SYNERGIE INHOUD HET CITAAT SPECIALISTEN IN DE FILM, VIDEO, TV THEATER WERELD TEL.: 020 - 653 3519 FAX: 020 - 653 3652. ACTION FREIGHT B.V. - ZANDSTEEN 44 - 2132 MR HOOFDDORP. WERELDWIJDE DIENSTVERLENING PER VLIEGTUIG KOERIER DAGELIJKSE EIGEN DIENST OP BRUSSEL, PARIJS LONDON I IMPORT - EXPORT - TRANSIT - OPSLAG - DISTRIBUTIE - VERPAKKEN (DE VLIEGENDE HOLLANDERS Professionals in kwaliteit, flexibilieteit, betrouwbaarheid snelheid!) Men spreekt van synergie als de som der delen groter is dan het totaal van de losse delen. Disney is een voorbeeld van zo'n bedrijf dat het proces van wederzijdse beïnvloeding tot in de vingertoppen beheerst. De radartjes van de bioscooppremière, de videorelease, de merchandi sing tak en de attracties in de amusementsparken vallen naadloos en schijnbaar moeiteloos in elkaar. Ook al worden sommige "onderdelen" af en toe vervangen en/of gemoderniseerd, het grote geheel draait altijd rond en weet daardoor soms tot indrukwekkende prestaties te komen. Alhoewel zij nog niet zo lang bestaat en ook geen "megabudgetten" tot haar beschikking heeft, is er ook bij de Stichting Marketing Communicatie al sprake van een bescheiden vorm van synergie, en wel op twee niveau's. Allereerst is er, volgens insiders met de nodige ervaring, de unieke samenwerking tussen film verhuurders en bioscoopexploitanten (n.b.: ook speelfilmproducenten en het ANF zijn verte genwoordigd). Zij treffen elkaar met grote regelmaat aan de diverse vergadertafels alwaar ze gezamenlijk komen tot invulling en uitvoering van tal van aktiviteiten van de stichting. Daarnaast brengen ook de aktiviteiten op zich een synergie-effect tot stand. Zo doet de stich ting haar uiterste best geen mogelijkheid onbenut te laten de ene aktiviteit d.m.v. de andere te promoten, getuige o.a. de poster van de Nationale Bioscoopdag waarop aandacht wordt besteed aan 100 Jaar Cinema en de BiFi BelBios. Natuurlijk lopen de tandwielen de ene keer wat stroever dan de andere keer, gaat het in de ogen van sommigen te langzaam en volgens anderen weer te snel, maar de machine is in beweging en de tijd zal ons leren dat dat buitengewoon belangrijk is. J.B. Huijsdens Eindredakteur "Laat de branche een voorbeeld nemen aan het filmbedrijf, dat binnenkort acht ton steekt in een collectieve campagne, waarbij gepraat wordt over de Nationale Bioscoopdag, lokale filmweken en adverteren met een landelijke filmpagina. Al lukt het dan niet een Stichting 100 Jaar Cinema in leven te houden, in filmland gaat het in elk geval een stuk beschaafder toe dan in de videobranche". Roeland Loosen in Muziek Beeld 13/04/95. Synergie 3 Stichting Marketing 4 Communicatie Bioscoop In Beeld 5 Personalia/Verhuisberichten 6 100 Jaar Cinema: 8 Geluid weer op plaat na 100 jaar film Statistiek 9 Top 20 van 1995 t/m week 12 en Kopieënoverzicht Gala: 9 De Vliegende Hollander 100 Jaar Cinema: 11 Een bezoek aan Cités Cinés in Parijs Bedrijfsportret: 12 Renovo Film NATO ShoWEST 1995, een vervolg 14 Het gevaar van conventionele 17 overtuigingen voor het filmbedrijf Drs. J.Ph. Wolff Stichting Bioscoopbonnen 18 In Produktie: 18 Antonia van Marleen Gorris Goderie slankt af 23 Stichting Bio Kinderrevalidatie 23 Nieuws van het PR front 24 De "We Can Do It Better 26 (But Can They Really)" Filmkwis Agenda Colofon 26

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1995 | | pagina 3