NFC Marketing De organisatie en het budget Het in 2001 gevoerde marketingbeleid werd in het Adviescollege van NFC Marketing besproken en getoetst. De heer mr. H.J. Pos stelde zijn functie van penning meester ter beschikking. De heer J.A.A. Wientjes nam deze functie over. De heer R.P.M. Vroemen heeft in het college plaats genomen. Het NFC Marketing adviescollege was aan het einde van het jaar als volgt samengesteld: De heer Drs. W.C.W. Wolfers, voorzitter De heer H. Binsbergen, vice-voorzitter De heer J.A.A. Wientjes, penningmeester De heer Drs. G.L.). Bunnik Mevrouw R. van Bommel De heer R. van der Meulen Mevrouw E. Veneman Mevrouw C. Vogelenzang Mevrouw Drs. M.L. Wolff De heer N. Swinkels De heer R.P.M. Vroemen Aan het einde van het jaar bleek dat zowel NVB als NVFvan mening waren dat het marketingbudget dat voorgaande jaren is ingezet, niet kon worden gecontinueerd. Voor marketingactiviteiten in 2002 is een substantieel lager bedrag voorgesteld, ervan uitgaande dat een beperkt aantal activiteiten (2-voor-i, filmeducatie) zal worden voortgezet. Er is dus geen financiële ruimte om nieuw marke tingbeleid te ontwikkelen. Met deze reorganisatie zal de marketing op branche niveau steeds verder worden teruggedrongen naar het verenigingsniveau vanwaar uit ook de initiatieven zullen moeten komen. In verband met het terugvallen op een beperkt aantal kernactiviteiten, is besloten de personele bezetting van NFC Marketing komend jaar terug te brengen naar ca. een halve formatieplaats. Dit betekent dat het dienstverband van de heer R.J.T. Muller, marketing en communicatie manager en assistente mevrouw Drs. M. de Kier in 2002 zal worden beëindigd. Eén project waaraan intensief is gewerkt in het verslagjaar heeft de eindstreep niet gehaald: de brancheportal, bioscoop.nl. Door een tè divers scala aan inzichten werd besloten deze internetsite niet verder te ontwikkelen. i

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 2001 | | pagina 19