2004 2-voor-l actie De volgende 'dossiers' werden door de verenigingen gezamenlijk uitgevoerd: NFC Marketing In het laatste jaar van zijn functionele bestaan bleven de activiteiten van NFC Marketing beperkt tot continuering respec tievelijk herhaling van bestaande projecten. Door het onverwacht overlijden van Ida Borman in april 2004 die als externe marketing manager ondersteuning bood, moest de stichting de voorbereidende activiteiten voor m.n. de 2-voor-l actie elders onderbrengen. Het bureau 'Filmtaal' van Jeroen Huijsdens werd hiervoor aan getrokken. De veelbelovende samenwerking met Albert Heijn voor de 2-voor-l actie werd in de kiem gesmoord doordat AH, besloot een zomerac- tie met de bioscopen in te ruilen tegen een actie rond het EK-voetbal. NFC Marketing moest hierdoor op stel en sprong op zoek naar en nieuwe partner, die werd gevonden in de drogisterijketen ETOS. ETOS was geen onbekende, omdat de 2-voor-l actie, die in 1996 plaatsvond ook in samenwerking met dit bedrijf werd uitgevoerd. Beide partijen konden hierdoor snel schakelen, zodat de actie toch doorgang kon vinden. De 2-voor-l actie bleek in 2004 echter min der aan te slaan bij het publiek dan andere jaren. Het aantal actiedeelnemers kwam uit op 600.000, waarbij er 300.000 ETOS-bon- nen werden ingeleverd. In vergelijking met 2003 30% minder! Het EK voetbal speelde hierbij een belangrijke rol; de actieperiode was ruim een week korter dan gebruikelijk én ETOS als actiepartner was natuurlijk aanmerkelijk kleiner dan Albert Heijn. De samenwerking tussen ETOS filialen en lokale bioscopen bleek overigens goed te zijn verlopen, tot tevredenheid van alle betrokkenen. De bioscoopmonitor Van alle Nederlanders van 4 jaar en ouder is bijna de helft (47%) in 2004 naar de bio scoop geweest. Ten opzichte van vorig jaar is dit significant gedaald (was 53%). De daling in bereik is bij alle leeftijdsgroepen. Binnen de leeftijdsgroep 18-23 jarigen is het bioscoopbezoek het hoogst geweest. Naast het bereik is tevens de bezoekfrequen tie ten opzichte van vorig jaar gedaald. Omdat respondenten geneigd zijn hun bio scoopbezoek te overschatten, zal in 2005 aan de hand van een maandelijkse meeting over de bezoekfrequentie worden gerappor teerd. Als belangrijkste redenen om een bioscoop te bezoeken worden de gezelligheid en de optimale filmbeleving genoemd. De prijs van inter www.ticket-intemational.com Your professional ticketing concession partner Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten N^F 36 I NVB NVF

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 2004 | | pagina 19