NFC CONTACTDAG Doe mee aan de Holland Film Nieuws enquête dieU elders in dit blad aantreft en stuur hem op! Een regelmatig terugkerend evenement dat zeker ook niet aan de aandacht van de Stichting Marketing Communicatie ontsnapt is de NFC Contactdag. Deze dag, die traditioneel elke eerste dinsdag van de maand wordt georganiseerd, biedt iedereen uit het film- en bioscoopbedrijf de gelegenheid om de nodige contacten te leggen en het komend produkt te zien Dat de contactdag aan het uitgroeien is tot meer dan een ordinaire dag in het donker met tussendoor wat broodjes en een kop koffie, blijkt uit het groeiende aantal positieve reacties. Reacties die overigens worden omgezet in daden, getuige de wijze waarop door diverse exploitanten, en recentelijk Cinema Palace in Haarlem, invulling is gegeven aan de contactdag. Tijdens de dag in Haarlem presenteerde men niet alleen een zeer verzorgde lunch, maar bood men de aanwezigen aan het einde van de dag een versnapering aan tegen een gere duceerd tarief, daarmee hopende dat dit voorbeeld wellicht door anderen zal wor den overgenomen. Zoals gezegd, de contactdag biedt meer dan alleen een lunch tussendoor en een borrel na afloop. Zo is het trailer- en commercialblok alweer enige tijd opge nomen in de programmering. Het is een mogelijkheid voor de filmverhuurders om de nieuwste trailers te laten zien en het biedt Cloeck en Moedigh de gelegen heid de aanwezigen te laten zien welke nieuwe bioscoopcommercials er staan aan te komen. Naast deze "vernieuwingen" is er nog een aantal concrete ideeën dat nog ten uitvoer zal moeten worden gebracht. Daarbij kan bijvoorbeeld worden gedacht aan levendige presentaties, naambordjes en meer invulling geven aan het gast heerschap. De NFC Contactdag is langzaam maar zeker een niet meer weg te denken onderdeel van de branche geworden. Dat is precies wat de Stichting Marketing Communicatie voor ogen staat.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1995 | | pagina 12