In de tweede helft van het jaar werden activiteiten ontplooid om de verkoop
van de bon verder te stimuleren.
Zo werden er enkele acties opgezet met bedrijven en nam de stichting het
initiatief om de bioscoopbon te koppelen aan grote publieksfilms om de bon
mee te laten profiteren van de communicatie impact van deze films, en een
voor de consument uniek product op de markt te brengen met een speciaal
karakter. Om dit laatste te versterken werd besloten de 'special edition
bonnen' in een kleine oplage te vervaardigen.
Dit leidde tot de verspreiding van de special edition Pocahontas Nationale
Bioscoopbon en van de special edition GoldenEye Nationale Bioscoopbon, die
in samenwerking met Buena Vista en United International Pictures konden
worden uitgegeven. De James Bond GoldenEye bon kreeg de toepasselijke
waarde van fl.007,-
De Nationale Bioscoopbon bracht hiermee een uniek product dat, voor zover
bekend, door geen enkele geschenkbon in die opzet was voorafgegaan.
In het business-to-business kanaal werd er een aantal acties opgezet, waarvan
een tweetal door hun omvang speciale vermelding verdient: In juni, praktisch
gelijktijdig met de introductie van de nieuwe Nationale Bioscoopbon, werd een
actie uitgevoerd in samenwerking met Procter Gamble, waarbij de consument
bij aankoop van een pak wasmiddel een bon van fl. 10,- kado kreeg.
P&G communiceerde deze actie o.a. in een advertentie -waarin het logo van
de Nationale Bioscoopbon opvallend was opgenomen- op de voorpagina's van
de landelijke bladen.
Daarnaast werd een grote spaaractie opgezet door Van Nelle: bij aankoop van
een pak koffie, waarop een zegeltje zat met het logo van de bon, kon de
consument sparen voor een bioscoopbon, eveneens ter waarde van fl.10,-
De promotie vond o.a. plaats d.m.v. in-store promotie en radio-commercials.
Bovenstaande acties resulteerden in ca. 60.000 verkochte bioscoopbonnen.
De business-to-business activiteiten in het afgelopen jaar onderscheidden zich
van acties in voorgaande jaren toen veelal gebruik werd gemaakt van bonnen
met een afwijkende waarde en uiterlijk.
Met de introductie van de Nationale Bioscoopbon is het business-to-business