Ticketreklame Omvallende bitjes Cinescope hollen of stilstaan Diareklame1991 Door de introduktie van de automatisering in een aantal bioscoop complexen is er een nieuwe reklame mogelijkheid ontstaan en wel op de entree-kaarten. Deze mogelijkheid is op plaatselijk en landelijk niveau aanwezig, doch lijkt het meest geschikt als aanvulling op de doekreklame van commercial-adverteerders. Zij kunnen zowel op voor- als ach terzijde van de tickets in full-colour hun logo en/ot tekst laten drukken. Meer informatie? Bel Albert van Rijmenam Als een computerdeskundige van een moeilijke vraag af wil zijn waarom er iets niet goed is gegaan is een standaard-antwoord: "Och, er zal wel een bitje omgevallen zijn." Hoewel de automatisering van de bioscoopwereld nu in een snel treinvaart verloopt en er op de laatste evaluatie-bijeenkomst nage noeg geen problemen zijn gemeld valt er ook hier wel eens een bitje om. Wat te denken van die kassière die, nietsvermoedend, Ctrl-Alt-Del indrukte toen een klant die in de rij stond dit zei omdat ze er even niet uitkwam? Ook de Wet van Murphy is soms van toepassing. In één van onze geautomatiseerde complexen gaat er altijd iets mis als het druk is of net ook de koelkast uitgestapt is. Een klein computerprobleem is dan een reden tot paniek, zo zelfs dat de 3-jarige zoon van onze medewerker Jules Samb iedere keer als Jules zin jas pakt vraagt: "Moet papa nu alweer naar Ook in FILM gaat weleens iets mis. In nummer 3 blijkt Marty Froon reeds 42 jaar voor Cinescope te werken. De arbeidsinspectie mag wegblijven hoor, toen Marty in de luiers zat werkte ze nog niet voor ons, maar als de toetsaanslag Alt-171 op de ene printer het teken 1/2 geeft en op de andere 2 Ik zal om te beginnen me eerst even voorstellen. Ik ben Virginia Sadal, 22 jaar en werk nu ruim een jaar bij Cinescope. Toen ik vorig jaar via het uitzendbureau te horen kreeg dat er een baan vrij zou komen bij een bureau voor bioscoopreclame vond ik dat meteen interessant en ik was dan ook erg blij dat ik hier kon beginnen. De eerste vier maanden heb ik een gedeelte van de dia administratie gedaan. In juni kwam de sekretaresse funktie vrij en ben ik deze afwisselende baan gaan invullen. Bij het uitzendbureau hadden ze al gezegd dat Cinescope een klein en hektisch bedrijf was en dat heb ik goed gemerkt. Het is hier hollen of stilstaan (zelden). Er zijn bepaalde perioden dat het hier ontzettend druk kan zijn, bijvoorbeeld nu bij het bekend maken van de kassa-sys temen bij de bioscoopexploitanten. Bij dit soort zaken moet er dan veel geregeld worden, zowel schriftelijk als telefonisch. Tot 17.00 uur werken is er dan in zo'n periode niet altijd bij. Naast mijn eigen werkzaamheden doe ik ook eens iets anders. Zo heb ik bijvoorbeeld een paar maanden geleden twee dagen com mercials in- en uitgepakt, of ik maak dia-offertes. Het is goed om ook deze dingen te doen, want zo weet je ook wat je collega doet. Dat is in een klein bedrijf belangrijk en kan je wan neer er iemand afwezig is wat werk overnemen. Het is namelijk niet leuk wanneer je ziek geweest bent en je komt op kantoor te rug er een stapel werk op je bureau ligt. Samenwerking en een goede sfeer in een klein bedrijf is noodzakelijk Ik heb het tot nu toe erg naar mijn zin en ben dan ook voorlopig niet van plan om weg te gaan. De samenwerking tussen mij en mijn collega's loopt goed en ook met onze adj.directeur Piet Davelaar verloopt het prima; hier wordt "Secretaresse Dag" niet vergeten. Virginia Sadal In vorige nummers van Film hebben wij enige dia's "uit de oude doos" afgedrukt afkomstig uit ons archief. Hoe dia-reklame er in de negentiger jaren uit kan zien willen wij in dit en de komende nummers tonen. Hieronder ziet u zowel een serie van 2 (Edwin Jeans plus een dealer) alswel een aantal enkele dia's. De meeste zijn ontworpen en vervaardigd in onze eigen studio. 41

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1991 | | pagina 41