Was 1992 nu zo magisch? Filmweekkalender Laatste Cinescope Info Cinescope verhuist Gebouw Ankestyn Joan Muyskenweg 82 1099CK AMSTERDAM telnr.: 020-6635746 faxnr.: 020-6932943 II 1 In het Kerstnummer van 1991 hebben wij vooruitgeblikt op het "Magische Jaar 1992" en het lijkt ons nu de tijd om eens na te gaan of onze voorspellingen en wensen zijn uitgekomen. Wat wensten wij? - Onder meer door een verbeterde marketing-aanpak, een kollektieve kampagne en meer aandacht voor de bioscoopbon een stijging van het bioscoopbezoek tot 16,5 miljoen. - Politiek kiest voor "Freedom of Commercial Speech". Vastlegging van goede gedragscodes op basis van zelfregulering. - Verbetering van de kwaliteit van de bioscopen, ook in de grote steden. O.a. door "Flodder-effekt" groter aandeel Nederlandse Film. BTW-tarief voor bioscopen naar 6%. Verdere omzetstijging bioscoopreklame bestedingen. Wat werd het? - Helaas, de eerste voorzichtige aanzetten tot een nieuwe aanpak zijn gegeven, maar dat cijfer zal niet worden behaald. - Ook mis, hoewel er tot op heden geen verboden zijn uitgevaardigd is de dreiging hiervan nog steeds aanwezig. - Ja, dat is wel gebeurd.Zowel in grote als kleine steden is er flink geïnvesteerd in verbetering van de kwaliteit. - Dit was een te simpele voorspelling, hij kwam dan ook uit. - Helaas, het werd slechts één procentje minder. - Raak, de totale stijging zal tussen 15 en 20% liggen. Ook hoopten wij op grote Nederlandse suksessen bij het reklamefestival in Cannes. Dat is gelukt: 11 Leeuwen, waarvan 2 Gouden, het Paul Meijer-effekt. Een magisch jaar 1992? Niet echt. En 1993? Wij zijn optimistisch, zeker voor wat betreft de bioscoopreklame. Door de samenwerking tussen Cinescope en Cloeck en Moedigh zal het medium bioscoopreklame nog meer "top-of-mind" worden bij adverteerders. De kwaliteit van het medium blijft immers onvergelijkbaar hoog. Piet Davelaar Dit jaar gaf Cinescope, in samenwerking met Centraal Beheer, de Filmweek kalender 1992 uit. Omdat in september de aanvangsdag van de speelweek weer te rugging naar de donderdag was deze kalender de laatste maanden van het jaar niet geheel korrekt meer, maar wij hebben zoveel positieve reakties ontvangen dat wij besloten hebben ook voor 1993 weer een dergelijke kalender uit te brengen, deze keer in samenwerking met onze kollega Cloeck en Moedigh. De Filmweekkalender 1993 is deze keer op A4-formaat gedrukt en wordt bij ieder exemplaar van FILM ingesloten. Wilt u nog een exemplaar ontvangen kunt u deze bij ons bestellen, zolang de voor raad strekt. In dit Kerstnummer van FILM de laatste aflevering van Cinescope Info. Via deze rubriek hebben wij alle lezers van FILM regelmatig geïnformeerd over vele ontwikkelingen binnen de bioscoopreklame-wereld en vaak was er ook ruimte voor luchtige, anekdotische en historische onderwerpen. In verband met de samenwerking met Cloeck en Moedigh zal de informatie voortaan op een andere wijze worden gepresenteerd. Uit de vele reakties die wij ontvingen blijkt dat Cinescope Info altijd goed werd ge lezen en wij willen iedereen die aan de rubriek heeft bijgedragen in de afgelopen ja ren dan ook hartelijk danken. Piet Davelaar Zoals reeds eerder aangekondigd zal Cinescope gaan verhuizen naar Amsterdam. Vanaf 4 januari 1993 is het nieuwe adres:

Historie Film- en Bioscoopbranche

Film | 1992 | | pagina 56