Decadent Hollywood column 19 Door Dirk van de cinema De jaren 80 waren in Hollywood het toonbeeld van grote decadentie. Het was de tijd van de Lost Generation and '110 future', volgens de Sex Pistols. Producent Don Simpson snoof zich de dood in, Jim Belushi idem en de helft van de studiobazen zat in de Betty Ford Clinic. 'He's in rehab', hoorde je vaker dan 'He's in a meeting.In die tijd bezocht ik voor het eerst de American Film Market en ik werd meteen geconfron teerd met de nogal wilde 'mores' van Hollywood. Zo was er het jaarlijkse distribu teursfeestje van produ cent John B., die aan de lopende band Porky-films draaide. Jonge jongens vieren hun hormonen bot op halfnaakte meisjes. John bewoonde het oude huis van WC. Fields, ook al niet van onbesproken gedrag. Onder dat gigantische pand was een complex aangelegd met sauna, zwembaden, speelka mers en veel rood plu che. Het liet aan de verbeelding niets te wensen over. John had de hele dag al nieuwe blonde bimbo's op zijn 'casting couch'getest. Voor veel van die mid- tt>es£-meisjes was dit hun laatste kans. Dus waren ze bereid om ver te gaan, erg ver. John liet het hele contingent in fluorescerende stringbikini opdraven om ons - 'very importantpeople'- te entertainen... Het feestje was in stijl: unlimited Dom Pérignon en op de tafels schaaltjes met bergen witte poeder waarvan ik eerst nog dacht dat het suiker voor de koffie was. Zo bevonden mijn collega Lion en ik ons ineens in het middelpunt van de belangstel ling van vijf hoogblonde golddiggers. Er ontspon zich een Foto Tanja van Rooden. merkwaardige conversatie: 'Where are you guys from?' 'Amsterdam.'(we hadden ook wel door dat Hilversum niet veel indruk zou maken) 'Ah, Amsterdam, Yab Yum.(een van de dames hield in elk geval de internationale ontwikkelingen op haar vakge bied bij) 'You guys producers?' 'No, distributors...' 'Oh, well nice to meet you. Bye!' (drie stuks klikklakten naar een ander slachtoffer, ons een superbe zicht op een paar oogverblinden de billen gunnend.) De twee andere dames besloten hun American Dream wat bij te stellen en bleven op post. Het kruisverhoor ging verder. 'You guys oivn the com- pany?' 'No, he's the product manager and I'm the marketing manager! (dat zei ik met enige trots, want we hadden net promotie gemaakt.) 'Bye.nice meeting you!' Met de snelheid van het internet hadden de vijf blonde dellen hun colle ga's ingeseind dat die twee losers (wij dus) niet de moeite waard waren. Zo zaten wij ons op de canapé, de hele avond lang, te verbijten want er waren blijkbaar wel 'oumers' die zich af en toe discreet terug trokken met een kluwen blonde babes. Bij de volgende edities van het feest heb ik nog overwogen om dan toch maar 'the company te ownen', maar mijn baas was er ook bij en ik wilde toch vermijden dat een van die blonde stoten tijdens een gesprek met hem mij zou aanwijzen: '50, he's your boss then? He's a lotyounger than you...' HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2007 | | pagina 19