110-07 Bert Haanstra Festival www. berthaanstrafestivalnl 09-10-07-20-10-07 34e Filmfestival van Vlaanderen in Gent, België www. filmfestivalbe 14-10-07-28-10-07 Cinekid, eenentwintigste intermediafestival in Amsterdam www.cinekid.nl 07-11-07-11-11-07 Joods Film Festival Amsterdam www.joodsfilmfestival.nl 07-11-07-11-11-07 Negenentwintigste editie Noordelijke Film Festival in Leeuwarden www.noordelijkfllmfestival.nl 17-11-07 Tweede editie Scenecs filmfestival in Amersfoort www.scenecs.com 22-11-07- 02-12-07 International Documentary Festival Amsterdam (IDFA) in Amsterdam www.idfa.nl 13-12-07 Bekendmaking nominaties 65e Golden Globe Awards in Los Angeles www.hfpa.org/goldenglobeawards 13-01-08 Uitreiking 65e Golden Globe Awards in Los Angeles www.hfpa.org/goldenglobeawards 22-01-08 Bekendmaking nominaties 80e Academy Awards in Los Angeles www.oscars.com 23-01-08-03-02-08 37e editie International Film Festival Rotterdam www.iffr.nl 07-02-08-17-02-08 58e Internationaal Filmfestival Berlijn www.berlinale.de 24-02-08 Uitreiking 80e Academy Awards in Los Angeles www.oscars.com Door Frank Smit In de zomer van 1995 werd de bios coopbon omgedoopt tot de Nationale Bioscoopbon. Op dat moment had den alle cadeaubonnen min of meer het uiterlijk van een cheque. Wij wil den meer een cadeau-uitstraling. Onze nieuwe bon was gelijk de vro lijkste en grootste bon op de markt. Het frisse uiterlijk en de marketing campagne hebben ervoor gezorgd dat de bon snel aan populariteit won. In het jaar 2000 introduceerden wij de gulden/eurobon en van die gele genheid hebben we gebruik gemaakt om de uitstraling wat strakker te maken. In 2002 werd de eurobon ingevoerd. De belangrijkste wijziging in het ontwerp was het toevoegen van reliëf en folie, om kopiëren tegen te gaan. De basis is echter de afge lopen twaalf jaar hetzelfde gebleven. De handcampagne Ons promotiemateriaal is in de afge lopen jaren ook een aantal keren ver nieuwd. Het logo is altijd centraal blijven staan. Een aantal mensen dat al jaren in de branche werkzaam is, zal er inmiddels misschien wel een beetje op uitgekeken zijn. Wat ieder een zich moet realiseren is dat zelfs de meest frequente bioscoopbezoe kers ons promotiemateriaal in ver houding tot andere (grote) merken weinig zien. Herhaling is belangrijk voor het effect van reclame-uitingen. I I De Nationale Bioscoopbon door de jaren heen (1995, 2000, 2002, 2007). De spontane bekendheid van onze slogan 'het leukste cadeau in het don ker' is pas de afgelopen jaren sterk gegroeid, terwijl we deze al sinds 1995 gebruiken.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2007 | | pagina 16