-rün uw filmc ook in 1996 op hun best JLIJil UW YllIllS Het betreft hier o.a. dia's om het publiek "op te voeden" (Niet Roken, Geen flesjes in de zaal achterlaten, Geen voeten op de stoel e.d.)- Alle dia's kunnen al dan niet worden voorzien van het logo van de bioscoopex ploitant. Ook de NFC laat de dia's van de Nationale Bioscoopbonnen en de Bioscoopdag bij Cine-View produceren. Sinds enige tijd bestaat er ook een 8-sekon- den pauzetitel, het woord Pauze op de bekende sterrenachtergrond. Uiteraard geldt voor bioscoopexploitanten een zeer scherpe prijs voor al deze pro- dukten. Cine-View Publishing Vanaf 1993 geeft Cine-View de BIOS- BAND uit, het eerste filmtijdschrift op video in Europa. Dankzij de medewerking van alle filmdistributeurs is de kwaliteit en het informatiegehalte van de BIOS- BAND in 1995 flink toegenomen. Het aantal verkopen van de BIOSBAND in de bioscopen zou o.i. nog sterk verbe terd kunnen worden. In het belang van de gehele bedrijfstak zouden wij het dan ook bijzonder op prijs stellen als de presenta tie van de band op de verkooppunten wat meer aandacht zou krijgen. Bij grotere verkoopaantallen stijgt ook de interesse van adverteerders en wellicht dat in de toekomst de prijs dan verlaagd kan wor den zodat er nog meer konsumenten wor den bereikt. Ook is in het afgelopen jaar het MOVIE- PACK op de markt gebracht. Het MOVIE-PACK bevat de BIOSBAND en een aantal andere filmgerelateerde pro- dukten, zoals een CD-single, een set sti ckers, een poster, kortingsbonnen voor andere produkten of evenementen, ansichtkaarten, stripboeken enz. De december/januari edities zien er als volgt uit. Op de BIOSBAND staat, uiteraard, een schitterende James Bond-special, muziek- specials van Pocahontas, Babe en The Santa Clause en verder aandacht voor films als Zusje, Desperado, Heat en Waterland. Bijgevoegd is een James Bond-prijsvraag waarin o.a. 2 fantastische hoofdprijzen zijn te winnen: een Pioneer- midiset en een Philips-CD-i speler. Verder bevat de band een kaartje waarmee men een levensgrote Tatjana-poster kan ophalen bij één van de vestigingen van The Box. In het MOVIE-PACK zit verder nog een Filmnet-verjaardagskalender, 2 posters en in 1 op de 10 packs zit een special-edition Bioscoopbon, de 007-bon. Daarnaast zijn er vergevorderde plannen voor de uitgave van de BIOSDISK, een filmmagazine op CD-i. Hiermee kan de konsument nog beter worden geïnfor meerd over film. Al deze aktiviteiten zijn overigens onder gebracht in een (half)zusteronderneming Cine-View Publishing BV waar de heer Adrie Koeckhoven als kommercieel direkteur is benoemd. Hij treedt op als kontaktpersoon voor alle aktiviteiten rondom deze produkten. De toekomst Gezien de ontwikkelingen in de afgelopen jaren zij wij optimistisch voor wat betreft de ontwikkeling van het bioscoopbezoek en dat is de basis voor onze aktiviteiten aangezien adverteerders toch altijd zowel een kwalitatief als kwantitatief bereik wil len genereren. In 1996 zal Cine-View dan ook voortgaan op de ingeslagen wegen. Eén van de grootste prioriteiten is de ver dere kwaliteitsverbetering van diareklame zodat zowel grote als kleine adverteerders zich op het bioscoopdoek thuis voelen. Cine-View Publishing zal zich sterk blij ven maken voor een sterke doorgroei van de bestaande produkten BIOSBAND en MOVIE-PACK en zal de BIOSDISK opstarten. Daarnaast zullen er ook buiten de bioscoopbranche aktiviteiten worden ontwikkeld. Al met al gaan wij de toekomst met ver trouwen tegemoet. Piet J. Davelaar Algemeen direkteur Cine-View Advertising BV M Renovo Film bv Blekerstraat 5 NL-2222 AN Katwijk Industrieterrein 't Heen Telefoon 071 -402 81 44 Telefax 071-403 20 89

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1995 | | pagina 46