Reclame Reclamedag Keuringskaarten 68 ken is, dat het bezoek op donderdag enigszins is verbeterd ten koste van het bezoek op de overige dagen van de week, vooral maandag, dinsdag en woensdag. De ledenvergadering van 9 november was van oordeel, dat, met het oog op de filmverzending een uniformering van de aanvang van de vertoningsweek en wel op donderdag voor het gehele land noodzakelijk is. Overtuigd van het grote belang van het continueren van de collectieve campagne, besloot de ledenvergade ring op 2 april het voorstel van het Hoofdbestuur om ter dekking van de kosten, verbonden aan het voortzet ten van de campagne in 1963 en 1964 van de leden een extra bijdrage te vra gen van 1/4 van de omzet en uit de Weerstandskas 150.000,te be stemmen als aanvulling van de baten uit voornoemde heffing, te steunen. De besprekingen van het Dagelijks Bestuur van de Afdelingsraad en het Bestuur zijn voortgezet. Het Dagelijks Bestuur ging accoord met het denk beeld om de besturen van de plaatse lijke en regionale exploitantenafde lingen te belasten met het nemen van maatregelen naar aanleiding van even tuele klachten van verhuurders over mishandeling van reclamemateriaal. Op 19 september heeft onze Afdeling in het Carlton Hotel te Amsterdam een speciale reclamedag gehouden, waar voor onder de leden van de Afdeling en hun reclamemensen grote belang stelling bestond. De leiding van deze dag was in handen van de heer H. W. Hagenberg. Inleiders waren de heren P. Kijzer, directeur van de N. V. Haf- bo, D. Monnickendam, directeur van het Chicago Theater te Eindhoven en J. Smit, directeur van Smit's Recla me-, Advies- en Servicebureau te Amsterdam. Als onderwerp bespraken de inleiders respectievelijk: reclame activiteiten van de filmverhuurder en zijn verhouding tot zijn afnemers en de pers; de reclame van de bioscoopon dernemer en de samenwerking met zijn leveranciers; en de collectieve re clamecampagne en de aansluiting van de publiciteit van de filmverhuurders en de bioscoopondernemers aan deze campagne. Deze inleidingen leidden tot het stel len van een reeks vragen, die na de gezamenlijke lunch werden beant woord door een forum, dat was samen gesteld uit de drie inleiders, waarbij de heer Hagenberg als voorzitter fun geerde. De gedachtenwisseling was openhartig, boeiend en leerzaam, ook al omdat sterk verschillende opvat tingen over de verschillende facetten van de reclame en de publiciteit naar voren kwamen. Het voorstel om te komen tot een ver eenvoudiging van het systeem van het verzenden van keuringskaarten, dat op verzoek van de Afdeling bij de Ledenraad aanhangig is gemaakt, is door omstandigheden niet in behan deling gekomen.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1962 | | pagina 67