Dien§tTertrekken
voorgordijn, dat met variërend gekleurde lichtstralen
wordt beschenen, voltooien het geheel. De stoelbekleding
is donkergroen en voor de loges gebroken wit; de gang
paden zijn goudoker gekleurd.
De akoestiek werd door de losse panelering op gemak
kelijke wijze afdoende opgelost. Medewerking hiertoe ver
leende op uitstekende wijze de interieurarchitect C. L. W.
Wirtz te Rotterdam, die aldus het zaalinterieur tot een
waarlijk nieuwe gebeurtenis in de bioscoopbouw wist op
te voeren.
Opvallend is, dat het publiek, dat het Corso Theater
bezoekt, gaarne gebruik maakt van de garderobes en de
foyer. Blijkbaar betekent het uitdoen van mantel en jas.
dat men zich ,,thuisvoelt" casu quo, dat men echt uit is
en er de tijd en het gemak voor neemt. Het kopje koffie
in de foyer is welhaast zo belangrijk als de film zelf.
Er is ook een ruim directiekantoor geprojecteerd annex
hetgeen belangrijk is gebleken een kleine ontvang
foyer voor gasten in de vorm van een apart bordes annex
de grote trap. De representatieve waarde hiervan zal men
niet gaarne willen missen.
De overige dienstvertrekken. zoals buffetkeuken, per
soneelsaccommodaties, toiletten en dergelijke werden vol
doende verantwoord. De filmcabine met werkruimten be
slaat een lengte van 28 meter. Ook werd een complete
woning in het complex opgenomen.
Dr. Ir. Thomas Nix,
Archtiect en stedebouwkudige.
De gevel van het Stadhuisplein is
met veel schaduwwerking uitge
werkt. De gevel vormt een markant
onderdeel van de pleinwand.