HOOG EFFECTIEF BEREIK BIOSCOOP RECLAME AUDIOVISUEEL PLATFORM STEUN VOOR EXPLOITANTEN MEDIA SALLES organiseert jaarlijks de 'Week van de Europese film' in circa 100 Europese steden. Dit jaar zal de week (van 9 tot 15 november) in het teken staan van 100 jaar cinema. Dit betekent dat de geselecteerde bioscopen in hun programma ook oude Europese films en korte films kunnen opne men. MEDIA SALLES kent aan deelnemen de bioscopen een subsidie toe van maximaal 2.000 Ecu per zaal tot 50% van de organisa tie- en publiciteitskosten. Deadline voor inschrijving is 15 juni. EUROPA CINEMAS ondersteunt onafhanke lijke bioscoopexploitanten die meer dan 50% Europese films programmeren met een subsi die van maximaal 30.000 Ecu per jaar (10.000 Ecu voor de programmering en maxi maal 20.000 Ecu voor de kosten van promotie en activiteiten rond de Europese film). In aan merking komen alleen eersteklas zalen in de grotere steden van Europa, die in de laatste 12 maanden minstens 40% Europese films ver toonden (35% bij de middelgrote steden). Deadline voor inschrijving is 30 juni en 31 december. EURIMAGES EURIMAGES heeft de toekenningsprocedure gewijzigd. Voortaan is de steun, aan projecten met een budget beneden de FF 35 miljoen, in principe niet minder dan 10% van het produk- tiebudget. Projecten met een hoger budget dan FF 35 miljoen komen in principe in aanmerking voor minimaal FF 3.5 miljoen. De boven grenzen van maximaal 20% van het produk- tiebudget dan wel FF 5 miljoen blijven gehandhaafd. Minder goed nieuws is dat EURIMAGES in de toekomst moet worden terugbetaald volgens een percentage dat gelijk is aan het aandeel van EURIMAGES in de produktie. Voorheen werd terugbetaald volgens een percentage dat gelijk was aan de helft van het aandeel van EURIMAGES. RENDEZ-VOUS EURO AIM organiseert van 24 tot 27 septem ber in Berlijn 'Rendez-Vous: Finance and Co- production'. Rendez-Vous is een financie- rings- en co-produktiemarkt waar circa 100 geselecteerde fictieprodukties geïntroduceerd worden bij circa 100 internationale financiers (bankiers, distributeurs, sales agents, co-pro ducenten, fondsen). Deelname aan de markt staat open voor: speelfilmprojecten met een minimum budget van 1.500.000 Ecu dat voor 30% gedekt is, tv-films met een minimum budget van 750.000 Ecu dat voor 60% gedekt is en tv- series met een minimum budget van 500.000 Ecu per aflevering dat voor 50% gedekt is. De deadline voor inschrijving is 1 juli, deel namekosten bedragen 1.050 Ecu per geselec teerd project (2 vertegenwoordigers). Voor meer informatie: 035-238641. Van de 100 betalende bioscoopbezoekers zit ten er 91 in de zaal tijdens de vertoning van een willekeurige reclamefilm.Dit blijkt uit een onderzoek dat voor de zevende maal in suc cessie door Centrum voor Marketing Analyses is gehouden naar de effectieve bereiksgraad van reclamefilms in bioscopen in Nederland. Eerdere onderzoeken zijn gehouden van 1981 t/m 1985, in 1990 en nu in 1994. Het onder zoek is uitgevoerd in opdracht van Cloeck en Moedigh Bioscoopreclame B.V Het veldwerk heeft, zoals gebruikelijk, plaats gevonden in de laatste twee weken van november (nl. 14-27 november) en de 2e week van december (nl. 12-18 december). De steekproef omvatte 240 voorstellingen en is landelijk gespreid getrokken. Kortom de bevindingen zijn representatief voor de Nederlandse bioscoopvoorstellingen in deze periode. Op basis van de resultaten kan gecon cludeerd worden dat het goed blijft gaan met de omstandigheden waarin reclamefilms in bioscopen worden vertoond. Het hoge bereiks- niveau van 1990 is op peil gebleven (91%) en het effectieve bereik in de drie grote steden is verder verbeterd. Aandachtspunten m.b.t. de vertoningsomstandigheden zijn het licht/ geroezemoes. De beeld- en geluidskwaliteit en de verstaanbaarheid liggen op een zeer goed niveau. Voor meer informatie over het onder zoek kunt U contact opnemen met Cloeck en Moedigh Bioscoopreclame. "Jk"T>imiiwimin._j ji if,SS£ Desk Nederland ClOECKtNMOEDIOI Fibrocit, daar zitten ze van te kijken

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1995 | | pagina 21