72 Lijst van de belangrijkste in 1959 dooi* de leden-filmpnoducenten van de Medenlandsohe Bioscoop-Bond vervaardigde films Producent F i 1 m Vertonings duur N.V. Anglo Dutch Group 60 spots 8 sec. waarvan 7 in kleuren 1 min. Ytzen Brusse Filmproductie Dokbouw aan de Nieuwe Maas 16 min. Carillon Films N.V. (Ted de Wit en Gerard J. Raucamp) Dromen zijn geen bedrog 8 min. De emigrant is niet van gisteren 20 min. Variations électroniques Window on Europe Niberco brothers 8 35 6 min. min. min. 5 TV-spots 15 sec. 1 min. N.V. City Film H Moutarde van Sonaansee 100 min. Deltafilm (Jaap S. Nieuwenhuis) Beter wonen Daybreak of Europe 16 13 min. min. Joop Geesink's Dollywood Met minder moeite 90 spots 20 min. 8 sec. waarvan 22 in kleuren 15 reclamefilms van 1 1—4 min. min. waarvan 14 in kleuren N.V. Forum Filmproductie Harmonie in industrie 15 min. De weg naar gezondheid 25 min. Haghefilm N.V. Bedrijfsfilm in opdracht van de N.V. Nutricia 30 min. Opening afdeling confectionering i.o. van de N.V. Organon 20 min. Bouw s.s. Rotterdam i.o. van de H olland-Amerika Lijn 40 min. Bedrijfsfilm i.o. van de N.V. v.d. Heem 40 min. Charles Huguenot van der Linden Spot Het graan wordt brood 1 20 min. min. N.V. Multifilm Tussenspel bij kaarslicht Linex Os Mundi 14 20 25 min. min. min. Onvergetelijke momenten 3 min. Ons dagelijks voedsel Operatie zeeboring Opfok van kuikens Pegus 25 12 15 40 min. min. min. min. 20.000 paardekrachten 20 min. ca. 1250 actualiteiten en documentaire onderwer pen voor de N.T.S., de omroepverenigingen en de in Eurovisieverband samenwerkende landen Nederlandse Filmonderneming „Visie" (Max de Haas) Water, wheels and wings 15 min. Chimneys behind the dykes 20 min. Varen is genieten 15 min. 4 TV-spots 30 sec. 115 news-items en features voor de internationale televisie Filmproductie Otto van Neijenhoff De gouden schil 25 min. ;i;

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1959 | | pagina 71