DE ZELFMAAK-DIA VAN LOVE FRAME
Hoe kunt U de opbrengst van het filmdoek vergroten en de band
met uw publiek verstevigen?
Hoe maakt de consument van een 'filmpje pakken' weer een echt 'avondje uit'?
Met de zelfmaak-dia van Love Frame haalt
U het antwoord op beide vragen uw theater binnen.
Herinneringskaart: tastbaar bewijs van een onvergetelijke herinnering
Voortaan kunnen bioscoopbezoekers, originele, lieve, grappige
boodschappen op het grote filmdoek laten projecteren voor ie
mand anders in de zaal. Met de zeltmaak-dia kan iedere bezoeker
een hoofdrol spelen tijdens de film in uw theater.
Dit plan is reeds besproken met mensen die werkzaam zijn in de
theaters. Zij toonden zich zeer enthousiast over het uiteindelijke
resultaat. Na tientallen gesprekken met exploitanten, operateurs
en ander personeel ziet de praktijk van de zelfmaak-dia er als volgt
uit:
Iemand koopt aan uw kassa een pakket waarin zich alle benodigd
heden bevinden voor het maken van een dia. Die benodigdheden
zijn: een diaraam met blanco film, gebruiksaanwijzing met voor
beeldtekeningen, doekje voor vet- en stofvrij maken, hittebesten
dige viltstiften met watervaste inkt, een herinneringskaart en een
transportzakje.
Thuis of direct in de bioscoop kan, op eenvoudige wijze, een dia
klaar worden gemaakt voor vertoning. Met het doekje wordt de
blanco film vet- en stofvrij gemaakt. Met de bijgeleverde viltstift
wordt een 'boodschap' geschreven op de blanco film. De dia is nu
klaar en wordt in het transportzakje gedaan om beschadigingen te
voorkomen.
DE HERINNERINGSKAART
Op de herinneringskaart schrijft de consument het adres van de
gene voor wie hij/zij de zelfgemaakte dia zal vertonen. Nadat op de
kaart een postzegel is geplakt kan ook deze kaart in het transport
zakje worden gestopt. Minimaal een half uur voor het begin van
de voorstelling levert de consument dit zakje aan de kassa af. Na
het betalen van 'vertoningskosten' kan hij plaatsnemen in de zaal.
Als de dia vertoond is, wordt hij uit de projector gehaald. De dia
kan nu op de uitsparing in de herinneringskaart worden gelegd.
Met een sticker wordt deze dia aan de kaart bevestigd. Op de sti
cker richt U zich nog eenmaal tot de bezoeker van uw theater: "We
hopen dat U een fijne avond heeft gehad en dat wij U binnenkort
opnieuw in ons theater mogen ontvangen".
De herinneringskaart fungeert als visitekaartje voor uw theater en
vormt voor de ontvanger het tastbare bewijs van een onvergetelij
ke herinnering. Een herinnering die onlosmakelijk verbonden is
aan uw theater.
De zelfmaak-dia kan in het ene theater worden aangeschaft en in
het andere theater worden vertoond.
GEEN RECLAME
De zelfmaak-dia's mogen geen reclameteksten bevatten. Ook kun
nen dia's door U, zonder opgaaf van redenen, geweigerd worden
als zij obscene en/of grievende teksten bevatten. Zowel in de ge
bruiksaanwijzing als op het transportzakje wordt de consument
hiervoor gewaarschuwd. Mocht U om bovenstaande redenen een
dia niet vertonen, dan ontvangt de consument zijn geld niet terug.
In ieder theater zullen de zelfmaak-dia's worden voorafgegaan en
afgesloten door een zogenaamde bump-dia. Op deze dia kondigt
een adverteerder de zelfmaak-dia's aan en af. Deze dia's zullen
door Love Frame via de doek-exploitant van uw theater worden
geboekt. Naast wisselende opbrengsten uit verkoop van pakketten
en vertoning van zelfmaak-dia's heeft U dus een 'vaste' opbrengst
uit twee reclame-dia's.
leder theater dat zich in wil zetten voor het succes van Love
Frame en over vertoningsfaciliteiten voor dia's beschikt kan zich
in principe aansluiten bij Love Frame. Theaters verplichten zich
slechts tot afname van zelfmaak-dia's bij Love Frame en tonen
zich bereid om de zelfmaak-dia's onder de aandacht van het pu
bliek te brengen. Love Frame verplicht U niet tot een minimale af
name.
In een tijd dat belangrijke adverteerders van uw filmdoek geweerd
zullen gaan worden en het voorprogramma moet worden ingekort,
vormen de zelfmaak-dia's een geschikt middel om de terugval in
inkomsten uit doek-exploitatie te beperken.
POSITIEVEREACTIES
Het publiek stelt de nieuwe service op prijs. 161 mensen van de
200 bioscoopbezoekers, die wij ondervraagd hebben over de wen
selijkheid van dit nieuwe initiatief zegt de nieuwe service op prijs
te zullen stellen. 112 ondervraagden zeggen daadwerkelijk over te
zullen gaan tot gebruik van de zelfmaak-dia's. Daarnaast vinden
121 ondervraagden dat het pakket, samen met een bioscoopbon
(voor vertoningskosten), een leuk cadeau is om weg te geven.
Op dit moment benaderen wij alle Nederlandse bioscooptheaters
met het verzoek of zij zich 'aan willen sluiten' bij Love Frame. In
het voorjaar van 1993 zullen de zelfmaak-dia's van Love Frame in
Nederlandse bioscooptheaters dan hun wereldpremière kunnen
beleven. Mocht u meer willen weten over dit initiatief van Love
Frame dan kunt u ons bellen op 030-882210. U kunt dan vragen
naar Arthur Vierboom of Marcel van Kleeft.
45