NEDERLANDSE FILMDAGEN Nederlandse Film Dagen telefax: 030-313 200 Vraag snel om na dere informatie bij PopCorn USA, te, 030-715697 Vroeger dan ooit is de nieuwe affiche ontworpen en gedrukt voor de Nederlandse Filmdagen, waarvan de tiende editie zal plaatshebben van 20 tot en met 26 september, uiteraard in Utrecht. Het door Alex van Warmerdam ontworpen aanplakbiljet (zie pagina 35) werd ten doop gehouden tijdens de traditionele borrel die 16 mei jongstleden in Cannes werd geschonken door Holland Film Promotion. De poster is ook als prentbriefkaart verkrijgbaar. Inmiddels is er bovendien een nieuwe huisstijl ontwikkeld door de Amsterdamse grafisch ontwerper Jeroen de Wit. Zoals moge blijken uit bijgaand logo. Het bureau van de Nederlandse Filmdagen is, na de tumultueuze na sleep van vorig jaar, weer op volle sterkte. De versbakken directeur Jacques van Heijningen weet zich bijgestaan door Alex de Ronde (Hoofd Programma/plv directeur), Anton Kramer (Hoofd Financiën), Herman de Wit (programma-coördinatie), Janette Kolkema (produc tieleiding), Annelot Verhagen (pers), Wouter Barendrecht (Holland Film Meeting) en Pepita de Vries (chef de bureau). De public rela tions en sponsorsbetrekkingen worden verzorgd door Cor Denne- man van het Utrechtse PR-bureau Topaz. Eind mei zullen de programatische plannen van de tiende jubileume ditie van de Nederlandse Filmdagen worden gepresenteerd. In elk ge val zal daarin duidelijk worden dat de Filmdagen nadrukkelijker dan ooit beogen een platform te zijn voor het gehele filmbedrijf. En daar toe behoren niet alleen de makers van speelfilms, korte films en do cumentaires, maar ook exploitanten, distributeurs en de tot op he den in Utrecht vaak wat ondergeschoven makers van commercials en opdrachtfilms. Het adres (met gewijzigd faxnummer): Nederlandse Filmdagen Hoogt 4 3512 GW Utrecht telefoon: 030-322 684 In het aprilnummer van FILM echter over een scherm van werd vermeld dat het Metro 383 m2, dat alleen gebruikt bioscoopcomplex te Heerhugo- wordt voor zg. Imax-films. Maar waard het grootste filmdoek op 6 april jl. werd de 70mm ver van Nederland zou hebben, nl. sie van "Top Gun" vertoond op 100 m2. een doek van 276 m2. IMAX te Rotterdam beschikt De authentieke PopCorn uit Amerika, vers gepoft met cocos-olie, bestrooid met het echte USA-popcornzout. 'n Traktatie voor uw gasten, 'n extra winstmaker in uw theater! géén investering géén onderhoud géén voorraad-sores géén bestel-rompslomp alleen tevreden terugkomende kopers dus extra winst! DE NIEUWE RAGE IS AL EEN COMMERCIEEL SUCCES IN: GRONINGEN, LEEUWARDEN, SNEEK, ENSCHEDE, SITTARD, HEERLEN, UTRECHT, HAARLEM, WINTERSWIJK EN KAATSHEUVEL. GEPOFT 17 PQP C.GR.YL

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1990 | | pagina 17