ORGAAN VAN DE NEDERLANDSE BIOSCOOPBOND In dit nummer REDACTIE: JAN LUYKENSTRAAT 2 - AMSTERQAM -TELEFOON 799261 (3 LIJNEN) 26e JAARGANG NO. 243 JAN./FEBR. 196^ Prioriteit gevraagd In memoriam Bioscoopsituatie in de Kamer besproken Correlatie tussen bioscoopbezoek en televisie Verfraaiing van bioscopen Filmreiniging, regenerering en conservering Bedrijfspensioenfonds in 1963 Bio Mytylschool Arnhem Vergadering van de ledenraad Wijzigingen naam- en adreslijst Filmmuseum Algemeen bedrijfsreglement Vermakelijkheidsbelasting Commissie van Geschillen Inschrijving in het naamregister Filmkeuringen Bij de omslagfoto's Sinds kort vertonen de theaters een nieuw plaatje, dat het publiek aanmaant een bioscoopbon cadeau te geven. Evenals voor de „samen-naar-de-film-reclame" werd als symbool een roos samengesteld uit bioscoopbonnen. Waarom juist weer een roos? Omdat deze bloem vanouds het symbool is van een vriendelijk ge baar. De achtergrond van het plaatje is zwart gehouden, opdat de roos zo sterk mogelijk naar voren komt. Het roman tische ornament, dat het plaatje als het ware omlijst, trekt de aandacht van de kijker snel naar de boodschap. „Geef een bioscoopbon voor een avondje uit". Uit verscheidene schetsen en na een proefvertoning heeft een beperkte com missie uiteindelijk dit ontwerp van mevrouw W. van Alphen-Idzenga van Smit's Adviesbureau gekozen. Op de achterkant van het omslag plaatsten we een foto uit „Interludium Electronicum", een film over het menselijk vermogen tot waarneming, vervaardigd door Hat- tum Hoving in opdracht van Philips Gloeilampenfabriek. Pim Heytman ver zorgde het camerawerk. Produktie is van Multifilm en laboratorium Cinécentrum.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1965 | | pagina 2