Jaarverslag 2006 NVB Beleidsplan Naar aanleiding van de slechte gang van zaken aan het begin van 2006, is het initia tief genomen om de volledige taakstelling en structuur van de NVB te evalueren en te bezien waar aanpassingen, wijzigingen en verbeteringen aangebracht kunnen worden. Daartoe zijn in mei 2006 separate vergade ringen gehouden van de A-, B- en C-leden. De resultaten van die bijeenkomsten zijn gebruikt als input voor de opstelling van een nieuwe visie op de NVB. Voor het opstellen van die visie is gebruikt gemaakt van externe advisering. Na diverse overlegrondes werd in november 2006 een nieuw beleidsplan gepresenteerd. In dit plan wordt een aantal veranderingen voorgesteld dat door de Exploitantenraad is overgenomen. Dit zijn onder andere: het afschaffen van het verschil tussen A-, B- en C-leden. De vereniging kent alleen nog 'leden'; het instellen van een Algemene Ledenvergadering als hoogste orgaan van de vereniging; de goedkeuring van jaarplannen, begrotingen en jaarrekeningen door de Algemene Ledenvergadering; een bestuur op afstand dat met het NVB-bureau jaarplannen opstelt, uitvoert en daarover verantwoording aflegt aan de Algemene Ledenvergadering; het aanstellen van een externe onafhan kelijke voorzitter; een nieuwe contributieregeling en een daarop gebaseerde stemmenverhouding. Als nieuwe missie van de NVB is vastgesteld dat de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB) als branche vereniging voor alle bioscoopexploitanten in Nederland een blijvende toegevoegde waarde wil leveren. De NVB wil haar leden onder steunen in de uitoefening van hun onderne ming op het gebied van collectiviteiten die van belang zijn voor de continuïteit van hun onderneming. Zij wil dit doen door: de regiefunctie te vervullen ten aanzien van collectieve activiteiten zoals cao, filmtransport en Buma; haar leden te informeren over nieuwe ontwikkelingen in de branche, zowel op technologisch, organisatorisch, marketing- als omgevingsgebied; actief te participeren in overleg structuren met stakeholders zoals overheden, distributeurs en dergelijke. Zij doet dit tegen zo laag mogelijke financiële lasten voor haar leden. Alle huidige en mogelijke nieuwe taken voor de NVB zullen permanent getoetst dienen te worden tegen deze missie. In het nieuwe beleidsplan zijn als kerntaken van de NVB opgenomen: collectieve afspraken; participatie in overlegstructuren, incl. overheid; Nationale Bioscoopbon; centrale database van bezoekcijfers (MaccsBox); communicatie met de leden; helpdesk voor wat betreft kerntaken van de NVB; generieke marketingacties; onderhouden relatie met de NVF; lidmaatschap van de UNIC. Bioscoop- en Narrowcastingreclame 20 NVB NVF

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 2007 | | pagina 23