Algemene Informatie De Buma-rechten bedragen 1,329% van de recette (excl. BTW) en worden door de NVB per periode aan de leden gefactureerd. Voor de Sena wordt jaarlijks een bedrag van circa 0,47 (2006) per stoel aan de leden doorberekend. Collectieve promotieactiviteiten Collectieve promotieactiviteiten worden ontwikkeld ter stimulering van het bioscoopbezoek. Promotieactiviteiten richten zich op de toename van het bioscoopbezoek. Naast een eigen promotiebeleid wordt er ook samengewerkt met de Nederlandse Vereniging van Filmverhuurders. Hierbij valt te denken aan de landelijke 2-voor-l-actie, een doorlopend pro gramma in samenwerking met Air Miles en ondersteuning van filmeducatie via het Nederlands Instituut voor Filmeducatie (NIF). De Nationale Bioscoopbon De Nationale Bioscoopbon is een belangrijk marketinginstrument voor de NVB. De Nationale Bioscoopbon is de afgelopen jaren sterk gegroeid en levert een aanzienlijke bijdrage aan de groei van het bioscoopbezoek. Uit marktonderzoek blijkt dat de bon maar liefst enkele hon derdduizenden extra bezoekers genereert. De NVB ontwikkelt commerciële activiteiten om de verkoop van de bon te bevorderen, maar probeert daarnaast ook de bioscoopexploitanten en filmtheaters bewust te maken van de meerwaarde die de bon heeft voor alle filmvertoners in Nederland. De Nationale Bioscoopbon wordt verkocht in de volgende waarden: 2,50, 5,00, 7,50, 10,00, 12,50 en 15,00. De Nationale Bioscoopbon, gratis enveloppen en filmblikken 1,00 excl. BTW) kunt u op 2 manieren bestellen: 1. Online via onze website www.nvbinfocentrum.nl. U kunt zich aanmelden door naar het volgende gedeelte van onze website te gaan: home> bioscoopbon marketing> nationale bioscoopbon> online bestellen 2. Via een bestelfax. De standaard bestelfax (voorzien van uw naam en debiteurennummer op te vragen bij Desk Services, tel.: 043 - 458 24 54). 0 NVB NVF

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 2007 | | pagina 3