Jaarverslag 2005 NVB 03 De coördinatie van deze processen vindt wel iswaar plaats vanuit het NVB bureau, maar speelt zich tegelijkertijd fysiek buiten het zicht van de NVB af. Uiteraard bestaan er gedegen schriftelijk afspraken met Desk Services over de verschillende procedures. Toch is er in samenwerking met de accountant een uitvoerig protocol op papier gezet, waarin alle stappen en financiële stromen zijn vast gelegd en ook is aangegeven hoe de diverse processen zijn geborgd en welke controles er worden uitgevoerd. Het was goed om te constateren dat bij de uitwerking van alle handelingen vanaf het moment van drukken van nieuwe bonnen tot de uitbetaling van ingezonden bonnen en alle controles die daar tussenin plaatsvinden, de accountant zich tevreden toonde over de uit voering. Marketing In 2005 vond de jaarlijkse 2-voor-l actie opnieuw plaats in samenwerking met Albert Heijn. Na afloop kon worden geconstateerd dat in cijfers de actie als de meest succesvolle aller tijden kon worden gekwalificeerd: 1,2 miljoen Nederlanders maakten van de actie gebruik. In de maandelijkse meting van de Bioscoopmonitor werden gedurende de maan den juni en juli een aantal extra vragen opge nomen om inzicht te krijgen in het bereik van de Albert Heijn-filmactie. Aan de personen die in de maanden juni en juli naar de film zijn gegaan, is gevraagd of ze gebruik hebben gemaakt van een voordeelmogelijkheid. In onderstaande tabel staan de belangrijkste resultaten weergegeven. Op de vraag of men ook zonder de bon naar de film zou zijn gegaan gaf 80% aan wel en 17% niet zonder actiebon naar de film te zijn gegaan. Ledencontacten Ook in 2005 vonden er weer verschillende bij eenkomsten met de leden plaats. Zoals vroe ger gebruikelijk was werd gekozen voor de eerste dinsdag van de maand, maar wel met een lagere frequentie: één maal per twee maanden, met uitzondering van de vakantie periode. Voor de NVB blijven deze bijeenkomsten belangrijk, omdat alleen zo voeling kan wor den gehouden met zaken die onder de leden leven. Weliswaar heeft de NVB website de kloof tussen organisatie en leden al voor een niet onbelangrijk deel geslecht, maar directe Totaal juni juli AH filmbon 25 45 10 Voordeelpas/strippenkaart/klantenkaart 6 6 7 Bioscoopbon 6 5 7 Kinder-, 65+, studenten en/of CJP korting 5 5 5 Overige voordeelmogelijkheden 11 9 12 Geen gebruik gemaakt van een voordeelmogelijkheid 49 35 60 iternation www.ticket-international.com Your professional ticketing concession partner Gebruik voordeelmogelijkheid (iemand kan gebruik maken van verschillende mogelijkheden) NVB NVF j 27

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 2006 | | pagina 30