publiek tot bioscoopbezoek kan stimuleren door een attractieve en duidelijke infor
matie omtrent de filmprogramma's, speciaal door middel van gevelreclame, vitrines
e.d. Hij en zijn medewerker, de heer Adrianyi, demonstreerden aan de hand van tal
van voorbeelden hoeveel door zelfwerkzaamheid in dit opzicht is te bereiken. De
heer H. ten Berge, hoofd van de Kunstredactie van De Telegraaf, sprak over de
functie van de krant in de communicatie van het film- en bioscoopbedrijf met zijn
publiek, in het bijzonder over de informatieverschaffing aan de pers. Met name deze
laatste inleiding had een uitvoerige discussie tot gevolg.
De heer Van Taalingen gaf als congresvoorzitter een samenvatting van het behan
delde, waarbij hij in het bijzonder tot de conclusie kwam, dat de informatie van het
publiek omtrent het filmprogramma dient te worden opgevoerd en verbeterd. Wat
dat laatste betreft dient rekening te worden gehouden met de verscheidenheid van
het publiek. Research is van belang, mede omdat langs deze weg meer kennis kan
worden verkregen omtrent de samenstelling van het publiek en zijn motieven om al
of niet de bioscopen te bezoeken.
Na afloop van het officiële gedeelte werd nog geruime tijd in de foyer gediscussieerd
over de zeer interessante kwesties die tijdens het congres ter sprake waren gekomen.
In november vond in het Nederlands Congresgebouw te Den Haag voor de tweede
keer een Bondscongres plaats, ditmaal rond het thema „communicatie met het
publiek".