Ticketreklame
Omvallende bitjes
Cinescope hollen of stilstaan
Diareklame1991
Door de introduktie van de automatisering in een aantal bioscoop
complexen is er een nieuwe reklame mogelijkheid ontstaan en wel
op de entree-kaarten.
Deze mogelijkheid is op plaatselijk en landelijk niveau aanwezig,
doch lijkt het meest geschikt als aanvulling op de doekreklame
van commercial-adverteerders. Zij kunnen zowel op voor- als ach
terzijde van de tickets in full-colour hun logo en/ot tekst laten
drukken.
Meer informatie? Bel Albert van Rijmenam
Als een computerdeskundige van een moeilijke vraag af wil zijn
waarom er iets niet goed is gegaan is een standaard-antwoord:
"Och, er zal wel een bitje omgevallen zijn."
Hoewel de automatisering van de bioscoopwereld nu in een snel
treinvaart verloopt en er op de laatste evaluatie-bijeenkomst nage
noeg geen problemen zijn gemeld valt er ook hier wel eens een
bitje om.
Wat te denken van die kassière die, nietsvermoedend, Ctrl-Alt-Del
indrukte toen een klant die in de rij stond dit zei omdat ze er even
niet uitkwam?
Ook de Wet van Murphy is soms van toepassing. In één van onze
geautomatiseerde complexen gaat er altijd iets mis als het druk is
of net ook de koelkast uitgestapt is. Een klein computerprobleem
is dan een reden tot paniek, zo zelfs dat de 3-jarige zoon van onze
medewerker Jules Samb iedere keer als Jules zin jas pakt vraagt:
"Moet papa nu alweer naar
Ook in FILM gaat weleens iets mis.
In nummer 3 blijkt Marty Froon reeds 42 jaar voor Cinescope te
werken. De arbeidsinspectie mag wegblijven hoor, toen Marty in
de luiers zat werkte ze nog niet voor ons, maar als de toetsaanslag
Alt-171 op de ene printer het teken 1/2 geeft en op de andere 2
Ik zal om te beginnen me eerst even voorstellen. Ik ben Virginia
Sadal, 22 jaar en werk nu ruim een jaar bij Cinescope. Toen ik
vorig jaar via het uitzendbureau te horen kreeg dat er een baan vrij
zou komen bij een bureau voor bioscoopreclame vond ik dat
meteen interessant en ik was dan ook erg blij dat ik hier kon
beginnen. De eerste vier maanden heb ik een gedeelte van de dia
administratie gedaan. In juni kwam de sekretaresse funktie vrij en
ben ik deze afwisselende baan gaan invullen. Bij het uitzendbureau
hadden ze al gezegd dat Cinescope een klein en hektisch bedrijf
was en dat heb ik goed gemerkt. Het is hier hollen of stilstaan
(zelden). Er zijn bepaalde perioden dat het hier ontzettend druk
kan zijn, bijvoorbeeld nu bij het bekend maken van de kassa-sys
temen bij de bioscoopexploitanten. Bij dit soort zaken moet er dan
veel geregeld worden, zowel schriftelijk als telefonisch. Tot 17.00
uur werken is er dan in zo'n periode niet altijd bij.
Naast mijn eigen werkzaamheden doe ik ook eens iets anders. Zo
heb ik bijvoorbeeld een paar maanden geleden twee dagen com
mercials in- en uitgepakt, of ik maak dia-offertes.
Het is goed om ook deze dingen te doen, want zo weet je ook wat
je collega doet. Dat is in een klein bedrijf belangrijk en kan je wan
neer er iemand afwezig is wat werk overnemen. Het is namelijk
niet leuk wanneer je ziek geweest bent en je komt op kantoor te
rug er een stapel werk op je bureau ligt. Samenwerking en een
goede sfeer in een klein bedrijf is noodzakelijk Ik heb het tot nu
toe erg naar mijn zin en ben dan ook voorlopig niet van plan om
weg te gaan.
De samenwerking tussen mij en mijn collega's loopt goed en ook
met onze adj.directeur Piet Davelaar verloopt het prima; hier
wordt "Secretaresse Dag" niet vergeten.
Virginia Sadal
In vorige nummers van Film hebben wij enige dia's "uit de oude
doos" afgedrukt afkomstig uit ons archief. Hoe dia-reklame er in
de negentiger jaren uit kan zien willen wij in dit en de komende
nummers tonen.
Hieronder ziet u zowel een serie van 2 (Edwin Jeans plus een
dealer) alswel een aantal enkele dia's.
De meeste zijn ontworpen en vervaardigd in onze eigen studio.
41