NETROV AIRFREIGHT B.V. - Flamingoweg 1, Schiphol-Zuid Telefoon 020 - 6010521. Telex 15133 (netaf), fax. 020 - 6015053 Ciiri zUeer "SERVICE EN KWALITEIT, OVERAL, ALTIJD" - Méér dan 30 jaar ervaring in vervoer per vliegtuig; - Flexibele, marktgerichte dienstverlening; - Alle (douane)faciliteiten voor import-export-doorvoer-opslag; - Consolidaties, (split)charters, internationale koeriersdiensten; - 'Door to door" verzendingen - wereldwijd agenten-netwerk. HOU 'T KADER IN DE GATEN De Verzekeringsmaatschappij uit Apeldoorn. (055 79 80 OO) FILM start een nieuwe rubriek GERRIT DE DRAAIER waarin ope rateurs melding kunnen maken van merkwaardige, vreemde of vervelende gebeurtenissen welke zij in de praktijk ervaren, ter lering ende vermaeke. Enkele maanden terug werd het nieuwe handelsmerk van Cloeck Moedigh geïntroduceerd in samenwerking met een verzekerings maatschappij uit Apeldoorn. Een synergie van adverteerder en de distributeur van bioscoopreklamefilms, een loffelijk streven. Het handelsmerk van C M is 'Het Paard' met Ruiter, door de operateurs kortweg 'Het Paard' genoemd. In de eerste beelden van de commercial komt 'Het Paard' van rechts het beeld in en staat stil in het midden en laat daar iets vallen. Als operateur ben je dan blij dat dit op het doek gebeurt en niet op het toneel! De Ruiter (niet die van Cinescope) op 'Het Paard' kijkt ver schrikt om, doch 'Het Paard' loopt door en stoot zijn kop (lees: hoofd) tegen de deur van z'n hok. Dat geeft niet mee, kwaad trapt 'Het Paard' het hok tegen de grond en loopt driftig uit beeld. De Ruiter (niet die van Cinescope) valt van 'Het Paard' en ja wel, hoor, daar komt de tekst in beeld: "Even Apeldoorn bellen". Een bij zonder geestige film. Maar het venijn zit in de staart! Onder Apel doorn bellen moet te lezen zijn "Centraal Beheer" met telefoonnum mer. Helaas valt dit geheel buiten het gangbare bioskoopkader. Het geen betekent datje als operateur van zaal naar zaal holtom even het kader wat hoger te stellen en om het even later weer terug te zetten anders ziet men in de volgende commercial mensen zonder hoof den, bierflesjes zonder halzen of auto's met - onbedoeld - open dak. Over auto's gesproken, de laatste Volkswagen-commercial ver toonde beneden een zwarte kaderbalk, zodat zonder bijstellen 'kop pen werden gesneld". Aan het einde van dezelfde film, verdween een deel van een regel daar deze niet in het midden was geprint! Het is jammer van moeite en kosten dat een aardig idee teniet wordt gedaan door een slordigheid als deze. Bioskoopkader kent nu een maal al sinds jaren een verhouding van 1:1,75 en dat is ook bruikbaar voor televisie! Maar ik blijf lachen, Gerrit. Lid NWL FENEX FIATA 26 NETR0VA1RFREIGHT

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1990 | | pagina 25